• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Automobilių pramonės ekspertai vieningai sutinka, jog per artimiausius dešimt metų mūsų keliais riedančios mašinos pasikeis neatpažįstamai. Transporto priemones su vidaus degimo varikliais pakeis elektromobiliai, o vairuotoją pakeis išmanios sistemos, kurios leis automobiliui pačiam nuvažiuoti iš taško A į tašką B. 
Vakar įvykusios „
Audi A8“ premjeros metu, kompanijos atstovai pabrėžė, jog automobilių pramonė artėja link revoliucijos slenksčio. Ateityje automobiliai taps ne tik automobiliais - tai bus išmanūs prietaisai. „Audi“ inžinieriai atsižvelgdami į artėjančius pokyčius, naujos kartos kūrė galvodami apie autonominę transporto priemonę.
Ar autonominiai automobiliai yra naujiena? Tiesą sakant - ne. Skirtingų tipų ir lygio sistemos į automobilius montuojamos daugiau nei dešimtmetį, tačiau būtent į „Audi A8“ sumontuotos technologijos leidžia šią mašiną paversti pirmuoju „Level 3“ autonomijos lygį pasiekia transporto priemone. O kaip gi „Tesla“? Taip, „Tesla“ automobiliuose esanti sistema padeda elektromobiliui neišvažiuoti iš eismo juostos, atlikti lenkimo manevrą, tačiau vairuotojas vistiek privalo išlikti budrus ir neperleisti pilnos automobilio kontrolės „Tesla“ sistemoms. Tuo tarpu „Audi A8“ automobilyje galima ne tik paleisti rankas nuo vairo - galite atsipalaiduoti ir vairavimą perleisti „Audi A8“.
Didžiausias naujos kartos išskirtinumas - galimybė nukreipti akis nuo kelio ir automobilio kontrolė perduoti jame esančioms sistemoms. Kol automobilis važiuoja, Jūs - vairuotojas, gali daryti ką tik nori. Žiūrėti „Youtube“ klipus, skaityti knygą ar pyktis su antrąja puse.
Kaip ši sistema veikia?
Automobilių gamintoja „Audi“ teigia, jog jie tapo pirmąja kompanija pasaulyje, kuri į savo sukurtą mašina diegia kelią skenuojantį lazerį, gebantį padidinti sistemos matymo lauką. Šis lazeris yra sumontuotas už priekinių radiatoriaus grotelių ir geba matyti priešais save 80 metrų atstumu.

Automobilių pramonės ekspertai vieningai sutinka, jog per artimiausius dešimt metų mūsų keliais riedančios mašinos pasikeis neatpažįstamai. Transporto priemones su vidaus degimo varikliais pakeis elektromobiliai, o vairuotoją pakeis išmanios sistemos, kurios leis automobiliui pačiam nuvažiuoti iš taško A į tašką B. 
Vakar įvykusios „
Audi A8“ premjeros metu, kompanijos atstovai pabrėžė, jog automobilių pramonė artėja link revoliucijos slenksčio. Ateityje automobiliai taps ne tik automobiliais - tai bus išmanūs prietaisai. „Audi“ inžinieriai atsižvelgdami į artėjančius pokyčius, naujos kartos kūrė galvodami apie autonominę transporto priemonę.
Ar autonominiai automobiliai yra naujiena? Tiesą sakant - ne. Skirtingų tipų ir lygio sistemos į automobilius montuojamos daugiau nei dešimtmetį, tačiau būtent į „Audi A8“ sumontuotos technologijos leidžia šią mašiną paversti pirmuoju „Level 3“ autonomijos lygį pasiekia transporto priemone. O kaip gi „Tesla“? Taip, „Tesla“ automobiliuose esanti sistema padeda elektromobiliui neišvažiuoti iš eismo juostos, atlikti lenkimo manevrą, tačiau vairuotojas vistiek privalo išlikti budrus ir neperleisti pilnos automobilio kontrolės „Tesla“ sistemoms. Tuo tarpu „Audi A8“ automobilyje galima ne tik paleisti rankas nuo vairo - galite atsipalaiduoti ir vairavimą perleisti „Audi A8“.
Didžiausias naujos kartos išskirtinumas - galimybė nukreipti akis nuo kelio ir automobilio kontrolė perduoti jame esančioms sistemoms. Kol automobilis važiuoja, Jūs - vairuotojas, gali daryti ką tik nori. Žiūrėti „Youtube“ klipus, skaityti knygą ar pyktis su antrąja puse.
Kaip ši sistema veikia?
Automobilių gamintoja „Audi“ teigia, jog jie tapo pirmąja kompanija pasaulyje, kuri į savo sukurtą mašina diegia kelią skenuojantį lazerį, gebantį padidinti sistemos matymo lauką. Šis lazeris yra sumontuotas už priekinių radiatoriaus grotelių ir geba matyti priešais save 80 metrų atstumu.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

1


Priekyje tūnantis prietaisas visą informaciją siunčia į milžinišką „zFAS“ motininę plokštę, kuri apdoroja gautą informaciją ir savo pagalbininkams „pasako“ ką daryti tam tikroje situacijoje - pagreitėti, išlaikyti tolygų greitį, o galbūt - pasukti vairą į kairę arba į dešinę.
Deja, autonominis režimas gali veikti tik mieste naudojant „Audi Traffic Jam Pilot“ sistemą. Nors gamintojas teigia, jog šią sistemą reikia naudoti tik stovint kamščiuose, tačiau net neabejojame, kad naujieji „Audi A8“ pirkėjai ją naudos visuomet.
„Audi Traffic Jam Pilot“ sistema buvo sukurta tam, jog vairuotojai stovintys kamščiuose galėtų erzinantį, sustoju ir pajudu, procesą perduoti pačiam automobiliui. Jeigu anksčiau ši sistema veikdavo esant tik mažiems greičiams, tai į „Audi A8“ sumontuota sistema veiks iki 60 km/val.

4


Išsamesnė technologijos demonstracija - žemiau esančiame vaizdo klipe.

VIDEO



REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų