Lietuviai yra dažni restoranų, kavinių ir maitinimo įstaigų svečiai – vos 5 proc. naujausioje maitinimosi įpročius tiriančioje apklausoje dalyvavusių žmonių teigia nepietaujantys ir nevakarieniaujantys restoranuose. Dauguma apklaustųjų rinkdamiesi maitinimo įstaigą didžiausią reikšmę teikia ne kainai ar akcijoms, o maisto kokybei ir geram aptarnavimui. Tokius duomenis atskleidė „Vapiano“ užsakymu atlikta tyrimų bendrovės „Mindshare“ gyventojų nuomonės apklausa. Apklausoje dalyvavusių respondentų buvo paprašyta atsakyti, kaip dažnai jie pietauja ar vakarieniauja ne namuose. 10 proc. apklaustųjų teigė, kad restoranuose jie valgo kiekvieną dieną, ketvirtadalis (24 proc.) – kelis kartus per savaitę, beveik trečdalis (31 proc.) – kelis kartus per mėnesį, 30 proc. pažymėjo, jog tą daro rečiau nei kelis kartus per mėnesį ir 5 proc. teigė iš viso nesilankantys restoranuose. Vyrai maitinimo įstaigas aplanko gerokai dažniau nei moterys. 10 proc. vyrų teigia valgantys restoranuose kiekvieną dieną ir 32 proc. – kelis kartus per savaitę. Kiekvieną dieną restoranuose pietauja arba vakarieniauja 10 proc. moterų, 20 proc. tą daro kelis kartus per savaitę. Pasak Vilniuje įsikūrusio restorano „Vapiano“ direktoriaus pavaduotojos Vilmos Markauskaitės, maitinimosi įstaigose besilankantys vyrai dažniausiai stengiasi pavalgyti greitai ir yra ištikimi pamėgtiems restoranams. Moterys labiau mėgsta tyrinėti ir atrasti jaukias bei neįprastas vietas. Apklausos rezultatai rodo, kad labiausiai restoranų lankytojai vertina maisto ir gėrimų kokybę. Lygiai trys ketvirtadaliai apklaustųjų nurodė, kad kokybė yra labai svarbus veiksnys renkantis restoraną, penktadaliui respondentų ji yra svarbi. Keturi penktadaliai nurodė, kad jiems yra svarbus arba labai svarbus geras aptarnavimas. 79 proc. apklaustųjų taip pat nurodė, jog jiems itin aktualios yra restoranų patiekalų ir gėrimų kainos. „Lietuviai tampa vis reiklesni restoranų svečiai. Maisto, gėrimų ir aptarnavimo kokybe ar įmantriu restorano interjeru juos jau sunkiai nustebinsi. Svarbiausia, kad atsiranda vis daugiau svečių, kurie žino, koks yra tikras „Pasta Bolognese“ ar picos „Margarita“ skonis ir geba atskirti juos nuo makaronų su faršu bei pomidorų padažu ar tešlos gabalo gausiai apipilto paprastu sūriu. Reiklūs ir kokybę vertinantys svečiai padeda tobulėti visiems restoranams“, – sako „Vapiano“ atstovė. Apklausa rodo, kad patrauklūs pasiūlymai ir akcijos yra svarbūs kiek daugiau nei pusei lietuvių. Dauguma respondentų nurodė, kad jauki restorano aplinka jiems yra svarbesnė už akcijas. Dar mažiau svarbos renkantis restoraną lietuviams turi jo lokacija. Beveik jokios įtakos restoranų pasirinkimui neturi jų prekės ženklo lietuviškumas arba tarptautiškumas. 2010 m. rugsėjį Vilniuje duris atvėręs pirmasis Lietuvoje Viduržemio jūros regiono restoranas „Vapiano“ siūlo greitai ir šviežiai paruoštų italų virtuvės patiekalų. Maistas čia gaminamas pagal autentiškus receptus ir tik iš aukštos kokybės Viduržemio jūros regiono produktų. „Vapiano“ virtuvė yra atvira, patiekalai ruošiami prieš restorano svečių akis, todėl jie gali improvizuoti ir drąsiai sakyti savo pageidavimus virėjams. Šviežių prieskonių vazonėliai ant stalų – ne tik puošmena. Restorano svečiai gali pasigardinti patiekalus pagal savo skonį. Tyrimų bendrovės „Mindshare“ apklausa buvo atlikta šių metų kovo 4-11 d. Tyrimo metu, internetinės apklausos būdu, buvo apklausti 782 respondentai nuo 18 iki 64 metų. Sergejus Tichomirovas
REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
REKOMENDUOJAME
TOLIAU SKAITYKITE
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą