„Yra tūkstančiai žmonių, kurie pas mus užsidirba šešiaženkles sumas. Už šiuos pinigus jie gali netgi realiai įsigyti verslą“, – tvirtina Bingas Chenas, „YouTube“ atstovas. Pasak jo, vos prieš metus panašių „videoverslininkų“ skaičius neviršijo kelių šimtų. Tačiau vis daugiau žmonių pereina į šį „verslą“, ir jų pelnas auga milžiniškais tempais. Per pastaruosius ketverius metus bendras „uždarbiaujančių“ „YouTube“ portale pelnas kasmet augo du kartus.
Uždarbiavimo „YouTube“ schema yra visiškai paprasta. Iš pradžių reikia, suprantama, užsiregistruoti ir pradėti kurti turinį. Svarbu, kad jis būtų įdomus – pagal prenumeratorių ir peržiūrų skaičių „YouTube“ nustato, ar verta turėti reikalų su konkrečiu vartotoju. Jeigu „taip“, jam suteikiamas „partnerio“ statusas. Po to puslapiuose su jo įkeltais vaizdais pradėti pasirodyti reklama. „YouTube“ dalinasi pelnu su šiuo „partneriu“. Paprasta.
Dažniausiai „partneriais“ tampa tie, kas patalpina „vaizdo pamokas“ apie kažką. Pavyzdžiui, stilistai, vizažistai, veterinarai, kulinarai ir kiti. Šiuo metu daugiausia sėkmės, kaip ir buvo galima tikėtis, susilaukia vaizdai anglų kalba. Tarkime, neregėtos sėkmės susilaukė kinologas Ericas Letendre („Amazing Dog Training Man“), publikuojantis filmukus apie šunų dresūrą.
Tiesa, ekspertas prisipažįsta, kad kol kas jo mėnesio pelnas iš reklamos neviršija 500 dolerių. Užtat puikiai padeda reklamuoti jo knygas ir šunų trenerio paslaugas. Štai čia pinigai E. Letendre yra visai kitokie.
Dar viena „YouTube“ žvaigždė – fitneso instruktorė Cassey Ho („Blogilates“). Jos pilateso filmukus peržiūrėjo jau daugiau nei 16 milijonų žmonių, kas jai atnešė šešiaženkles pinigų sumas.
Neblogus pinigus uždirba ir tie, kurie, tarkime, negali pasidalinti naudingais patarimais, užtat turi talentą juokinti. Daugybės pokštų ir visokių kitokių nesąmonių autoriai taip pat užsidirba. Pavyzdžiui, broliai Ruffy ir Benni Fine'ai , atrodytų, idėją savo filmukams paėmė tiesiog „iš oro“. Jie filmuoja vaikų ir paauglių veidus, kai šie žiūri juokingus kitų žmonių filmukus.
Iš pradžių atrodė, kad idėja yra prasta – juk broliai nieko nekuria, o naudojasi kitų žmonių filmukais. Tačiau įsilinksminusių vaikų šypsenos ir gestai sudomina milijonus žmonių.
Siekiantys virtualaus uždarbio ir pasaulinės šlovės Žemės gyventojai greitai perprato savo anglakalbių kolegų darbo principus ir vejasi juos milžiniškais žingsniais. Rusakalbių „YouTube“ segmente vartotojai uždirba iš makiažo pamokų ir kulinarinių filmukų. Populiarūs ir medikai.
Puikus pavyzdys – daktaras Popovas, liaudies medicinos ekspertas, išgarsėjęs po to, kai jį išjuokė humoristai „Carambaworld“, kurie taip pat jau tapo „YouTube“ žvaigždėmis.