• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Bepiločiai lėktuvai ir be vairuotojų važinėjantys automobiliai gali greitai tapti įprastu reginiu, bet vandenynų laivai taip pat tikriausiai galės apseiti be kapitonų ir įgulų.

11

Bepiločiai lėktuvai ir be vairuotojų važinėjantys automobiliai gali greitai tapti įprastu reginiu, bet vandenynų laivai taip pat tikriausiai galės apseiti be kapitonų ir įgulų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pentagonas pirmadienį pristatė didžiausią pasaulyje antvandeninį laivą, kuriam nereikalinga įgula – autonominį 40 metrų ilgio aparatą, galintį savarankiškai nuplaukti iki 10 tūkst. jūrmylių ir medžioti sunkiai susekamus povandeninius laivus bei ieškoti jūrinių minų.

REKLAMA

JAV gynybos departamento tyrimų padalinys – Pažangiųjų gynybos tyrimų projektų agentūra (DARPA) – kartu su karinėmis jūrų pajėgomis tolesnius dvejus metus vykdys naujojo laivo bandymus, tirdami, kaip jis reaguoja į kitus laivus ir išvengia susidūrimų. Kitaip negu mažesni plaukiojantys aparatai, valdomi per atstumą iš savo plaukiojančios bazės, naujasis laivas „Sea Hunter“ pritaikytas plaukioti savarankiškai.

REKLAMA
REKLAMA

„Tai nėra vairalazde (per atstumą) valdomas laivas“, – sakė DARPA atstovas Jaredas B.Adamsas, stovėdamas prie aptakios futuristinės išvaizdos kibernetinio laivo, prišvartuoto San Diego laivų statyklų rajono prieplaukoje.

„Sea Hunter“ kursą pasirenka pagal radaro, sonaro, vaizdo kamerų ir pasaulinės vietos nustatymo sistemos (GPS) siunčiamus duomenis. Automatiniai laivai turėtų vykdyti pagalbines misijas ir padėtų apsaugoti nuo pavojų karo laivyno jūrininkus, aiškino J.B.Adamsas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Šio laivo bandymus įdėmiai stebės ne vien kariuomenės vadai, bet ir komercines laivybos bendruomenė. Daugelis laivybos bendrovių visame pasaulyje, taip pat Europoje ir Azijoje, tikisi, kad autonominiai laivai, kuriems nereikia įgulų, sumažins prekių gabenimo savikainą ir galės saugiai kirsti rajonus, kuriuose siaučia piratai.

REKLAMA

Vykstant „Sea Hunter“ bandymams, jame bus žmonių įgula, kuri perimtų valdymą, susiklosčius nenumatytoms situacijoms. Kai laivo patikimumas bus užtikrintas, jam bus leista veikti autonomiškai ir išplaukti į jūrą keliems mėnesiams.

Dviejų dyzelių varomas „Sea Hunter“ galėtų nuplaukti iš San Diego į Guamą Ramiajame vandenyne, sako jo kūrėjai.

REKLAMA

Kol kas neplanuojama šį laivą kaip nors apginkluoti.

Pasiūlymas pritaikyti šią idėją komercinės laivybos sektoriuje pakurstė debatus, ar tokie kibernetiniai laivai būtų pakankamai saugūs. Tarptautinė transporto darbuotojų federacija (ITWF), atstovaujanti daugiau negu pusei iš maždaug 1 mln. pasaulio jūrininkų, teigia netikinti, kad technologijos kada nors prilygs žmonių gebėjimui numatyti įvairius pavojus jūroje ir į juos reaguoti.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kiti reiškė susirūpinimą, kad tokių laivų valdymą gali perimti kompiuteriniai įsilaužėliai. Šiuo metu kariuomenės pareigūnai stengiasi sukurti įsilaužimų apsaugotas sistemas ir tvirtina, šis uždavinys yra įvykdomas.

„Sea Hunter“ buvo pastatytas Oregone ir nugabentas barža į San Diegą. Šis prototipas gali plaukti iki maždaug 48 km per valandą greičiu; jame sumontuoti įvairūs jutikliai ir pažangi optinė sistema, turinti aptikti kitus laivus.

Programa, pagal kurią buvo sukurtas šis laivas, atsiėjo 120 mln. dolerių, nors DARPA pareigūnai sako, kad dabar tokį laivą pastatyti gali kainuoti apie 20 mln. dolerių.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų