Jau ne vieną dešimtmetį verslas vaizdžiai lyginamas su karo strategija. Regis, tai padeda lengviau suvokti, kodėl vieniems darbas yra nuobodi kasdienybė, kurią praskaidrina „algadienis“, o kitiems – sudėtingas ir visų intelektualinių jėgų reikalaujantis „žaidimas“, žinant, jog nuo tavo sėkmės priklauso visos įmonės ir už ją kovojančių žmonių likimas.
Karo metaforą savo knygai pasirinko ir vieni iš žinomiausių nūdienos rinkodaros strategų Alas Riesas ir Jackas Troutas. „Marketingas – tai karas. Norint jį laimėti, nepakanka orientuotis į klientus. Reikia orientuotis į konkurentus ir visada būti pasirengusiems ginti savo teritoriją nuo užpuolikų“, - teigia jie. Remdamiesi garsiuoju prūsų generolu Karlu von Clausewitzu, rinkodaros ekspertai atskleidžia, kaip versle reikia naudotis keturiomis pagrindinėmis karo strategijomis - gynyba, puolimu, ataka flangu ir partizaniniu karu.
Knyga „Marketingo karai“ pirmą kartą buvo išleista prieš dvidešimt metų ir iš karto tapo pasauliniu bestseleriu. Dar ir šiandien šios knygos egzempliorių galima rasti stambiausių korporacijų direktorių kabinetuose. Skeptikai, manantys, jog karo menas per tiek laiko paseno, turėtų graužtis nagus – kertinės prūsų karvedžio tiesos, cituojamos šiame rinkodaros vadovėlyje, pasaulį išvydo dar seniau, tai yra prieš 173 metus. Nepaisant to, net ir šiais laikais iš Karlo von Clausewitzo veikalo „Kare“ mokosi visų pasaulio karo akademijų karininkai.
Legendinis marketingo strategas Alas Riesas ir pozicionavimo pionierius Jackas Troutas knygoje pateikia gausybę pavyzdžių, kaip karinę patirtį galima pritaikyti versle. Jiedu prisimena garsiausius pasaulyje verslo įvykius, nagrinėja netikėtus posūkius „General Motors“, „Ford“, IBM, „McDonald‘s“ rinkodaros strategijose. Lietuvos skaitytojams tai gera proga sužinoti, kokie aršūs karai tarp kompanijų vyko XX amžiuje JAV, kokios naujovės pasiteisino, o kokios - ne. Nesenstanti išminties klasika turėtų padėti jiems pritaikyti geriausias pasiteisinusias idėjas savo kasdieniame darbe.
„Marketingo karai“ – tai knyga apie strategiją. Šiuo metu, kai visos verslo knygos kimšte prikimštos praktinių patarimų ir taktinių sprendimų, žvilgsnis į karo lauką iš viršaus, yra tarsi gryno oro gurkšnis. Padedantis įkvėpti jėgų naujoms pergalėms.
Alo Rieso, Jacko Trouto „Marketingo karai“, „Smaltijos leidykla“, 2005