Daugeliui lietuvių patriotiškumo faktorius lemia ir kai kurių prekių pasirinkimą. Žmonės vertina tai, kad lietuviška prekė šviežesnė. Taigi renkantis tokius produktus kaip pienas, sūris, daržovės, vaisiai, kiaušiniai, mėsos gaminiai – pirkėjai tiesia ranką į lietuvišką produkciją. „Lietuviškumas šviežių prekių kategorijoje pirkėjams net svarbiau nei kaina – jeigu lentynoje šalia viena kitos lietuviška ir užsienietiška prekė panašia kaina, prioritetą pirkėjai dažnai teiks lietuviškai produkcijai. Čia ji laimi ir prieš kaimyninių šalių prekes“, – kalba „IKI“ Viešųjų ryšių vadovas Andrius Petraitis.
Lietuvos gamintojai taip pat gali pasigirti pirmaujantys kruopų pardavimuose, populiarios ir lietuviškos vaistažolių arbatos, alkoholiniai gėrimai, išskyrus vyną, bei cukrų. Anot Andriaus Petraičio, kruopų pardavimai pernai metų rudenį, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu 2013-aisias, išaugo apie 40 proc. Įvairios kruopos – grikiai, perlinės, avižinės, manų kruopos ir daugelis kitų – vertinamos ir dėl to, jog nuo seno čia auginamos. Cukrų lankytojai taip pat dažniausiai perka lietuvišką, kadangi jis yra laikomas saldesniu. Dažniau perkamas ir nealkoholinis lietuviškas alus – susidomėjimas juo pernai rudenį ūgtelėjo dvigubai.
Vis dėlto, ilgesnio galiojimo maisto prekių kategorijoje užsienio gamintojų produkcija nurungia lietuviškąją. Bakalėjos prekių asortimente pirkėjams svarbus ne lietuviškumas, o prekės ženklas bei jos kilmės šalis, kuri turi senas produkto auginimo ar gaminimo tradicijas. Pavyzdžiui, makaronus pirkėjai linkę rinktis itališkus, šprotus – latviškus, o konservuotus produktus, tokius kaip žirneliai, kukurūzai, paprikos – vengriškus. Užsienio gamintojų produkcija populiaresnė ir renkantis kavą, arbatą (išskyrus vaistažolių) bei ryžius, nes kitos užsienio šalys labiau nei Lietuva garsėja kaip šių prekių gamintojos.
Taip pat pastebėta tendencija, jog pirkėjai, rinkdamiesi kosmetiką, neturi ypatingų simpatijų lietuviškai produkcijai. „Nors lietuviška kosmetika yra vertinama kaip kokybiška, o jos kaina – prieinama, tačiau ją pardavimuose lenkia pasauliniai kosmetikos gamintojai su gerai žinomais prekių ženklais. Tokią pirkėjų elgseną lemia lojalumas prekės ženklui ir, žinoma, aktyvi užsienio gamintojų reklama“, – kalba Andrius Petraitis.