• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

„Vienišas, 30 metų vaikinas, dirbantis IT srityje, laisvalaikiu domisi naujausiomis technologijomis, žaidžia šachmatais, namuose laiko katiną, vairuoja Wolsvagen automobilį“.

REKLAMA
REKLAMA

„Mėgstantis trumpalaikius santykius, 26-rių vaikinas, vairuojantis Raudoną Ferrarį ir propaguojantis aktyvų laisvalaikį, dievina vakarėlius ir prabangius automobilius“.

REKLAMA

Tai ne pažinčių skelbimai, kasdien girdimi per vietines radijo stotis ar laikas nuo laiko šmėkščiojantys televizijos ekrane. Tokie skirtingi apibūdinimai buvo gauti iš eksperimente panorusių dalyvauti apklaustųjų, paprašius jų apibūdinti vieną ir tą patį žmogų. Skirtingos focus grupės, gavusios to paties vaikino, tik vis su kitais akiniais nuotrauką, sukūrė net kelis skirtingus vieno žmogaus tipažus ir dar kartą patvirtino stereotipinių įvaizdžių galią vyraujančią visuomenėje.

REKLAMA
REKLAMA

Moksliukai vairuoja „Toyota“?

Eksperimento eigoje apklausiamieji turėjo pabandyti nustatyti nuotraukoje matomo asmens amžių, profesiją, pagal išvaizdą apibūdinti žmogaus gaunamas mėnesines pajamas, taip pat pomėgius, įvardinti turimo automobilio prekės ženklą. Apklausiamiesiems teko ir nelengva užduotis pasukti galvas dėl nuotraukoje matomo žmogaus šeimyninės padėties ir netgi laikomo namuose gyvūno rūšies. Susumavus rezultatus paaiškėjo, kad netgi keičiant tokį kartais net nepastebimą aksesuarą kaip akinius, kasdien gali iš pagrindų keisti ir savąjį „aš“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tiriamoji focus grupė, gavusi nuotrauką iš kurios žvelgė „Hario Poterio“ stiliaus akinius dėvintis vaikinas,  beveik vienbalsiai nutarė, kad šis žmogus neabejotinai dirba IT srityje. Apklausiamieji minėjo ir finansų bei klientų pardavimų sritis, tačiau savimi nepasitikinčio, kompleksuoto žmogaus tipažas netruko įsitvirtinti, bandant atsakyti į kitus klausimus.

REKLAMA

Paklausta kokie galėtų būti tiriamojo laisvalaikio pomėgiai, focus grupė daugiausiai minėjo domėjimąsi naujausiomis technologijomis, kompiuterinius žaidimus ir...šachmatus, pamažu piešdami stereotipinio moksliuko portretą, kuris gyvą bendravimą su draugais mielai iškeičia į bendravimą su kompiuteriu bei virtualiais pažįstamais. Gerokai sunkiau apklausiamiesiems sekėsi nustatyti vaikino laikomą namuose gyvūną – čia nuomonės išsiskyrė ir varijavo nuo žiurkės ar katės iki hipotezės, jog šis žmogus net nepanašus į tokį, kuris mylėtų gyvūniją.  Įdomus pasirodė ir paklaustųjų pasirinkimas, prireikus nustatyti kokio prekinio ženklo automobilį galėtų vairuoti nuotraukoje matomas žmogus – čia užtikrintai pirmavo „Toyota“ prekės ženklas. Atsakymuose buvo minimas ir tautos automobiliu dažnai tituluojamas „Volkswagen“.

REKLAMA

Ryškus aksesuaras - didesnės pajamos

Visiškai priešingi atsakymai į tuos pačius, focus grupei užduodamus klausimus buvo gauti eksperimente dalyvavusį vaikiną papuošus ryškiais, raudonais D&G prekės ženklo rėmeliais. Paprašius įvertinti tiriamojo mėnesines pajamas, ryškus įvaizdis tiriamajam „pelnė“ papildomus 500 litų mėnesinių pajamų – vidutinis atlyginimas išaugo iki 3300 Lt., o didžiausia paminėta suma tarp apklausiamųjų buvo 4500 Lt. Prieš tai analizuotam moksliuko įvaizdžiui apklausiamieji priskyrė   vidutiniškai 2800 Lt. mėnesinių pajamų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ekspresyvi tiriamojo išvaizda „atvėrė“ jam duris ir į aktyvių laisvalaikio leidimo būdų pasaulį – focus grupės nuomone vaikinas po darbų nedykinėja ir savo laisvą laiką leidžia sportuodamas, keliaudamas, o vakarėliai, kolekcijų pristatymas ir vadinamasis shopingas – šiam žmogui kasdienybė. Apklausiamieji taip pat nutarė, kad ryškiai asmenybei nebūdinga turėti merginą ir jis, greičiausiai, bus linkęs į trumpalaikius santykius, be įsipareigojimų. Raudoni rėmeliai vaikinui „užtikrino“ ir prestižinį automobilį  - focus grupė nusprendė, kad tiriamajam tiktų „Ferrari“ arba bent jau „BMW“ ženklu pažymėtas automobilis.

REKLAMA

Ištikimasis rinkodarininkas

Ant nosies atsiradus žaismingiems „Therry Mugler“ rėmeliams, tiriamasis pagal focus grupės atsakymus kaip mat „pajaunėjo“ trimis metais lyginant su tikruoju vaikino amžiumi. Eksperimento dalyviai buvo gana vieningi ir spėliojant vaikino profesiją – dauguma manė prieš save matantys tikrąjį rinkodarininko veidą, keletas įžvelgė specialistą iš klientų aptarnavimo srities. Prie laisvalaikio nurodę pokerį, fotografiją, sporto varžybas ir grožinę literatūrą, apklausiamieji nusprendė vaikino piniginės turinį apriboti 2580 litais per mėnesį.

REKLAMA

Apklausiamųjų manymu tiriamasis itin vertina kokybę ir garantiją daugelyje sričių. Viena iš jų – renkantis transporto priemonę. Focus grupėje populiariausiu pasirinkimu, priskirtu pateiktam įvaizdžiui tapo populiarumo šalyje nestokojančio „Audi“ prekės ženklo automobilis. Garantijas ir pastovumą vaikinas, anot eksperimento dalyvių itin vertina ir kalbai pasisukus apie širdies reikalus – apklaustieji buvo įsitikinę, kad vaikinas nuotraukoje mėgsta ilgalaikius santykius, greičiausia turi merginą ir, labai tikėtina, yra ištikimas jai. Įžvalgumo apklaustiesiems netrūko ir bandant atspėti tiriamojo namuose laikomą gyvūną – tarp žuvyčių, kaktuso(!) ir šuns blaškęsi focus grupės dalyviai, galiausiai nutarė apsistoti ties klasikiniu geriausiu žmogaus draugu – šuniu ir netgi įvardijo jo ūgį, nusprendę, kad tai bus vidutinio dydžio keturkojis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Trijų sekundžių išbandymas

Eksperimento metu trys skirtingi įvaizdžiai, kurių epicentru tapo akiniai leido focus grupės dalyviams sukurti ir skirtingus žmogaus tipažus pasikliaujant tik savo nuojautomis ir pirmuoju įspūdžiu.

Psichologai teigia, kad pakanka vos trijų sekundžių pirmo įspūdžio susiformavimui sutikus naują žmogų. Vėliau šį įspūdį mes bandome paneigti arba patvirtinti.  Išvaizda lemia net 55% pirmojo įspūdžio  sėkmės/nesėkmės, tad išties verta pasistengti tiek einant į darbo pokalbį, tiek į pasimatymą. Vieno didžiausių optikos tinklų „Fielmann“ Lietuvoje vadovas Gintautas Kersnauskas tikina, kad žmonės skuba susidaryti nuomonę dar tau nespėjus prasižioti. Lemtingas tris sekundes už tave kalba tavo šukuosena, auskarai, akiniai ir net lūpų kampučių padėtis. „Norime mes ar nenorime, tačiau įvaizdis ypatingai veikia aplinkinius. Jeigu iš šono atrodome patrauklūs, pasitempę, o ir matyti, kad patys gerai jaučiamės, tai ne tik pasieksime aplinkinių pripažinimo bet, ir sudarysime talentingo, įdomaus žmogaus įspūdį,  - pasakojo G.Kersnauskas, - ir nors akiniai nėra žmogaus veido dalis, vis tiek jų forma bei spalvinė išraiška turi įtakos susidarant įspūdį apie asmenį“.

REKLAMA

Pasak G.Kersnausko išvaizda bei rūpinimasis savimi nėra tuštybė kaip dauguma mano. Tiesiog reiktų nepamiršti, kad Jūsų išorė ir sugebėjimas parodyti save, turi iš tiesų atitikti ir vidinę Jūsų būseną. Sukurtas naujas įvaizdis nepavers Jūsų kitu žmogumi, jis tik akcentuos jūsų sugebėjimus, sustiprins pasitikėjimą savimi. Vienas iš gan paprastų įvaizdžio keitimo būdų – žaidimas su aksesuarais. Optikos tinklų „Fielmann“ vadovas sako, kad akiniai – vienas iš paprasčiausių įrankių, norint dažnai keistis savo įvaizdį.

Anot G.Kersnausko reiktų griauti vyraujantį stereotipą, kad akiniai – tarsi protezas – vienas ir visam gyvenimui. Kaip ir kvepalai, kuriuos turime ne vienus, akinius taip pat reikėtų keisti – pagal nuotaiką, darbo specifiką ar tiesiog laisvalaikio leidimo pobūdį.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų