Ši suma yra didžiausia, kad nors sumokėta aukcione už automobilį „Porsche 356“, nurodė firmos atstovas.
Pagal specialų užsakymą ištapytas 1964 metų laidos kabrioletas „Porsche 356C 1600“, kurio J.Joplin šeima niekada nebuvo pardavusi, trigubai pranoko iš anksto prognozuotą kainą – 600 tūkst. dolerių. Per penkias minutes trukusią kainų siūlymo sesiją aukcionų salėje skambėjo plojimai.
J.Joplin, kuri kadaise dainavo „Oh Lord, won't you buy me a Mercedes-Benz“ (Viešpatie, ar nenupirksi man mersedeso?“, įsigijo „Porsche“, bet nusprendė, kad originalios baltos spalvos automobilis atrodo per blankiai.
Ji paprašė perdažyti jį raudonai ir išmarginti grafičių stiliaus piešiniais, tarp kurių esama drugelių ir medūzų, taip pačios J.Joplin ir jos grupės narių atvaizdų.
Aukcionas vyko sausakimšoje salėje, kurioje „RM Sotheby's“ darbuotojai taip pat priiminėjo telefonu siūlomas kainas. Per kelias akimirkas pradinė kaina – 300 tūkst. dolerių, padvigubėjo iki 600 tūkst. dolerių.
Kai kaina išaugo iki 1 mln. dolerių, salėje nuaidėjo plojimai, kurie vėl pasikartojo, automobiliui pabrangus iki 1,6 mln. dolerių. „Porsche“ buvo parduotas vos per penkias minutes už 1,76 mln. dolerių (1,61 mln. eurų), įskaitant pirkėjo komisinius.
„Janis Joplin 356C, be abejo, yra vienas svarbiausių visų laikų „Porsche“, – sakė „RM Sotheby's“ Vakarų pakrantės padalinio generalinis direktorius Ianas Kelleheris, kai paskelbė apie planuojamą pardavimą anksčiau šiais metais.
„Tai fantastiškas automobilis, aprėpiantis meną, popkultūrą ir visuomenės judėjimus, ir jis yra toks pats novatoriškas bei pribloškiantis kaip pati garsioji dainininkė“ – pridūrė jis.
J.Joplin nuolat važinėdavo tuo automobiliu. Jis buvo rastas stovintis prie vieno Holivudo viešbučio, kuriame dainininkė mirė nuo per didelės narkotikų dozės 1970 metais.
Nuo tada tas „Porsche“ priklausė J.Joplin, kuri buvo jį paskolinusi Rokenrolo Šlovės muziejui Klivlande. Kabrioletas ten buvo eksponuojamas nuo 1995 metų, ko šeima galiausiai apsisprendė jį parduoti.
Šis aukcionas buvo vienas iš pagrindinių per „Sotheby's“ Niujorke surengtą sportinių automobilių pardavimo kampaniją „Driven by Disruption“.