Tiesa, reikėtų nepamiršti, kad pagrindinė automobilinės kėdutės funkcija – patikimai apsaugoti automobilyje sėdintį vaiką nutikus eismo įvykiui. Ekspertas šypsosi sakydamas, kad šis aspektas yra labai patogus: tėveliai atsiveda ūgtelėjusius vaikučius į „BabyCity & ToyCity“ ir kėdutę tiesiog „pasimatuoja“ kaip drabužį. Reikia pripažinti: tikrai patogu. Iš tiesų autokėdutės saugumo funkcijų ir kokybės vertinimas turėtų būti pagrindiniai pasirinkimo kriterijai tėvams.
Saulius Vienažindys, „BabyCity & ToyCity“ ekspertas, skuba patarti pasiklysti autokėdučių gausoje bijantiems tėvams: jis pasakoja, kodėl labai svarbu domėtis kėdutėmis, į ką pirmiausia kreipti dėmesį renkantis, kokie saugumo kriterijai svarstytini pirmiausia.
Ne visų automobilinių kėdučių funkcionalumas yra vienodas
Ir ne visos kėdutės vienodai saugios bei funkcionalios, atitinka konkrečius šeimos poreikius ir pasiūlo kai ką daugiau, apie ką nė nepagalvotume. Stabtelėkime ir pakalbėkime apie „Britax-Romer“ – vieną lyderiaujančių vokiškos kokybės automobilinių kėdučių prekių ženklų.
„Britax-Romer“ automobilinės kėdutės pradėtos gaminti dar 1966 metais ir iki šių dienų išsiskiria neginčijamu saugumu ir funkcionalumu, o lyderiaujančių pozicijų neužleidžia jau beveik 60 metų. Precizija detalėms, pedantiškas kruopštumas apgalvojant kiekvieną kėdutės elementą ir išsamūs saugumo testavimai šio prekių ženklo kėdutės gerokai išskiria iš esamų rinkoje. Kokybė pirmiausia krinta į akis. Na, kaip ir dera vokiečiams.
Automobilinė kėdutė – pats svarbiausias pirkinys
Ekspertas S. Vienažindys ypač pabrėžia saugumo faktorių: automobilinė kėdutė tiesiogiai susijusi su saugumu, taigi tai yra tas vaiko daiktas, kuriam dėmesio reikia skirti daugiau. „Tiesa, – akcentuoja jis, – dauguma kėdučių iš tiesų gana panašios: iš esmės tai – medžiaga ir plastikas, tačiau labiau paanalizavus jų skirtumai vis tiek akivaizdūs.“ Pavyzdžiui, plastikas yra komponentinė medžiaga. Jis neužauga, nėra nukertamas ir naudojamas. Ir skirtingų kėdučių plastiko sudėtis yra labai skirtinga. Kadangi naujagimio kėdutė nepertraukiamai naudojama 8–9 mėn., svarbi net atskirų detalių medžiagų sudėtis.
Jei kalbėtume apie plastiko svarbą, pirmiausia reikėtų paminėti automobilinės kėdutės laikymo sąlygas. Jei ji laikoma namuose, normalioje kambario temperatūroje, tai nėra taip svarbu, tačiau kėdutės naudojamos įvairiomis lauko sąlygomis: vasarą paliekamos automobilyje, saulėje, kur oras įkaista ir iki 50 laipsnių. Žiemą, kai aplinkos temperatūra siekia vos 10–20 laipsnių, be kėdutės taip pat neįmanoma išsiversti. Taigi temperatūrų skirtumas plastiką veikia, šalčio, karščio ciklai turi įtakos jo kokybinėms savybėms.
Svarbiausia – saugumo reikalavimus atitinkanti nauja kėdutė
Anot eksperto, kalbant apie kėdutės naudojimo ilgalaikiškumą ir jos kokybines savybes, svarbu paminėti, jog derėtų vengti pirkti naudotą kėdutę. Įsigydami ją iš antrų rankų, mes nežinome, ar kėdutė nebuvo naudojama, pavyzdžiui, autoįvykio metu, dėl kurio ji galėjo būti pažeista. Be to, nežinome, kaip ji buvo laikoma, galbūt plastiką yra paveikusios ektremalios karščio ir šalčio temperatūrų sąlygos, taigi jis jau pažeistas iš vidaus ir šie pažeidimai plika akimi nematomi. Kadangi automobilinė kėdutė tiesiogiai susijusi su vaiko saugumu, rizikuoti neverta ir geriausia įsigyti naują daiktą. Tokiu atveju patys būsite tikri dėl autokėdutės būklės, žinosite, kaip ir kokiomis sąlygomis ji buvo naudojama, taigi drąsiai galėsite panaudoti ir kitiems savo vaikams.
„Britax-Romer“ automobilinė kėdutė: šių kėdučių kokybė dvejonių nekelia
Ir ne tik kokybė apskritai, bet ir pats plastikas. Jis neskyla, nėra jokių aštrių kampų. Anot eksperto S. Vienažindžio, būtina paminėti, kad atliekami šių kėdučių saugumo testai, t. y. jas, atvažiavę į pardavimo vietą, testuoja nepriklausomi vertintojai.
Vokietijos ekspertai ADAC testuoja ne tik „Britax-Romer“ automobilinių kėdučių saugumą, bet ir ergonomiją bei kitus rodiklius, tokius kaip kaina ar aptarnavimas (bendras rodiklis, kurį skelbia ADAC, – 06:19:18). Kalbant apie šio prekių ženklo kėdutes, saugumui ir kokybei teikiamas didžiausias dėmesys. Pavyzdžiui, jei šuo nugraužė dirželius, kėdutė nedelsiant siunčiama į gamyklą Vokietijoje, kur yra remontuojama, tikrinama, testuojama, ir tik tada grąžinama klientui. Ypatingos saugumo charakteristikos.
Svarbiausia – saugumo reikalavimus atitinkanti nauja kėdutė
Anot eksperto, kalbant apie kėdutės naudojimo ilgalaikiškumą ir jos kokybines savybes, svarbu paminėti, jog derėtų vengti pirkti naudotą kėdutę. Įsigydami ją iš antrų rankų, mes nežinome, ar kėdutė nebuvo naudojama, pavyzdžiui, autoįvykio metu, dėl kurio ji galėjo būti pažeista. Be to, nežinome, kaip ji buvo laikoma, galbūt plastiką yra paveikusios ektremalios karščio ir šalčio temperatūrų sąlygos, taigi jis jau pažeistas iš vidaus ir šie pažeidimai plika akimi nematomi. Kadangi automobilinė kėdutė tiesiogiai susijusi su vaiko saugumu, rizikuoti neverta ir geriausia įsigyti naują daiktą. Tokiu atveju patys būsite tikri dėl autokėdutės būklės, žinosite, kaip ir kokiomis sąlygomis ji buvo naudojama, taigi drąsiai galėsite panaudoti ir kitiems savo vaikams.
Ką reikia žinoti apie automobilinės kėdutės užsegimą?
Kaip pasodinus vaiką reikia užsegti kėdutę? Ar užtenka automobilio diržų? Ką naudinga žinoti tėvams? „BabyCity & ToyCity“ ekspertas S. Vienažindys akcentuoja, kad visos automobilinės kėdutės skirtos naujagimiams segamos diržais. Suintriguoja eksperto pasakymas, kad tai padaryti nėra paprasta ir lengva. Viena stovėti parduotuvėje, kur stovi demonstracinė kėdė, priėjimas geras, ir bandyti užsegti, ir visai kas kita – realiomis sąlygomis, paskubomis, kai lyja, vaikas nepatenkintas zirzia ir vietos nėra daug. Anot S. Vienažindžio, maždaug 90 proc. tėvų sudėtinga teisingai ir tvarkingai pritvirtinti automobilinę kėdutę „ekstremaliomis“ sąlygomis, taigi „Britax-Romer“ kėdutėse yra užsegimo procesą lengvinančios bazės, kurios tvirtinasi ir lieka automobilyje.
Iš tiesų tėvams būtina atsižvelgti į automobilinės kėdutės įtvirtinimą automobilyje – kėdutės gali būti tvirtinamos automobilyje įmontuotais saugos diržais arba naudojant „Isofix“ tvirtinimo sistemą. Anot S. Vienažindžio, „Isofix“ bazė yra kur kas saugesnis pasirinkimas.
Iki visiško atsisakymo vaikui reikėtų 3-jų kėdučių
Pirmoji kėdutė tinkama naudoti iki 76 cm ūgio, t. y. naujagimio kėdutė. Nuo 76 cm jau reikia kitos, skirtos 76–105 cm ūgio vaikui. Na, ir trečiosios kėdutės reikėtų atžalai ūgtelėjus nuo 105 iki 140 cm. Vėliau jau vaikas gali būti sodinamas į įprastinę keleivio vietą, užsegamas saugos diržais per petį ir kėdutės jam nebereikia.
Ar galima vežioti vaiką automobilinę kėdutę pritvirtinus priekyje?
Kartais tenka matyti, kaip vaikas, įtaisytas greta mamos, keleivio vietoje, priekyje, kalbinamas, užimamas. Ar tai yra saugu? Ne. „Keleivio sėdynė nėra pati saugiausia vieta, kur turėtų sėdėti vaikas, tačiau jei automobilinė kėdutė skirta naujagimiui ir vaikas važiuoja nugara į kelią, tai būtinai turėtų būti atjungtos oro saugos pagalvės, o keleivio sėdynė atstumta kiek galima daugiau atgal, kad būtų daugiau vietos“, – pabrėžia S. Vienažindys.
Iš principo, anot eksperto, reikėtų vaiką kiek galima ilgiau, pagal rekomendacijas – iki 15 mėn., – vežioti nugara į kelią, nes tai yra pats saugiausias būdas. Tiesa, šiuo laikotarpiu ypač reikėtų saugoti vaiko galvą.
„Britax-Romer“ automobilinė kėdutė lieka automobilyje, kol neišimi
Prireikus šią kėdutę išimti, tą padarysite lengvai ir paprastai. Be to, itin naudinga yra pasukimo funkcija: kėdutė sukasi 360° laipsnių kampu, vadinasi, tai leidžia ne tik vaiką vežti veidu į priekį arba į galą, tačiau ir patogiai įkelti, prisegti bei išimti iš automobilio. Tokios – besisukančios – „Britax-Romer“ automobilinės kėdutės iš esmės turi dvi atramines kojas: viena koja remiasi į automobilio dugną, o kita – į sėdynę. Šios kojos atlieka apsauginę funkciją.
Skirtingos spalvos, medžiagos sudėtis, pavyzdžiui, atsižvelgiant į vaiko sveikatą, galima rinktis medžiagas su medvilne, kiekvienam kėdutės modeliui skirtingi specialūs medvilniniai įklotukai, kurie puikiai apsaugo nuo trupinių ar skysčių išsiliejimo, ir t. t. Beje, dėl puikios šių įklotukų medžiagos sudėties vaikas gerokai mažiau prakaituoja, kėdutė išlieka tvarkingesnė, nes ją paprasčiau prižiūrėti: įklotuką pakanka išplauti, ir viskas. Priedų pasirinkimas pakankamai gausus.
Akcentuodamas „Britax-Romer“ automobilinių kėdučių savybes, „BabyCity & ToyCity“ ekspertas S. Vienažindys mini ir automobilio diržo paminkštinimus. Trijų taškų diržai neretai ant vaiko krūtinės palieka įspaudus ar, staigiai pastabdžius, – net mėlynes. „Britax-Romer“ pridedamos diržo apsaugos sugeria iki 20–25 proc. smūgio ir padeda geriau apsaugoti vaiką nuo sužalojimų. Galimybė padidinti kėdutę, ją paaukštinti, gilesnė galvos apsauga – taip pat ypač naudingos funkcijos, kurios suteikia daugiau universalumo, ir tokią kėdutę galima naudoti ilgiau.
„Britax-Romer“ produkcijos galite įsigyti „BabyCity & ToyCity“ parduotuvėse arba patogiai internetu, paspaudę šią nuorodą.