Nesenai įsikūrusi Kalifornijos bendrovė GIMM pristatė originalų automobilį MIIN-AER, pagamintą 1999 m. laidos „Porsche Boxster“ bazėje. Automobilis tarsi niekuo neišsiskirtų, jei ne viena įdomi „smulkmena“ – jis varomas suspaustu oru.
Automobilis debiutavo konferencijos-parodos „Alt Car Expo“ metu.
Didžiąją dalį automobilio galinės ir priekinės bagažinės erdvės užima iki 310 atmosferų slėgio suspausto oro balionai. Tiesa, informacija apie oro cirkuliacijos sistemą bei kitus techninius sprendimo aspektus slepiama. Parodos metu bendrovės vadovas paminėjo tik tai, jog automobilyje tėra 6 judančios detalės, o suspaustas oras į išorę patenka per kelis etapus. Be to, numatytas kažkoks paslaptingas metodas, leidžiantis „gauti energiją iš aplinkos“ – kas slypi po šiais kompanijos, taip ir liko neaišku.
Neatsakyta ir į daugiau žurnalistus dominusių klausimų – pavyzdžiui, kokiu principu veikia už oro padavimą ir paskirstymą atsakinga kompiuterinė sistema.
Tačiau automobilio techniniai parametrai nebuvo slepiami. MIIN-AER jau dabar sugeba įsibėgėti iki 64-72 km/h greičio ir be oro balionų papildymo nuvažiuoti 80 km. Tiesa, netolimos ateities modifikacijose (planuojami bent du skirtingi variantai) žadama pagerinti šiuos rodiklius. Tam bus naudojama stabdymo energija, kuri automatiškai papildys balionus suspaustu oru ir kiti neskelbiami techniniai sprendimai, galėsiantys padidinti automobilio greitį iki 190 km/h, o maksimalus atstumas, važiuojant 80 km/h greičiu sieks 160 km.
Dabar, norint papildyti MIIN-AER balionus, teks naudoti stacionarų kompresorių ir sugaišti apie 10 minučių bei sunaudoti 25 kWh energijos. Bent jau tokius duomenis nurodo pati kompanija.
Tenka pripažinti, jog balionų pildymui sunaudojamas ne toks jau ir menkas energijos kiekis, įvertinant tai, jog nuvažiuojama tik 80 km. Dabartiniai elektromobiliai bent 2 - 3 kartus ekonomiškesni. Tačiau tikėtina, jog ir brangesni. Nors bendrovė dar neatskleidė MIIN-AER rinkos kainos, tačiau užsiminė, jog ji būtų mažesnė už elektromobilių.
Pasak kompanijos vadovo, suspaustas oras pasirinktas todėl, kad jam nereikia cheminių akumuliatorių, be to, pneumatinės sistemos yra pigesnės ir šiuo metu paprastesnės bei patvaresnės.
Priminsime, jog panašius oru varomus automobilius gamins ir kitos Indijos bei JAV bendrovės. Taip pat galite paskaityti apie dar vieną egzotišką modelį, kuris turėtų būti varomas vandeniu.