Pasaulyje beveik du milijardai žmonių naudojasi internetu. Lietuvoje šis skaičius siekia apie milijoną. Auganti interneto rinka diktuoja sąlygas ir verslui.
Abipusė komunikacija
Nesustabdoma internetinio tinklo plėtra prasidėjo 2004 m., kuomet įvyko lūžis – internetas iš statiško virto dinamišku.
„Tam didelę įtaką turėjo internetinės enciklopedijos „Vikipedia“ atsiradimas, - pastebėjo Mantas Mikuckas, įmonės „Interdata“, teikiančios ir administruojančios interneto paslaugas, direktorius. – Daugybė žmonių atrado galimybę patys kurti enciklopedijos turinį, jį pildyti, keistis informacija. Anksčiau įmonių tinklalapiai buvo kuriami kaip prezentaciniai lankstinukai. 2004 m. itin išpopuliarėjus socialiniams tinklams, įvairialypei informacijai bei išaugus elektroninės prekybos populiarumui, verslas ėmėsi naujos strategijos. Įmonės pradėjo naudotis interneto galimybėmis daug aktyviau: ne tik teikti vartotojams informaciją, bet ir aktyviai bendrauti su jais, rinkti informaciją apie jų poreikius bei lūkesčius“.
Biudžeto planavimas
Vis dėlto, kad teikiama informacija internete įmonėms iš tikrųjų atneštų naudą, svarbu žinoti keletą esminių dalykų, kurie, pasak „Interdata“ direktoriaus, yra neretai pamirštami.
Pirma klaida kuriant tinklalapį - blogas biudžeto planavimas. Neužtenka tik sukurti tinklalapį, svarbu nuolat jį prižiūrėti, nes kitaip nebus jokios naudos. Tinklalapio sukūrimui patartina skirti iki 30 proc. planuojamo biudžeto, likę 70 proc. turėtų būti skiriami jo priežiūrai, t.y. reklamai, komunikacijai.
„Jeigu įmonės biudžetas – 10 tūkst. litų, nekurkite tinklalapio daugiau kaip už 2 - 3 tūkst. Mano galva, tokia kaina yra labai protinga“,- patarė M. Mikuckas.
Pašnekovas teigė, kad dauguma įmonių 90-100 proc. biudžeto išleidžia vien tinklalapio sukūrimui su įmantria turinio valdymo sistema, bet paskui ja nesinaudoja.
Geriausias dizainas – jokio dizaino
Nors tinklalapių kūrėjai paprastai yra savo srities profesionalai, jie stengiasi parduoti savo paslaugas kuo brangiau. Todėl labai svarbu įmonės vadovams užsibrėžti tikslus, kurių jie tikisi.
„Formuodami užduotį kūrėjams didžiausią prioritetą skirkite paieškų sistemų optimizacijai. Jeigu jūsų nėra pirmuose dviejuose Google paieškos rezultatų puslapiuose, praktiškai jūsų nėra internete“, - interneto paslaptimis dalijosi pašnekovas.
Kita svarbi užduotis kuriant įmonės tinklalapį, anot verslininko, nuspręsti, koks bus turinys ir koks puslapio dizainas. Pašnekovas teigė, kad turiniui turėtų būti skiriama daugiausiai dėmesio.
„Dizainas neturi nustelbti informacijos. Geriausias dizainas – jokio dizaino, tik aiškiai ir patraukliai pateiktas turinys“.
Penkios lemtingosios sekundės
Vartotojas, atsidaręs naują tinklalapį, sprendimą, ar verta jame pasilikti naršyti, priima maždaug per penkias sekundes.
„Konkurencija tarp tinklalapių yra didžiulė, jeigu vartotojas neras informacijos, kurios jis ieško, greičiausiai eis kitur. Todėl vartotojų dėmesį reikia patraukti per 3 -5 sekundes. Tai reiškia, kad pirmajame puslapyje turi būti visa svarbiausia informacija“, - dėstė M. Mikuckas.
Geriausia XXI amžiaus klientų gaudyklė – rezultatų reitingų sekimas. Kai tinklalapis jau sukurtas, būtina jį analizuoti ir stebėti rezultatus. Tam pašnekovas siūlo naudotis nemokamomis Google Adwords bei lietuviška TextAds reklamavimosi sistemomis bei Google Analytics statistikos programa.
„Kuriant tinklalapį rekomenduočiau pasižiūrėti didžiausių užsienio kompanijų pavyzdžius, nes jie tam išleidžia labai didelius pinigus, galima pasisemti gerų idėjų“, - patarė „Interdata“ vadovas.
Socialiniai tinklai
Net ir tada, kai jau turite savo tinklalapį bei nuolat jį prižiūrite, vertėtų nepamiršti ir socialinių tinklų. Jie pasak M. Mikucko, itin vertingi paslaugų verslui, orientuotam į galutinius vartotojus, nes padeda aktyviai komunikuoti su esamais klientais.
„Socialiniai tinklai padeda plėsti klientų ratą pasinaudojant jau esamais klientais bei didinti įmonės žinomumą“, - teigia „Interdata“ vadovas.