Per metus trukusį tyrimą nustatyta 1 tūkst. 800 atvejų, kada JAV kariniuose lėktuvuose įmontuota padirbta įranga, teigiama Senato Ginkluotųjų tarnybų komiteto pranešime.
Daugiau nei 70 proc. iš 1 mln. suklastotų detalių buvo pasiųstos atgal į Kiniją.
Pranešime teigiama, jog tai tapo įmanoma dėl trūkumų JAV prekių pristatymo tinkle ir Kinijos nesugebėjimo susidoroti su klastočių rinka.
Klastočių naudojimas gali kelti grėsmę nacionaliniam saugumui ir daug kainuoti Pentagonui, teigė Senato komitetas.
JAV pareigūnai pranešė aptikę padirbtų įvairių „nedidelių, tikrai sudėtingų elektroninių dalių“ naktinio matymo sistemoje, radijo įrenginiuose, navigacijos priemonėse. Bent vienos detalės gedimas gali kelti riziką kariškio gyvybei.
Klastočių buvo rasta karinio jūrų laivyno naudojamuose SH-60B sraigtasparniuose, „P-80 Poseidon“ lėktuve, C-130J ir C-27J krovininiuose lėktuvuose.
Po Kinijos daugiausia klastotų detalių pagaminama Didžiojoje Britanijoje ir Kanadoje.