• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Naftos perdirbimo bendrovės "Mažeikių nafta" valdytojui - "Jukos" paprieštaravus, Vyriausybė nesiryžo sumažinti importo muito arktiniam dyzelinui.

REKLAMA
REKLAMA

"Jukos" yra prieš. Šiandien rytą kalbėjau su jų atstovu. Jie buvo pas mane ir pasisakė prieš tokį sprendimą. Jie sakė, kad praktiškai atskirti arktinio dyzelino neįmanoma, ir visas dyzelinis kuras, 100 procentų, eis be muito mokesčio", - posėdyje sakė Vyriausybės vadovas Algirdas Brazauskas, kuris prieš posėdį susitiko su "Jukos" viceprezidentu Michailu Brudno ir "Mažeikių naftos" generaliniu direktoriumi Paulu Nelsonu Englishu (Polu Nelsonu Inglišu).

REKLAMA

A. Brazauskas informavo, kad "Mažeikių naftos" valdytojai garantavo kitais metais pakeisiantys katalizatorius ir pradėsiantys gaminti arktinį dyzeliną.

Nors ūkio ministras Petras Čėsna sakė, kad siūlymas nuo lapkričio 1 iki kovo 1 d. sumažinti importo muito mokestį arktiniam dyzelinui nuo 15 iki 3,5 proc. derintas su "naujaisiais šeimininkais" ir jie neprieštaravo, premjeras pasiūlė projektą atmesti.

REKLAMA
REKLAMA

"Jie garantuoja užšalimo ribą iki 26 laipsnių. Žinome, kaip buvo - "Williams" nupirko pigų ir blogą katalizatorių ir todėl negalima pagaminti reikiamo lygio dyzelinio kuro - iki minus 40 laipsnių. Parafiną išima iš dyzelinio kuro", - technologinius procesus ministrams aiškino premjeras.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Anot P. Čėsnos, egzistuoja galimybė be muito įvežti dyzeliną iš Vakarų, todėl tragiškos padėties nėra.

"Galimybė importuoti į Lietuvą buvo - "Nestė" ar "Statoil" galėjo įvežti arktinį dyzeliną ir jo Lietuvoje buvo. Buvo kalbų, kad jo galima būtų įsivežti iš Rusijos, bet yra pavojus, kad gali būti atgabentas ir prastesnės kokybės, žemesnių parametrų dyzelinas. Tačiau temperatūra Lietuvoje žemiau 26 laipsnių nukrinta tik keletą dienų", - guodė kolegas ūkio ministras.

REKLAMA

Porą pastarųjų savaičių stipriai atšalus orams, kai termometrų gyvsidabrio stulpelis kirsdavo net 30 laipsnių šalčio ribą, dyzelinu varomų automobilių vairuotojai patyrė nemažai sunkumų.

Pagrindinis dyzelino tiekėjas šalies vartotojams yra AB "Mažeikių nafta", tačiau ji realias klimato sąlygas atitinkančio dyzelino nepatiekia. Todėl, siekdama patenkinti vartotojų poreikius klimatines sąlygas atitinkančiu dyzelinu, Ūkio ministerija Vyriausybei pasiūlė nuo lapkričio 1 iki kovo 1 d. sumažinti importo muito mokestį nuo 15 iki 3,5 proc., t.y. iki Europos Sąjungos šalyse galiojančio importo muito mokesčio dydžio, arktinio dyzelino 2 klasės reikalavimus atitinkančiam dyzelinui.

Tokių parametrų dyzelino AB "Mažeikių nafta" šiuo metu negamina.

Šalies vartotojai žiemos metu (nuo gruodžio 1 d. iki kovo 1 d.) vidutiniškai sunaudoja apie 160 tūkst. tonų dyzelino. Iš viso šalyje per metus sunaudojama apie 620 tūkst. tonų dyzelino.

ELTA

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų