„Mirtis dailei!” , - 19 a. viduryje pranašavo prancūzų poetas ir meno kritikas Šarlis Bodleras.
Jo manymu tuomet pasirodžiusi fotografija atėmė, išplėšė tikrovę iš dailininko rankų. Mat pastarajai leidžiama pavaduoti dailę, atliekant kai kurias funkcijas, ir taip esą bus „išformuota“ ar visiškai išstumta tapyba. Nuo tada menininkai svarsto tapybos ir fotografijos santykį, varžytuves, kaimynystę, bičiulystę. Suaugusių edukacinė studija „Senamiesčio akademija“ (Daržų g. 10 / Bažnyčių g. 4, Klaipėda) ryžtasi apjungti visas meno sritis.
Antikrizei - tapyba
Jaukiai įsitaisiusi tapyba, skleidėsi, davėsi įmenama visą sausio mėnesį „Senamiesčio akademijos“ studentams. Į baimių ir fobijų sąrašą pastaruosius keletą mėnesių įrašyta krizė negąsdino ir negrasino nerimu. Laimei tai finansinis, ne dvasinis sunkmetis. Šia intencija grupė įvairių specializacijų žmonių pirmąjį metų mėnesį mokėsi tapybos. Natiurmortai, portretas, laisva tematika - šie žanrai aliejumi ištepti, nusėdo drobėse.
Negrabi linija tįso audiniu, spalvinių tonų kontraste bei darnoje. Pamažu erdvė prisipildė išgaubto turinio. Potėpiai drąsėjo, jungėsi į struktūrines ir erdvines sistemas, panardindami studijų dalyvį į kūrybinę meditaciją. Studentai džiaugėsi galėdami pabėgti nuo kasdienių rūpesčių, skubos, įgyvendinti kūrybinį sumanymą ir , žinoma, papuošti namus savais tapybos darbais.
„Senamiesčio akademijos“ lektorė, tapytoja, Klaipėdos universiteto dėstytoja, Irma Leščinskaitė prasitarė, kad kosminiu greičiu (per vieną mėnesį) pasiektas rezultatas stebino. Niekada nepiešę studentai, puikiai įvaldė teptuką, o tai skatina dalyvius naujiems iššūkiams, įgytas žinias gilinti bei tobulinti įgūdžius.
Juoda-balta, magiška realybė
Tapyba užleidžia vietą vis labiau populiarėjančiai ilgametei dailės mokinei, kaimynei ir varžovei - fotografijai. Kovo mėnesį (kovo 17-18 d., 24-25 d., kovo 31-balandžio 01 d., 7-8 d. 18-21 val.) „Senamiesčio akademija“ kviečia į klasikinės fotografijos studijas. Fotografas, LFS Klaipėdos skyriaus pirmininkas, Remigijus Treigys, supažindins su klasikinės fotografijos raiškos priemonėmis: šviesotamsa, kompozicija. Laboratorijoje ryškinsite juostas, raudonoje šviesoje fotopopieriuje perkelsite pavogtos realybės akimirkas, o gal net sužinosite profesionalaus fotografo R.Treigio autorinę paslaptį.
Pasak menotyrininkės Agnės Narušytės, Remigijaus Treigio fotografija tarsi magiškas realizmas, kai: „<...> seni pastatai, daiktai ir erdvės nutolsta nuo praktiškosios kasdienybės ir įtvinksta dvasinėmis patirtimis.“ Tikrovė tampa nepaprasta, nusibodusiuose daiktuose tarsi atsiveria ketvirtasis matavimas..
Juoda-balta, kone magiška, realybė ištirpsta jūsų beatsiveriančiame kūrybiškume. Atokiai nuo išorinio pasaulio kartu su naujais bendraminčiais, pašnekovai ar net draugais, būsite suvienyti aistros – fiksuoti.
Balandį ir gegužę kaunietis grafikas Evaldas Mikalauskis ves grafikos kūrybinius užsiėmimus.