Metų inžinieriaus kūrinys
Tikriausiai ne šiaip sau S.Beržis per Lietuvos automobilių sporto federacijos žiedinių lenktynių apdovanojimus gavo „Metų inžinieriaus“ apdovanojimą. Šį garbingą apdovanojimą jis gavo būtent už šį automobilį.
Tik priėjus prie automobilio, į jį žvelgiančios akys supranta, jog tai nėra tik dar vienas „BMW“ bolidas. Jis kitoks nei visi. Jeigu automobilį pradedi tyrinėti nuo galinės dalies, į akis iškart krenta šautinės žaizdos ant bagažinės dangčio, tačiau kaip pasakytų mašinos kūrėjai - „Taip turi būti. Tikra karo mašina privalo turėti šautinių žaizdų.“
Sakyti, jog tai „BMW“ nebūtų visai tikslinga. Iš „E92“ kėbulo liko tik dugnas, bet net ir jis buvo stipriai modifikuotas. Visos kitos „Luftwaffe“ bolido dalys pagamintos iš stiklo plastiko, semiantis įkvėpimo iš „BMW GT2“.
Iš stiklo plastiko pagamintas kėbulas sveria apie 30 kilogramų, tad dabar galite įsivaizduoti koks yra bendras automobilio svoris ir kokiais greičiai jis gali skrieti posūkiuose. Pasak automobilio kūrėjo, S.Beržio, dabartinis bolido svoris yra 1175 kilogramus, tačiau artimiausioje ateityje „Luftwaffe“ keliaus į specialią stovyklą, kurioje siekiama atsikratyti viršsvorio.
Prie didesnio automobilio sukibimo su danga prisideda ir aerodinaminiai elementai priekyje, gale bei visiškai lygus dugnas.
Vos per keletą minučių išardomas ir į didžiulį kartingą patampantis automobilis turi į „BMW M3 E92“ montuotą variklį. 4.0 litrų darbinio tūrio, 8 cilindrų agregatas nėra visiškai standartinis. Automobilį konstravęs S.Beržis pasirūpino modifikuota aušinimo sistema, nauja variklio valdymo bloko „M-Tron“ sistema.
Lietuviška karo mašina lenktyniaudama labai dažnai savo trajektorijoje sutinka lėtesnių priešininkų. S.Beržis norėdamas išvengti nelaimingų incidentų, automobilį aprūpinto priekiniais „Porsche 997 GT3“ stabdžių diskais. Kiekvienas ratas turi tik šešis cilindriukus ir juos tvirtu kojos spyriu reikia įjungti be jokio stabdžių stiprintuvo.
Priekinė važiuoklė ir stebulė suprojektuotos ir pagamintos talentingo „BLT Sport“ komandos kolektyvo. Galinė važiuoklė - modifikuota, pasiskolinta iš „BMW M3“ automobilio.
Nuėmus automobilio priekį, labai dažnai kyla klausimas - „Kur jo amortizatoriai...?“ „Luftwaffe“ savo amortizatorius slepia prie priekinio rato. Kodėl? Nes šis bolidas turi „Suzuki GSX R 1300 (Hayabusa) amortizatorius.
Galiniai amortizatoriai atkeliavo iš „Profelx“ kompanijos sandėlio.
Dėl neeilinės automobilio važiuoklės darbo, „Luftwaffe“ vairuojantis pilotas didinti greitį ir stabdyti gali taip pat kaip ir „Koenigsegg“ savininkai - nelaikant rankų ant automobilio vairo. Nors lenktynių trasoje taip daryti yra pakankamai pavojinga, tačiau tai parodo „BLT Sport“ kūrinio stabilumą ir užtikrintumą.
Atvėrus bolido dureles - išvysite kiekvienam lenktynininkui pažįstamą darbo vietą. Automobilio viduje išvysite tik pačius svarbiausius instrumentus, saugumo įrangą. Pamirškite elektra valdomus langus ar oro kondicionierių. Šviežias oro gūsis į saloną patenka tik per veidrodėlius.
GALERIJA
Daugiau informacijos apie komandą -
www.facebook.com/bltsport
Nuotraukų autorius - Lukas Misiūnas