Šeštadienį įvykusioje Lietuvos jūrininkų sąjungos (LJS) ataskaitinėje konferencijoje priimtas nutarimas kreiptis į Lietuvos prezidentę Dalią Grybauskaitę, Lietuvos Seimą bei Vyriausybę ir reikalauti, kad būtų sustabdyti sveiko proto neatitinkantys ketinimai.
LJS, šiuo metu turinti savo gretose 2 618 narių, kategoriškai pasisako prieš AB Smiltynės perkėla" privatizavimą. Šios bendrovės keltai yra vienintelė priemonė susisiekti su Kuršių nerija, todėl Lietuvos valstybė privalo užtikrinti šį visuomeninį interesą.
LJS prieš AB Lietuvos jūrų laivininkystė, turinčios per 400 jūrininkų, privatizavimą, kuriems iškyla grėsmė likti be darbo. Be to, privatizavus šią bendrovę Lietuva taps jūrų valstybė be nacionalinio laivyno.
Pasak Dionyzo Varkalio, LJS garbės nario, reikia neturėti sveiko proto, kad dabar, kai turtas tapo bevertis, kai Lietuvos valstybė praskolinta ir išvogta, bandyti privatizuoti paskutines laivybos bendroves, t. y. pjauti auksinius kiaušinius dedančią vištą.
AB Lietuvos jūrų laivininkystė personalo inspektorius Aleksandras Skačkovas, dirbantis šioje bendrovėje 40 metų, ragino lietuvius nesilankstyti nei danams, nei prancūzams, nei kitiems užsieniečiams, nes Lietuvos jūrininkai moka dirbti ne prasčiau už juos. Bet, pasak A. Skačkovo, "nors po traukiniu gulk, tie Lietuvos vyrukai su storomis piniginėmis vis tiek privatizuos".
Buvusiam Klaipėdos miesto merui ir ūkio ministrui, dabartiniam Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generaliniam direktoriui Eugenijui Gentvilui jis nenori paduoti rankos už tai, kad buvo įvykdytas pirmas Lietuvos jūrų laivininkystės privatizavimo etapas ir keltų linijos atiduotos danams. Dabar, pasak A. Skačkovo, net pardavus visą Lietuvos valstybę tų linijų šalis nebesusigrąžintų.
LJS AB DFDS LISCO ir Lietuvos jūrų laivininkystės skyriaus, turinčio apie 300 narių, pirmininkas Vygantas Čijunskas pastebėjo, kad per ataskaitinį dvejų metų laikotarpį iš profsąjungos skyriuje išstojo apie 5 proc. narių. Pagrindinė peiežastis - ne tiek blogas LJS darbas, kiek nusivylimas apskritai ekonomine situacija. Jo teigimu, DFDS LISCO savininkai socialiniu jūrininkų aprūpinimo klausimu elgiasi geriau nei laivininkystės administracija, kuri bando gelbėti bendrovę.
Konferencijoje aptarti kiti jūrininkams itin aktualūs klausimai. Pavyzdžiui, po naujos valdžios padarytų įstatymų pakeitimų vėl grįžo sena jūrininkų diskriminavimo problema.
Dalia Bikauskaitė