Šeštadienį vykusioje Lietuvos jūrininkų sąjungos (LJS) ataskaitinėje konferencijoje priimtas nutarimas kreiptis į prezidentę Dalią Grybauskaitę, Seimą bei Vyriausybę ir reikalauti, kad būtų sustabdyti "sveiko proto neatitinkantys ketinimai" privatizuoti laivybos bendroves. Tai esą yra tas pats, kas papjauti vištą, dedančią auksinius kiaušinius.
Žinia, spalio pabaigoje paskelbta, kad privatizuojamų objektų sąrašą svarstoma papildyti naujomis bendrovėmis, tarp kurių minimos ir "Smiltynės perkėla" bei "Lietuvos jūrų laivininkystė". LJS, šiuo metu savo gretose turinti 2 618 narių, kategoriškai pasisako prieš šių bendrovių privatizavimą, po kurio Lietuva taptų jūrų valstybe be nacionalinio laivyno.
LJS garbės narys Dionyzas Varkalis konferencijos metu ragino susitelkti ir kilti į kovą už tai, kad Lietuva išliktų jūrų valstybe. Jis kreipėsi ir į Lietuvos moteris ragindamas gelbėti Lietuvos laivyną. Pasak D. Varkalio, kur nepraeina velnias, siunčiama moteris. Jis priminė veikusią moterų draugiją Lietuvos laivynui remti, kuri nemažai nuveikė jo labui.
AB "Lietuvos jūrų laivininkystė" personalo inspektorius Aleksandras Skačkovas, dirbantis šioje bendrovėje 40 metų, ragino lietuvius nesilankstyti nei danams, nei prancūzams, nei kitiems užsieniečiams, nes Lietuvos jūrininkai moka dirbti ne prasčiau už juos.
Tuo metu Jūrininkų sąjungos AB DFDS LISCO ir "Lietuvos jūrų laivininkystės" skyriaus, turinčio apie 300 narių, pirmininkas Vygantas Čijunskas pastebėjo, kad per ataskaitinį dvejų metų laikotarpį iš profsąjungos skyriuje išstojo apie 5 proc. narių. Pagrindinė priežastis - ne tiek blogas LJS darbas, kiek nusivylimas ekonomine situacija.
V. Čijunsko teigimu, DFDS LISCO savininkai socialiniu jūrininkų aprūpinimo klausimu elgiasi geriau nei "Lietuvos jūrų laivininkystės" administracija, kuri bando gelbėti bendrovę. O su DFDS LISCO yra pasirašyta kolektyvinė sutartis, numatanti, kad atlyginimai kasmet didimnami po 5 proc. To laikomasi ir per sunkmetį.
Dalia BIKAUSKAITĖ