Pradedantys verslininkai, dažnai save pozicionuoja kaip „tik pradedančiuosius“. Tokiu būdu patys užsiblokuoja, rašo „Entrepreneur“. Tuomet pokyčiai, vedantys prie verslo augimo, trunka daug ilgiau.
Malonu prisiminti ir kalbėti apie tai, kaip jūsų verslas išsiplėtė per kelerius metus. Vis dėlto, jeigu ir toliau visiems pasakosite, kad esate tik „startuolis“, situacija nepasikeis. Naujienų portalas pradedantiesiems verslininkams pataria atsisakyti tokio epiteto ir pateikia keletą rekomendacijų, kurių laikantis galima tikėtis verslo plėtros.
1. Deleguokite.Tik pradėjus verslą, dažnai apsiimate beveik visus darbus. „Entrepreneur“ pastebi, kad dažnai „startuoliai“ galvoja, kad papildomas darbuotojas yra tik papildomos išlaidos. Vis dėlto papildoma darbo jėga gali stipriai prisidėti prie verslo augimo. Ir tos investicijos į papildomą darbo jėgą dažnu atveju greitai atsiperka.
2. Išskirkite prioritetus. Pastebima, kad dažnai verslininkai iššvaisto daugybę laiko ir energijos nesvarbiems ar mažiau reikšmingiems reikalams. Pasistenkite savo darbotvarkėje sudėlioti prioritetinius darbus. Naujienų portale pateikiamas tokios situacijos praktinis pavyzdys. Tarkime, įmonės vadovas visą savaitę kiekvieną darbo dieną skiria įmonės logotipo dizaino kūrimui. Daug svarbiau įmonės rezultatai, galvojimas apie naujų klientų pritraukimą ir panaši veikla, primena naujienų portalas. Juk logotipo apipavidalinimą galima pakeisti bet kuriuo metu.
3. Atkreipkite į save dėmesį. Vienas didžiausių pradedančiųjų verslininkų iššūkių – atkreipti į save dėmesį ir tapti žinomu, atpažįstamu konkurentų tarpe. Visgi naujienų portalas pastebi, kad dažnai atkreipus į save dėmesį, kritikos išvengti beveik neįmanoma. Tuomet reikia dar ir apsišarvuoti kantrybe, pernelyg nereaguoti į neigiamą kritiką. Vyrauja dėsnis, kad pirma startuolius dauguma linkę kritikuoti, o tik vėliau juos jau pripažįsta. Svarbu to nepamiršti.
4. Pakeiskite savo požiūrį ir sutelkite dėmesį. Vietoj sakymo, kad „aš turiu mažą dizaino įmonę“, sakykite „aš turiu dizaino įmonę, kuri garantuos jūsų įmonės pardavimų augimą“. Jaučiate skirtumą? Pirmoji tezė jus iš karto jus pozicionuoja, kaip mažus ir nereikšmingus. Antroji, priešingai, dvelkia pasitikėjimu savo jėgomis. Tad būkite tikras, kad jūsų kompanija dirba geriau, greičiau ir efektyviau, nei kitos jūsų konkurentės.
5. Susikurkite aiškų planą. Jeigu kiekvieną dieną dirbate be aiškaus plano, gali nutikti taip, kad į priekį taip ir nepasistūmėsite. Būti verslininku, tai tarsi dalyvauti nuolatiniame maratone, kuriame visada reikia stengtis nugalėti ir būti pirmam. Maži laimėjimai įkvepia dar didesniems iššūkiams. Toks nuolatinis spaudimas nėra prastesnių rezultatų priežastis, tai tik skatina jus tobulėti. Skubėjimas yra raktas, padedantis greičiau pasiekti rezultatų. O versle laimi greitesni.
Nepamirškite, kad jūsų tikslas yra „užauginti“ verslą. Norėdami plėstis, turite keisti požiūrį ir stengtis būti greiti, aktyvūs ir pasitikintys savimi.