• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Uždarius ugdymo įstaigas, tėvams dideliu iššūkiu tampa ne tik vaikų priežiūros organizavimas, bet ir nuolatiniai jų klausimai „Ką veikti?“. Šis laikas, kai tėvams reikia pasirūpinti vaikų užimtumu, gali tapti puikia galimybe daugiau laiko praleisti kartu ir užsiimti bendra veikla. 

Uždarius ugdymo įstaigas, tėvams dideliu iššūkiu tampa ne tik vaikų priežiūros organizavimas, bet ir nuolatiniai jų klausimai „Ką veikti?“. Šis laikas, kai tėvams reikia pasirūpinti vaikų užimtumu, gali tapti puikia galimybe daugiau laiko praleisti kartu ir užsiimti bendra veikla. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Bendra veikla stiprina santykius ir nuramina 

„Tėvų dėmesio ir nedalomo laiko vaikams labai reikia visada, tačiau ne visiems suaugusiems savo užimtose darbotvarkėse pavyksta reguliariai rasti valandos ar kelių veiklai su vaiku. Dabar, kai vaikai neina į darželius bei mokyklas ir tėvai suka galvas, kaip juos užimti, vienas iš variantų gali būti suplanuota bendra veikla. Tai puikus metas naujam šeimos ritualui – sutarti laiką ir kiekvieną dieną užsiimti kuo nors kartu“, – sako Paramos vaikams centro psichologė, „Tėvų linijos“ vadovė Jūratė Baltuškienė. 

REKLAMA

Kai vaikai žino, kad sutartu metu galės leisti laiką su tėvais, nebando dėmesio išsireikalauti verkimu, zyzimu ar kumščiais. „Visą parą nereikia kartu žaisti ar linksminti vaikų, tačiau, kai tėvai valandai ar kelioms atsitraukia nuo kompiuterio ar telefono ir visą dėmesį skiria tik vaikui, jis jaučiasi svarbus. Tai padeda jam suprasti, kad yra reikalingas ir mylimas. O šių dienų kontekste, kad – dar ir saugus, nes artimiausi žmonės yra šalia. Tai padeda stiprinti ryšį su vaikais ir išgyventi mažiau nerimo šiuo visiems įtemptu laikotarpiu“, – pabrėžia psichologė. 

REKLAMA
REKLAMA

Ką veikti kartu? 

Pasak „Tėvų linijos“ vadovės, svarbu, kad bendra veikla būtų maloni tiek vaikui, tiek suaugusiajam. Ką veikti kartu vieną kartą gali sugalvoti vaikas, kitą kartą – mama ar tėtis. 

• Sudarykite šeimos grojaraštį. Kartu atrinkite mėgstamiausius muzikinius kūrinius ir sudėkite į vieną grojaraštį. Vaikams bus malonu klausytis tiek su tėvais, tiek vieniems. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

• Keliaukite po pasaulį. Pasirinkite šalį ir visą dieną „keliaukite“ po ją. Pvz., pasigaminkite tai šaliai būdingų patiekalų, išmokite kelis joje vartojamus žodžius, suraskite ir papasakokite vieni kitiems įdomių faktų apie tą kraštą ar net surenkite protmūšį. 

REKLAMA

• Užduokite vienas kitam klausimus pasirinkta tema. Vieną kartą temą gali sugalvoti vaikas, kitą kartą – suaugęs. Kol tėvai užsiėmę, vaikas taip pat turės, ką veikti, kol parengs klausimus. 

• Vardinkite daiktus, kuriuos matote namuose ar per langą. Pasirinkite raidę ir paeiliui vardink-ite, kokius daiktus matote iš tos raidės. 

REKLAMA

• Dekoruokite drabužius. Karpykite juos, išpieškite ar išsiuvinėkite. 

• Kurkite istoriją. Kiekvienas paeiliui sugalvodamas po sakinį, sukursite savo unikalų pasakojimą. 

• Spėliokite, apie kokį daiktą galvoja kitas. Vienas sugalvoja daiktą, kurį tuo metu mato, o kitas užduodamas klausimus, bando išsiaiškinti, kas tai yra. Atsakinėti galima „Taip“ arba „Ne“. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

• Pasakokite apie savo vaikystę. Vaikams labai įdomu sužinoti, ką žaisdavo jų tėvai, kaip rengda-vosi, ką mėgo valgyti, kur atostogaudavo, kokius pažymius gaudavo ir pan. Vaikai mielai užduoda daug papildomų klausimų. 

• Papasakokite vaikams apie jų „vaikystę“. Nesvarbu kokio amžiaus vaikai, visiems labai įdomu klausytis istorijų apie save, ypač apie tą amžių, kurio jie patys neprisimena. Pasakokite, kaip džiaugėtės jiems gimus, kaip ramindavote, kokių juokingų istorijų nutikdavo. 

REKLAMA

• Kurkite kryžiažodžius. Vienas parengia kryžiažodį, kitas jį išsprendžia. Paskui atvirkščiai. Tokiu būdu vaikas gali labai praplėsti savo žinias. 

• Gaminkite kartu. Pasiūlykite vaikui surasti receptą ir vėliau jį kartu išbandykite. 

REKLAMA

• Aptarkite filmus. Kartu žiūrėkite filmą ir paskui jį aptarkite. Paklauskite vaiko, kuri vieta labiau-siai patiko, jeigu būtų herojaus vietoje, kaip jis pasielgtų, kodėl, jo nuomone, veikėjas priėmė tokį sprendimą ir pan. 

• Sukurkite savo mankštos programą. Vieną pratimą siūlykite jūs, kitą – vaikas. Atsirinkite tuos, kuriuos visi galėsite atlikti, ir kiekvieną dieną kartu mankštinkitės. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

• Pertvarkykite kambarį. Kartu aptarkite, kaip galėtumėte atnaujinti vaiko kambarį ar bendras erdves: perstumdyti baldus, pakabinti vaiko piešinių ar šeimos nuotraukų, pertvarkyti daiktus lentynose. 

• Užsiimkite sodininkyste. Pasisėkite prieskoninių žolelių ar gėlių, tinkamų balkonui, auginkite svogūnų laiškus. Įvairaus amžiaus vaikams įdomu prižiūrėti augalus ir stebėti, kaip jie auga. 

REKLAMA

• Ieškokite paslėptų daiktų „Šilta–šalta“. Vienas paslepia sutartą daiktą kambaryje, o kiti turi jį surasti, vadovaudamiesi paslėpusiojo užuominomis: „šilta“ (kai yra visai arti ieškomo daikto) arba „šalta“ (kai daiktas yra gerokai toliau). 

• Žaiskite laivų mūšį. Senas, bet ir vaikus, ir suaugusiuosius labai įtraukiantis žaidimas. Tam užtenka languoto sąsiuvinio lapų ir pieštuko. 

• Pieškite mįsles. Sugalvokite objektą arba daiktą (pvz., namas). Popieriaus lape nupieškite tik mažą jo detalę (pvz., kaminą be dūmų). Vaikai spėja, kokio objekto ar daikto tai dalis. Jei atspėti ne-pavyksta, papildykite piešinį, dar keliomis detalėmis iki tol, kol atspės. Tada, apsikeiskite.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų