Šaltinis:
Automanas.lt
REKLAMA
Justo Simaškos ir Giedriaus Nomeikos ekipažas šį savaitgalį startuos šeštajame Europos ralio čempionato etape Italijoje, „Rally di Roma Capitale“ varžybose. Čia „ERC Junior“ kategorijoje besivaržanti komanda iš Lietuvos pirmą kartą išbandys ralį ant asfalto dangos ir važiuos nauju „Peugeot 208 Rally4“ automobiliu.
Justas Simaška šiemet jau sudalyvavo dviejuose Europos ralio čempionato etapuose Lenkijoje ir Latvijoje. Jo pasirodymas buvo sėkmingas: Lenkijoje liko ketvirtas „ERC Junior“ kategorijoje, o Latvijoje kovojo dėl podiumo, tačiau sprogusi padanga jį galiausiai nubloškė į 6-tą vietą. Pamatęs, kad gali varžytis su žemyno greičiausiais, sportininkas iš Kauno nusprendė Lietuvos ralio čempionatą iškeisti į Europos pirmenybes.
„Pamatėme, kad Europos čempionate mes greičiau progresuojame, nes čia yra milžiniška konkurencija. Visi varžovai važiuoja vienos kategorijos automobiliais, tad jei praloši greičio ruožą, žinai, kad pats pralošei, neieškai techninių niuansų. Trasos čia sudėtingesnės, konkurencija didesnė, puiki terpė tobulėjimui“, - savo pasirinkimą pagrindė Justas Simaška.
Lenktynininkas šiemet susidėliojo mažiau lenktynių nei įprastai, tačiau jos – konkurencingesnės. Vienas Europos ralio čempionato etapas varžybinių kilometrų skaičiumi prilygsta dviem Lietuvos raliams. Ir trečiasis pasirodymas Europos ralio čempionate leis pasisemti dar neturėtos patirties: „Rally di Roma Capitale“ vyks ant asfalto.
Raliui ruošėsi iš anksto
Į Romą nuvykę Justas su Giedriumi jau apsižiūrėjo ten esančių kelių specifiką, nuomotu automobiliu apvažiavo ankstesnių metų greičio ruožus.
„Trasos nenustebino, mat gana intensyviai ruošiausi šiems greičio ruožams, analizavau ankstesnių metų vairuotojų vaizdo įrašus, tad žinau, ko tikėtis. Kiekvienoje šalyje yra sava kelių specifika. Nežinau, nuo ko ji priklauso, ar nuo gamtos, ar nuo reljefo, ar tiesiog, kaip žmonės galvoja tiesdami kelius, tačiau išvažiavus iš Lietuvos dažnai būna, kad nė nežinai, kaip užsirašyti vieną ar kitą posūkį, nes nesi tokio matęs. Dėl to treniravomės, apsižiūrėjome aplinką“, - aiškino J. Simaška.
„Top Sport“ ekipažui tai bus ne tik pirmasis ralis ant asfalto, jie Romoje išbandys ir naują automobilį. Čia Justas savo „Ford Fiesta Rally4“ iškeis į „Peugeot 208 Rally4“.
Ar „Peugeot“ bus greitesnis už „Ford“?
Sportininkas skaičiavo, kad nuomotis automobilį yra pigiau, nei vežtis jį iš Lietuvos į Italiją. Be to, jo turima „Ford Fiesta“ yra suderinta varžyboms ant žvyro dangos, tad prieš važiuojant ant asfalto, reikėtų iš esmės pakeisti važiuoklę, stabdžius. Ralio automobiliai turi skirtingus komponentus tiek žvyrui, tiek asfaltui. Lietuvoje visi raliai vyksta ant žvyro dangos, tad komandos nėra pratusios prie tų komponentų derinimo.
„Kiek esame bendravę su lenktynininkais, tai jie sako, kad „Peugeot“ yra galimai greitesnė ant asfalto už „Ford“. O asfaltas mums yra nauja teritorija. Perdarius automobilį asfaltui jis kardinaliai pasikeičia, ir mums nauja būtų tiek „Fiesta“, tiek 208. Abiem atvejais reikėtų pratintis prie naujo automobilio, tad jei nuomos kaina ta pati, kodėl neišbandyti naujos technikos?“ – aiškino lenktynininkas.
Patirtis ateičiai
Justas Simaška į ralį Romoje žvelgia kaip į galimybę sukaupti didesnį patirties bagažą. Kitais metais jis planuoja dalyvauti visame Europos ralio čempionate, o ten neįmanoma išvengti ralių ant asfalto. Be to, tikėtina, ir kitais metais Europos čempionato kalendoriuje bus „Rally di Roma Capitale“, tad čia lietuviai galės grįžti jau žinodami ne tik, ko tikėtis iš trasų, bet ir kaip jomis važiuoti.
Šios varžybos laikomos vienu gražiausių Europos ralio čempionato etapu. Ralis prasidės penktadienio pavakarę paradu gražiausiomis Romos gatvėmis ir pirmuoju greičio ruožu mieste, šalia Koliziejaus, o šeštadienį ir sekmadienį jis persikels į už maždaug 100 km į pietryčius esančius kalnus.
Justo Simaškos ir Giedriaus Nomeikos ekipažas šį savaitgalį startuos šeštajame Europos ralio čempionato etape Italijoje, „Rally di Roma Capitale“ varžybose. Čia „ERC Junior“ kategorijoje besivaržanti komanda iš Lietuvos pirmą kartą išbandys ralį ant asfalto dangos ir važiuos nauju „Peugeot 208 Rally4“ automobiliu.
Justas Simaška šiemet jau sudalyvavo dviejuose Europos ralio čempionato etapuose Lenkijoje ir Latvijoje. Jo pasirodymas buvo sėkmingas: Lenkijoje liko ketvirtas „ERC Junior“ kategorijoje, o Latvijoje kovojo dėl podiumo, tačiau sprogusi padanga jį galiausiai nubloškė į 6-tą vietą. Pamatęs, kad gali varžytis su žemyno greičiausiais, sportininkas iš Kauno nusprendė Lietuvos ralio čempionatą iškeisti į Europos pirmenybes.
„Pamatėme, kad Europos čempionate mes greičiau progresuojame, nes čia yra milžiniška konkurencija. Visi varžovai važiuoja vienos kategorijos automobiliais, tad jei praloši greičio ruožą, žinai, kad pats pralošei, neieškai techninių niuansų. Trasos čia sudėtingesnės, konkurencija didesnė, puiki terpė tobulėjimui“, - savo pasirinkimą pagrindė Justas Simaška.
Lenktynininkas šiemet susidėliojo mažiau lenktynių nei įprastai, tačiau jos – konkurencingesnės. Vienas Europos ralio čempionato etapas varžybinių kilometrų skaičiumi prilygsta dviem Lietuvos raliams. Ir trečiasis pasirodymas Europos ralio čempionate leis pasisemti dar neturėtos patirties: „Rally di Roma Capitale“ vyks ant asfalto.
Raliui ruošėsi iš anksto
Į Romą nuvykę Justas su Giedriumi jau apsižiūrėjo ten esančių kelių specifiką, nuomotu automobiliu apvažiavo ankstesnių metų greičio ruožus.
„Trasos nenustebino, mat gana intensyviai ruošiausi šiems greičio ruožams, analizavau ankstesnių metų vairuotojų vaizdo įrašus, tad žinau, ko tikėtis. Kiekvienoje šalyje yra sava kelių specifika. Nežinau, nuo ko ji priklauso, ar nuo gamtos, ar nuo reljefo, ar tiesiog, kaip žmonės galvoja tiesdami kelius, tačiau išvažiavus iš Lietuvos dažnai būna, kad nė nežinai, kaip užsirašyti vieną ar kitą posūkį, nes nesi tokio matęs. Dėl to treniravomės, apsižiūrėjome aplinką“, - aiškino J. Simaška.
„Top Sport“ ekipažui tai bus ne tik pirmasis ralis ant asfalto, jie Romoje išbandys ir naują automobilį. Čia Justas savo „Ford Fiesta Rally4“ iškeis į „Peugeot 208 Rally4“.
Ar „Peugeot“ bus greitesnis už „Ford“?
Sportininkas skaičiavo, kad nuomotis automobilį yra pigiau, nei vežtis jį iš Lietuvos į Italiją. Be to, jo turima „Ford Fiesta“ yra suderinta varžyboms ant žvyro dangos, tad prieš važiuojant ant asfalto, reikėtų iš esmės pakeisti važiuoklę, stabdžius. Ralio automobiliai turi skirtingus komponentus tiek žvyrui, tiek asfaltui. Lietuvoje visi raliai vyksta ant žvyro dangos, tad komandos nėra pratusios prie tų komponentų derinimo.
„Kiek esame bendravę su lenktynininkais, tai jie sako, kad „Peugeot“ yra galimai greitesnė ant asfalto už „Ford“. O asfaltas mums yra nauja teritorija. Perdarius automobilį asfaltui jis kardinaliai pasikeičia, ir mums nauja būtų tiek „Fiesta“, tiek 208. Abiem atvejais reikėtų pratintis prie naujo automobilio, tad jei nuomos kaina ta pati, kodėl neišbandyti naujos technikos?“ – aiškino lenktynininkas.
Patirtis ateičiai
Justas Simaška į ralį Romoje žvelgia kaip į galimybę sukaupti didesnį patirties bagažą. Kitais metais jis planuoja dalyvauti visame Europos ralio čempionate, o ten neįmanoma išvengti ralių ant asfalto. Be to, tikėtina, ir kitais metais Europos čempionato kalendoriuje bus „Rally di Roma Capitale“, tad čia lietuviai galės grįžti jau žinodami ne tik, ko tikėtis iš trasų, bet ir kaip jomis važiuoti.
Šios varžybos laikomos vienu gražiausių Europos ralio čempionato etapu. Ralis prasidės penktadienio pavakarę paradu gražiausiomis Romos gatvėmis ir pirmuoju greičio ruožu mieste, šalia Koliziejaus, o šeštadienį ir sekmadienį jis persikels į už maždaug 100 km į pietryčius esančius kalnus.