• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Prezidento posto siekiantis filosofas Arvydas Juozaitis mano, kad visos priemonės dėmesiui pasiekti – tinkamos. Toks įspūdis susidaro peržvelgus jo „Facebook“ paskyrą, kurioje vakar pasirodė nuotrauka su A. Juozaičiu bei visa Kručinskų šeima. Savo paskyroje jis parašė poetišką tekstą apie tai, kaip prieš kelias dienas Panemunėje aplankė Kručinskus ir agitavo prieš „vakarų amoralumą“ ir „skandinavišką padorumą“. Politikos ir viešųjų ryšių specialistų toks A. Juozaičio elgesys nestebina, pasak jų – kandidatai į prezidentus, matyt, darys viską, kad sulauktų kuo daugiau dėmesio.

Prezidento posto siekiantis filosofas Arvydas Juozaitis mano, kad visos priemonės dėmesiui pasiekti – tinkamos. Toks įspūdis susidaro peržvelgus jo „Facebook“ paskyrą, kurioje vakar pasirodė nuotrauka su A. Juozaičiu bei visa Kručinskų šeima. Savo paskyroje jis parašė poetišką tekstą apie tai, kaip prieš kelias dienas Panemunėje aplankė Kručinskus ir agitavo prieš „vakarų amoralumą“ ir „skandinavišką padorumą“. Politikos ir viešųjų ryšių specialistų toks A. Juozaičio elgesys nestebina, pasak jų – kandidatai į prezidentus, matyt, darys viską, kad sulauktų kuo daugiau dėmesio.

REKLAMA

Juozaitis – drugelis, kuris skrenda į dėmesio šviesą

Viešųjų ryšių specialistas Arijus Katauskas komentuodamas tokį A. Juozaičio poelgį sako, kad šiuo metu mes matome „kandidatų šokius su plunksnomis“.

REKLAMA
REKLAMA

„Dabar naudojami visi įrankiai, bet kai kalbame apie socialiai jautrius dalykus labai sunku nustatyti, kur yra riba, nes kai kuriais atvejais vieniems atrodo, kad riba neperžengta, o kitiems, kad ji – peržengta. Reikia susitaikyti su tuo, kad kandidatai, ypatingai tie, kurie nėra viršuje, bando išnaudoti visas galimybės, kad atkreiptų į save dėmesį“, – sako A. Katauskas.

REKLAMA

Anot jo, politikai naudojasi tomis problemomis, kurios aktualios žmonėms, audrina visuomenę.

Vaikai ir mokytojai yra patys savaime pritraukiantys žmonių dėmesį, todėl politikams nereikia nieko daryti, kad būtų pastebėti. Jie atsistoja šalia įvykio ir tampa jo dalimi, taip komunikuodami savo vertybes arba antivertybes“, – sakė komunikacijos specialistas.

Visgi tai, kas tinka vieniems kandidatams, netinka – kitiems.

„Tai, kas galima Petrui Gražuliui, negalima Gitanui Nausėdai. Čia yra pagrindinis politikų skaičiavimas: ką aš pasakysiu savo potencialiems rinkėjams atsistodamas šalia įvykio ar prieš jį. Jei A. Juozaitis būtų atsistojęs greta kitos šeimos, dabar mes apie jį nekalbėtume. Tiesa, šiuo atveju nuotrauka labai nešokiruoja“, – sakė A. Katauskas.

REKLAMA
REKLAMA

Anot jo, iš kandidatų, kurie „eina ant ribos“ mes ir tikimės panašių dalykų.Turime suprasti, kad yra kandidatų, kurie padarys bet ką, kad gautų dėmesio.

„Ši nuotrauka yra mažytis kandidato A. Juozaičio žingsnis, kol kas nematome nuoseklios politikos tuo klausimu. Jei jis užsiimtų radikalią poziciją šios šeimos ar bendrai vaikų klausimu, imtų vėliava ir pradėtų važiuoti „tanku“, tada galėtume diskutuoti apie gilesnius dalykus, tokius, kaip moralę“, – sakė komunikacijos specialistas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Jis tikina, kad kandidatai kaip drugeliai – įjungi dėmesio šviesą ir jie suskrenda į ją.

Kalba sau ir su savimi

Politologas Lauras Bielinis įsitikinęs, kad A. Juozaičio kampanija yra nesisteminga ir nesimato, ko jis siekia.

„Jis kalba apie problemas, kurios rūpi jam pačiam. Nesusimąsto, ar jos yra priimtinos ir įdomios. Jis, matyt, supainiojo savo, kaip literato ir mąstytojo poziciją su kandidato į prezidentus pozicija. Tai – skirtingi dalykai. Jo kampanija nenuosekli, neparemta aiškiais politiniais interesais. Tai – išbarstytas lego, kurios konstrukcijų surinkti taip ir nepavyks, tai A. Juozaičio charakterio savybė“, – sakė L. Bielinis.

REKLAMA

Anot politologo, A. Juozaitis mano, kad rinkėjai yra tokie pat, kaip jis.

„Mes jį matome, kaip tokį, kuris kalba ir dirba sau, bet ne rinkėjui. Galima pasakyti, kad jis atitrūkęs nuo įvykių, nepataikantis į politinės, socialines ir kultūrines tendencijas, kurios yra Lietuvoje“, – sakė politologas. Jis pridūrė, kad tai ne tik A. Juozaičio, bet ir kitų kandidatų problema, nes juos supa ir su jais bendrauja tie, kurie ir taip už juos balsuos.

REKLAMA

„Tai užgožia visą likusią visuomenę, jie tampa filtrais, kurie trukdo pamatyti kitą visuomenės dalį, nuomonę. Jei kandidatas šito nesupranta, nejaučia – jis užsisklendžia savo artimame rate“, – sakė L. Bielinis.

Juozaitį rinks miestelių rinkėjai

Visuomenės nuomonę aktyviai tiriantys specialistai sako, kad A. Juozaitis nėra pats populiariausias kandidatas, bet jis turi savo rinkėjų ratą. Jį remia vyresni, dar nuo Sąjūdžio laikų jį prisimenantys žmonės. Už jį balsuotų rajonų, miestelių, bet ne miesto gyventojai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Jis ten ir važinėja, susitikinėja su gyventojais, jaučia, ko tiems žmonėms reikia. Vaikų paėmimo linija ten ir tinka, jei jis orientuotųsi į liberalų jaunimą ar išsilavinusius, kvalifikuotus žmones ši tema, matyt, netiktų. Tik tiek, kad ši linija jau išeksplotuota, norinčių pasinaudoti vaikų tema yra ne vienas“, – sakė „Vilmorus“ vadovas, sociologas Vladas Gaidys.

Anot jo, sentimentalumo, vaikų temos mūsų rinkimuose niekada nebuvo ir ji nėra populiari.

„Kitose šalyse rinkimų metu populiaru fotografuoti kandidatus su kūdikiais ant rankų, bet pas mus to nėra. Pažiūrėjus, kokie buvo mūsų prezidentai galime daryti išvadą, kad jie – visiškai nesentimentalūs. Linija su vaikais tam elektoratui (A. Juozaičio) tinka, problema ta, kad į Seimą su viena istorija patekti nesunku, bet tam, kad patekti į prezidentūrą reikia užkabinti platesnį elektoratą“, – sakė sociologas.

Jis patikino, kad A. Juozaitis galimai jau pavėlavo į „vaikų temos“ traukinį.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų