• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Tai buvo vienas iš tūkstančių baudos kvitų, išduotų 1930-aisiais, kai automobiliai pradėjo plisti Vokietijos keliuose. Tačiau žmogus, gavęs tą baudos kvitą, nebuvo eilinis vairuotojas. Tai buvo Adolfas Hitleris, būsimas viso Trečiojo reicho vadas.

REKLAMA
REKLAMA

Iki šiol nežinomi Hitlerio greičio viršijimo faktą įrodantys dokumentai atrasti Bavarijos archyvuose. Nacių lyderis buvo nubaustas mažyčiame Baar–Ebenhauseno kaimelyje, Ingolštato miesto pietuose, 1931 metų rudenį. Iki jo įžengimo į Vokietijos valdžios olimpą dar buvo likę pustrečių metų.

REKLAMA

O istorija buvo tokia. Kaimelyje policininkai matavo važiuojančių automobilių greitį. Incidentas įvyko dar gerokai prieš tai, kai keliuose atsirado pirmieji greičio matavimo aparatai. Hitlerio automobilio greitį matavo dviese. Pasirodo, automobilis 200 metrų važiavo 13 sekundžių, vadinasi, vidutinis greitis buvo 55,3 kilometro per valandą. Tai dvigubai viršijo tuo metu leistiną greitį gyvenvietėse. Už tokį nusižengimą grėsė net teisių atėmimas. Bavarijos policijos pareigūnas Probstas užsirašė savo užrašų knygutėje, kaip apie pietus automobilis, keliavęs į Miuncheno pusę, viršijo leistiną greitį. Jis užsirašė ir automobilio numerį – II A – 19357.

Tačiau archyvuose nerasta jokių dokumentų, kuriuose būtų nurodyta apie baudos apmokėjimą. Nepasant to, galima suprasti, kad byla išspręsta kitaip. Hitleris tų laikų kelių policininkams pasiaiškino, kad ne jis sėdėjo prie automobilio vairo nusižengimo metu – esą automobilį vairavo jo vairuotojas Juliusas Schreckas. Panašios išvaizdos Schrekas ne kartą buvo „pakišamas“ Hitlerio vietoje.  

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų