Nors į mūsų platumas žiema neišvengiamai ateina kasmet, tačiau sulig pirmuoju stipriau spustelėjusiu šaltuku vėl tenka stebėti įprastus vaizdus, kaip rytais apšarmojusius automobilių stiklus vairuotojai grando kompaktinių diskų dėklais arba dar blogiau – pradeda vargo šokį apie gyvybės ženklų neberodantį akumuliatorių. Taigi, automobilį žiemai ruošti būtina, o į ką atkreipti dėmesį jį ruošiant šaltajam metų sezonui, pataria nuolatinis Metų automobilio konkursų bandymų stovyklų technikos vadovas, „Volkswagen“ atstovybės Vilniuje - UAB „Rimtoma“ - direktorius Rimantas ZAPALSKIS.
„Metų automobilio bandymų stovyklose vertinimo komisijos nariai visus konkursuose dalyvaujančius naujus automobilius bando vienodomis žieminėmis padangomis, o į jų bakus pilami vienodi, žiemai skirti degalai. Tai pirmoji ir bene esminė sąlyga, kurios būtina laikytis norint sėkmingai važinėti žiemą, - tvirtina R. Zapalskis.
Iš tiesų padangos, o ypač žiemą, didžiausias sėkmingos kelionės garantas. Pašnekovas visų pirma pataria atkreipti dėmesį, kad jų protektoriaus gylis būtų ne mažesnis nei 4mm, o pati padanga būtų kuo šviežesnė, nes sena, tegu ir nedaug eksploatuota, sukietėja ir netenka savo gerųjų savybių.
R. Zapalskis tikina per žiemą vidutiniškai nuvažiuojantis po10-20 tūkstančių kilometrų, o didesnės ridos kaip 60 tūkstančių kilometrų su žieminių padangų komplektu nėra įveikęs ir nėra jų ilgiau eksploatavęs, kaip keturias žiemas. Keičiant vasarines padangas į žiemines privalu ne tik pasitikrinti slėgį jose, bet ir perbalansuoti ratus ir tuo pačiu atlikti stabdžių kaladėlių bei stabdžių diskų patikrą. Tuo pasirūpinti būtina jau dabar, kol automobilių servisai dar nepajuto apgulties.
„Svarbu laiku pakeisti langų apiplovimo skystį į žieminį, nes esant minusinei temperatūrai vasarinis langų plovimo skystis beregint užšąla ir gali ne tik sugadinti langų apiplovimo varikliuką, bet ir suskaldyti patį langų apiplovimo skysčio bakelį“, - primena R. Zapalskis.
Pašnekovo nuomone, ypač žiemą, labai svarbu geras matomumas. Ar susimąstome, kodėl prasidėjus rudeniui, o kartu ir lietingajam sezonui, kasmet padidėja avaringumas? Tam nemenkos įtakos turi suprastėjęs matomumas, todėl pirmoji sąlyga – pasikeisti susidėvėjusius valytuvus į naujus, gerai priglundančius prie stiklo ir švariai jį nuvalančius. Jau nekalbant apie pasirūpinimą naujais langų grandikliais (nepatartina naudoti metalinių, nes jie braižo stiklą).
Pradėti kelionę pašnekovas primygtinai rekomenduoja tik tada, kai visiškai švarus visas priekinis stiklas, o ne jam pusiau atitirpus, kai prieš vairuotojo akis dar plyti pusiau atitirpę, rasos kondensatu ar šarma padengti plotai. Žinoma, jei norime nesušalti žiemą patys ir nesušaldyti keleivių, būtina iš anksto patikrinti salono apšildymo pečiuką, oro padavimo angas, o esant reikalui, pašalinti gedimus. Tuo pačiu patikrinti ir visus automobilio techninius skysčius, o jei reikia – juos pakeisti. „Vienas svarbiausių agregatų, įgalinantis net ir spaudžiant šalčiui be vargo užvesti variklį – akumuliatorius, kuris be priekaištų tarnauja vidutiniškai ketverius metus, o paskui netikėtai, kaip tyčia žiemą, ima stebinti savo silpnumu,“- teigia R. Zapalskis. – Jei norite išvengti rytinio šokio aplink savo automobilį, nieko kito nebeliks, kaip įsigyti naują energijos šaltinį“.
Pašnekovas primena, jog net ir apsirūpinę nepriekaištingu akumuliatoriumi, ypač tie, kurie žiemą važinėja nedaug, ryte gali neužvesti dyzelinu varomo variklio, nors ir kiek bezurzintų starterį. Dažniausia to priežastis - kuro bake dar likę vasarinių degalų likučiai, jau sustingę į ledą, kuris ir yra didžiausia kliūtis degalų iš kuro bako tekėjimui į degimo kameras.
„Apie automobilio parengimo žiemai subtilybes galima būtų kalbėti dar daug, tačiau jas neabejotinai žino didžiuma vairuotojų, - teigia R. Zapalskis. – O kad žiema daugelį jų dar užklumpa „staiga ir netikėtai“, kalti patys vairuotojai, linkę darbus atidėti rytdienai“.
Ko reikia kad taip neatsitiktų?
„Mažmožio, - automobilis turėtų būti parengtas taip, kad bet kokios patikros metu „Tuvlitos“ atstovai nedvejodami jam išduotų techninės apžiūros taloną,“- sako R. Zapalskis, jau pasirengęs perimti „Metų automobilio 2015“ bandymų stovyklos technikos vadovo vairą.