• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Dar prieš nepilną mėnesį atrodė, kad žiemos nebus. Tačiau šios savaitės pabaigoje spustelėjęs šaltukas priminė, kad gyvename tikrai ne Pietų Europoje. Kitą savaitę toliau išsilaikys šalti orai. Savaitės pradžioje naktimis spustelės speigas ir termometrai rodys 20-25 laipsnius šalčio, o kai kur dar ir daugiau. O tai jau rimtas išbandymas šiltos žiemos pusės išlepintiems automobilininkams.

REKLAMA
REKLAMA

Spustelėjus tikros žiemos šaltukui ne visada pavyksta užvesti automobilio variklį. Dažniausiai automobilio neužvedame dėl elektros energijos stygiaus, t.y. dėl nusilpusio akumuliatoriaus. Galima bandyti užvesti variklį tempiant automobilį trosu, tačiau apledėjusiame kelyje tai yra gana pavojingas būdas. Paprasčiau užvesti automobilio variklį naudojant kito automobilio akumuliatoriaus energiją. Tam reikia laidų su specialios formos gnybtais, kuriuos kasdienėje kalboje vairuotojai vadina „krokodilais“. Tiesa, tinkamai naudotis šiais laidais irgi reikia mokėti.

REKLAMA

Taisyklingas avarinis užvedimas

Prieš sujungdami dviejų automobilių akumuliatorius, išjunkite abiejų automobilių elektros prietaisus ir degimą. Sujungti akumuliatorius į vieną sistemą reikėtų nuo teigiamų (pažymėtų pliusu) akumuliatorių baterijų kontaktų: iš pradžių pritvirtinkite gnybtą prie iškrautos baterijos pliusinio kontakto, paskui kitą galą prijunkite prie įkrautos baterijos analogiško kontakto. Yra viena taisyklė, kurią daugelis pamiršta, tačiau jos laikytis specialistai pataria primygtinai – „minusinį„ laidą reikia jungti prie mašinos, kuri neužsiveda, korpuso ar variklio, Jokiu būdu ne prie „minusinio“ laido.

REKLAMA
REKLAMA

Atlikus elektros sistemų sujungimo darbus, galima imtis užvesti variklius. Užveskite „gelbėjančio“ automobilio variklį ir leiskite jam padirbėti bent keletą minučių, o jei galima, tai ir ilgiau. Išsikrovęs akumuliatorius, sujungus laidus, iškart pradeda „siurbti“ energiją iš įkrautojo, todėl generatoriaus įsikišimas į šį procesą kelioms ar keliolikai minučių tikrai nepakenktų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Prieš užvedant įšalusį automobilį, automobilio „gelbėtojo“ variklį derėtų išjungti, kad išvengtume elektros įtampos šuolių padarinių. Žinoma, taip rizikuojame iškrauti vienintelį veikiantį akumuliatorių, tačiau tai tikrai geresnė alternatyva nei elektronikos remontas. Kai įšalusios mašinos „širdis“ pradės veikti, neskubėkite iškart atjungti laidų, palaukite bent minutę.  Atjungti elektros laidus rekomenduojama atvirkštine tvarka.

REKLAMA

Ar būtina šildyti variklį?

Šaltais žiemos rytais dažnas vairuotojas nežino kaip elgtis užvedus automobilį –  važiuoti iškart, ar dar laukti, kol iki darbinės temperatūros įšils automobilio variklis? Nuomonių čia yra pačių įvairiausių, tačiau specialistai tikina, kad techniškai tvarkingų šiuolaikiškų automobilių variklių šildyti nereikia. Automobilių inžinierius ir remonto dirbtuvių šeimininkas Žydrūnas Janušauskas laikosi tokios pačios nuomonės, kaip ir didelė dalis automobilių specialistų ir mokslininkų. Pasak jo, šiuolaikinio variklio šildymas jam ne tik, kad nepadeda, bet dar ir kenkia.

REKLAMA

„Šiuolaikinio variklio tikrai nereikia šildyti, kol jo aušinimo skystis pasieks įprastą darbinę temperatūrą. Aš teigiau ir teigsiu, kad variklio šildymas jam kenkia. Kenkia todėl, kad motorui dirbant mažomis apsukomis tepalo slėgis yra mažas. Tad variantas, kai vairuotojas užveda variklį, o tuomet eina gramdyti apšalusių langų, yra visiškai nerekomenduotinas. Šalto užvedimo metu ir pirmomis šalto variklio darbo minutėmis į cilindrus tiekiamas riebesnis kuro mišinys, t.y. didesnis benzino kiekis, todėl dirbant laisvais sūkiais tarp stūmoklio ir cilindrų nesusidaro tinkamo storio tepalo plėvelė, žiedai nėra tinkamai tepami, variklis stipriai dyla,“ – aiškino automobilių remonto Žydrūnas Janušauskas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pasak specialisto, šiuolaikiniuose automobiliuose jau naudojami tik sintetiniai tepalai, tad visai nėra būtinybės laukti, kol variklis įšils. „Geriausia kelias ar keliolika sekundžių luktelėti, kol variklis įsidirbs, o tuomet jau galima ir važiuoti. Tiesa, rekomenduojama, kad variklio sūkiai būtų apie 2000 aps/min., t.y. nei pernelyg aukšti, nei pernelyg žemi. Taip, net ir važiuojant visai nedideliu greičiu, variklis sušyla geriausiai ir be piktybinių šalutinių poveikių“ – tvirtino automobilių variklių meistras.

REKLAMA

Dyzelino kokybę išsaugančiais priedais derėtų pasirūpinti prieš šalčius

Dyzeliniai degalai turi tokią neigiamą savybę – dar palyginti nežemoje temperatūroje pradeda kristalizuotis parafinai, kurie gali užkimšti degalų filtrą, vamzdelius ir sutrikdytų variklio darbą. Štai todėl žiemą naudojamas kitokių charakteristikų žemoms temperatūroms pritaikytas dyzelinis kuras.

REKLAMA

Automobilių dalių parduotuvės ar degalinėse dabar galima nusipirkti įvairiausių gamintojų siūlomų priedų, kurie neleidžia dyzelinui sustengti. Tačiau jie irgi nėra visagaliai stebuklingi preparatai.

„Nemažai tokių priedų gamintojų tvirtina, kad jų gaminiai gali išgelbėti net ir dyzelinui pradėjus stengti. Gal. Tačiau jei parafinai jau kristalizavosi ir užkimšo kuro sistemos vamzdelius ar kuro filtrą? Tuomet misija jau taptų neįmanoma. Tad juos reikėtų pilti į baką kaip prevencinę priemonę dar prieš spustelėjant dideliems šalčiams, o ne kaip stebuklingą preparatą tada, kai kuras jau nepatenką į variklį“, – sako VGTU automobilių transporto katedros docentas, daktaras Vigilijus Sadauskas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Dauguma takumo pagerinimo priedų ne apsaugo nuo parafinų išsiskyrimo, o modifikuoja parafinų augimą. Susidarantys parafinų kristalai lieka pakankamai maži, kad neužkimštų kuro filtrų ir sistemos vamzdelių. Šių priedų maksimalus efektyvumas pasiekiamas tik tuomet, kai priedai pilami į kurą, kol parafinai nepradėję kristalizuotis. Susikristalizavę parafinai esant žemai temperatūrai jau negali būti panaikinti. Tai, beje, susiję ir su benzino ar žibalo pripilymu.

REKLAMA

Itin jautri dyzelinio automobilio vieta staigiai atšalus yra kuro filtras. Ir visai nesvarbu, ar bake teliūskuoja idealios kokybės žieminis dyzelinas, ar koks abejotinos kokybės kuras. Kuro filtre susikaupia ne tik visokios kietos dalelės, bet ir bake buvęs vanduo. Vandeniui užšalus kuras niekaip nepateks į variklį. Todėl šiuos filtrus mechanikai rekomenduoja keisti prieš kiekvieną žiemą.

REKLAMA

Šiek tiek atsargos gėdos nedaro

Jei ruošiatės važiuoti kaimo ar krašto keliais šaltą naktį, apsidrauskite, tarsi keliaudamas į Sibirą. Pasitikrinkite, ar automobilio bake yra tiek kuro, kad strigęs pusnyje galėtumėte šildytis bent kelias valandas, pasiimkite šiltą užklotą ir niekuo gyvu nesileiskite į kelią su nepakrautu mobiliuoju telefonu.

Galime pasirodyti kaip paranojos apsėsti, tačiau patartume pasiimti ir termosą šilto gėrimo. Važiuojant tokiomis eismo sąlygomis reikėtų pasirūpinti ir tinkamais drabužiais. Daugelis vairuotojų vardan patogumo automobilio salone, neretai tenkinasi lengvomis striukėmis ir vos ne sportiniais bateliais. Tačiau automobilyje reikia turėti ir šį tą šiltesnio. Šilti batai ir kojinės čia būtų vienas iš pagrindinių dalykų. Ir dar pristverkite šiltą užklotą. Jei paskutinė rekomendacija jums pasirodytų juokinga, žinokite, kad užklotą žiemą vežiotis pataria net ir tankiai apgyvendintos bei automobilizuotos Vokietijos automobilininkų klubas ADAC.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų