„Jis jau nebe talentas, bet autentiška muzikos individualybė“ – taip apie Filharmonijos Didžiojoje salėje sausio 30 d. koncertuosiantį violončelininką Danjulo Ishizaką rašė didžiausio tiražo Vokietijos dienraštis „Süddeutsche Zeitung“.
Šį šeštadienį, 19 val. orkestro muzikos koncerte solistas pasirodys kartu su Lietuvos kameriniu orkestru, diriguojamu Roberto Šerveniko ir atliks romantinės muzikos kūrinius, artimus vidiniam jo pasauliui ir kūrybinei pozicijai.
Koncerte skambės XIX a. nacionalinės muzikos idėjos adeptų Mieczysławo Karłowicziaus ir Bedřicho Smetanos kūriniai, tarp lokalios ir tarptautinės muzikos idealų balansavusio Piotro Čaikovskio muzika bei globalios XXI a. muzikos scenos figūros Krzysztofo Pendereckio kompozicija.
Danjulo Ishizaka – elitinių violončelės konkursų Ispanijoje, Lenkijoje, Vokietijoje ir Švedijoje nugalėtojas, tačiau regis svarbesniu jo karjeros įvykiu tapo 2003 m. koncertas Vienos „Musikverein“ salėje su Vienos simfoniniu orkestru, diriguojamu maestro Krzysztofo Pendereckio (jo Koncerto altui, styginiams, perkusijai ir čelestai versija violončelei ir orkestrui šeštadieninėje Vilniaus programoje atsidūrė neatsitiktinai). Netrukus įvyko violončelininko pasirodymas Frankfurto „Alte Oper“ scenoje, po kurio „Allgemeine Zeitung“ paskelbė jį „naujuoju genijumi“. Kritikai nuolat akcentuoja šio Vokietijoje gyvenančio japonų kilmės violončelininko fenomenalią techniką ir inteligentišką jo interpretaciją (jis priklauso tam siauram violončelininkų ratui, kurie Schumanno Koncertą violončelei atlieka taip, lyg jis būtų sukurtas būtent jiems), drąsiai prognozuodami, jog D. Ishizaka įeis į violončelės istoriją.
Po ypatingai sėkmingos 2007 m. ankstyvo pavasario koncertų serijos Vokietijoje su Lietuvos nacionaliniu simfoniniu orkestru ir dirigentu Christophu Eschenbachu vienas didžiausių Europos savaitraščių „Der Spiegel“ publikavo koncentruotą D. Ishizakos profilį: „...visiškai aišku kodėl jis pakyla virš plačios techniškai tobulų stygininkų masės, kuri pastaruoju metu užtvindė klasikinės muzikos rinką ir vis akyliau verčia dairytis išskirtinio talento, tokio kaip jo. Ishizakos technika nereikalauja ilgų svarstymų, ji atrodo tobula. Jo rimtumas yra įtikinantis, kaip ir nerimastingumas ar jautrumo gelmė, kurie niekada netampa vien tik svaiginančiu emocionalumu, o veikiau veda į gilesnę tiesą, kada už garso slypi garsas“.
Jau keletą metų violončelininkas aktyviai koncertuoja Vakarų ir Rytų pasaulio erdvėje: nuo JAV, JK, Nyderlandų, Prancūzijos, Italijos, Vokietijos ir Lenkijos iki Rusijos, Izraelio, Kinijos ir Japonijos, grieždamas su Baltimorės, Londono filharmonijos, Bavarijos radijo, Leipcigo „Gewandhaus“, Milano Giuseppe‘s Verdi, Tokijo ar Singapūro simfoniniais orkestrais. Jo sąraše taip pat atsiduria centriniai Europos festivaliai, kaip kad „The BBC Proms“ ir Londono miesto muzikos festivalis, „Kissinger Sommer“, Schleswigo-Holsteino ir Rheingau (Vokietija) ar Zalcburgo Velykų festivalis. Apie šio atlikėjo stulbinančią sėkmę byloja ir išskirtinė sutartis su „Sony Classical“ įrašų kompanija bei „Nippon“ muzikos fondo jam patikėtas XVII a. Stradivarijaus instrumentas „Lord Aylesford“. Prieš porą metų Danjulo Ishizaka buvo pakviestas dalyvauti BBC radijo projekte „Naujos kartos menininkų programa“, pagal kurią jam buvo suteikta galimybė pasinerti į studijos įrašus (solo, duetu su fortepijonu ir su penkiais BBC simfoniniais orkestrais) bei surengti koncertus Londono „Wigmore Hall“ bei Mančesterio „Bridgewater Hall“.