Gruodžio viduryje turėtų startuoti tiesioginiai skrydžiai Kaunas–Maskva. Didėjantys turistų srautai iš Rusijos rodo, kad Lietuva jiems – ne tik tarpinė stotelė tarp Rytų ir Vakarų Europos miestų, bet ir potenciali vieta poilsiui. Tiesa, Kauno turizmo informacijos centras (KTIC) įspėja, kad koją naujiems skrydžiams gali pakišti nuo kitų metų uždaromas Lietuvos TIC Maskvoje – be jo esą bus keblu skleisti informaciją apie laikinąją sostinę.
Skraidins ne tik verslininkus
„Turėdami labai platų skrydžių tinklą Vakarų kryptimi visada žvalgėmės ir analizavome skrydžių į Rusiją poreikį. Ji yra viena iš pagrindinių Lietuvos prekybos partnerių ir akivaizdu, jog visų pirma identifikavome Kaunas – Maskva skydžio poreikį verslui.
Istoriškai oro keliu buvo sujungtos Lietuvos ir Rusijos sostinės, bet žvelgiant iš visos Lietuvos perspektyvos, verslas ir ypač gamybos įmonės yra išsidėsčiusios centrinėje bei vakarinėje Lietuvos dalyje“, – naujo skrydžio krypties pasirinkimo motyvus lrt.lt paaiškino Kauno oro uosto gen. direktorius Arijandas Šliupas.
Direktoriaus tikinimu, kalbant apie patogumą keleiviams, Kauno oro uosto geografinė padėtis turi pranašumą lyginant su sostine, todėl esą žvelgiant visos Lietuvos mastu tiek verslui, tiek turizmui būtina išnaudoti visų trijų oro uostų infrastruktūrą, o Rusijos sostinė, pasak A. Šliupo, turi būti sujungta su visais trimis oro uostas.
Pasak Kauno oro uosto gen. direktoriaus, iš pradžių didesnė dalis turėtų būtų lietuvių, skrendančių į Maskvą, tačiau vėliau keleivių srautai iš Rusijos ir Lietuvos turėtų susivienodinti.
„O jeigu tranzito per Kauno oro uostą idėja įgaus pagreitį, rusų [atskrendančių į Lietuvą] gali būti ir daugiau. Tai tuo pačiu priklausys, kiek Lietuva bus įdomi Maskvos gyventojams kaip turistinė šalis“, – kalbėjo A. Šliupas.
Skrydžiai iš Kauno į Maskvą turėtų startuoti gruodžio viduryje. Keleiviai per kiek mažiau nei valandą bus skraidinami reaktyviniu 50 vietų lėktuvu į Domodedovo oro uostą.
Artėjančiu šventiniu laikotarpiu į Maskvą lėktuvas kils keturis kartus per savaitę. Po švenčių, pranešama, siekiama skrydžius organizuoti kasdien. Kaina į abi puses su mokesčiais prasidės nuo 398 litų.
Ir piktina, ir džiugina
Tuo metu Kauno regiono turizmo informacijos centro (KRTIC) direktorius Sigitas Sidaravičius kalbėdamas su lrt.lt pasidžiaugė būsima nauja kryptimi Kaunas – Maskva, tačiau tuo pačiu pabrėžė, kad šis skrydis gali būti ne toks populiarus dėl naikinamo Lietuvos TIC Maskvoje.
„Viena vertus, atidarinėjami pigūs skrydžiai ir stengiamasi aktyvinti rinkodarą, kita vertus, [žengiamas] visiškai nesuprantamas žingsnis. Galime atidarinėti daug reisų, tačiau kas iš to?
Pastebime padidėjusį iš Rusijos užklausimų skaičių ir norėtume turėti pakankamai įrankių darbui su Rusijos rinka, nes matome, kad tai yra perpektyvu.
Kokiomis priemonėmis skleisime informaciją [kai panaikins Lietuvos TIC Maskvoje], nelabai įsivaizduoju. Tai nesuvokiamas valstybės žingsnis“, – dėstė S. Sidaravičius.
Pasak KRTIC direktoriaus S. Sidaravičiaus, nebūtinai TIC yra turistų pritraukimo pagrindas, tačiau atleidžiami žmonės turėjo įdirbį, rinkoje daryta nemažai reklamos, kaip rusų turistus privilioti į Lietuvą.
Nuo kitų metų pradžios duris užverti turėtų septyni užsienyje šiuo metu veikiantys TIC: Barselonoje, Helsinkyje, Londone, Maskvoje, Paryžiuje, Romoje ir Varšuvoje. Berlyne veikęs TIC buvo uždarytas dar šią vasarą.
Skelbiama, kad Viešųjų pirkimų tarnyba rekomendavo sustabdyti Valstybinio turizmo departamento ir VšĮ „Investuok Lietuvoje“ sutartį dėl TIC finansavimo. Nustatyta, kad pasirinktas netinkamas viešojo pirkimo būdas, todėl ieškoma kitų būdų finansuoti TIC veiklą.
Vytenis RADŽIŪNAS