Jungtinių Valstijų teismo sprendimas blokuoti oro linijų „US Airways“ ir „American Airlines“ susijungimą nustebino verslo pasaulį, tačiau turint omenyje plepių vadovų pasisakymus galima suprasti draudimo motyvus, rašo businessinsider.com.
„US Airways“ vadovai, kurie vadovautų susijungusiai kompanijai, aršiai kovoja su JAV Teisingumo departamentu. Verslininkų teigimu, susijungusios oro linijos galės pasiūlyti daugiau kokybiškų paslaugų, tuo tarpu Teisingumo departamento atstovai teismui pasakojo, kad yra pagrindo manyti, jog susijungsusios oro linijos formuos nacionalinio masto kartelį, galintį nekontroliuojamai auginti kainas.
Vadovai prabilo per anksti
Businessinsider.com teigimu, „US Airways“ prezidentas Scottas Kirby vienoje konferencijoje teigė, kad „oro linijų konsolidacija jau triskart leido sėkmingai pakelti kainas“ ir, kad „susijungimai leido sukurti papildomus pajamų šaltinius, kaip mokesčiai už bilieto keitimą ar bagažo apmokestinimas“.
Oro linijų norą didinti pelną, neatsižvelgiant į vartotojus galima įžvelgti ir anksčiau. 2010 metais „Delta“ oro linijos pradėjo nuolaidų kompaniją, kuri pastebimai sumažino skrydžių kainas. „US Airways“ vykdomasis vadovas Dougas Parkeris, reaguodamas į tokius konkurentų veiksmus, kolegoms išsiuntė elektroninį laišką, kuriame buvo rašoma, kad „Delta“ veiksmai „kenkia įmonės ir visos industrijos pelningumui“.
Negana to, D. Parkeris apie „Delta“ nuolaidų akciją pranešė Volstryto atstovams, klausdamas ar tokie veiksmai nepaveiks kompanijos akcijų vertės. Tačiau „Delta“ oro linijų vadovas Richardas Andersonas, sužinojęs apie tokį konkurento elgesį, elektroninius laiškus perdavė advokatamas.
Pelno ir taip netrūksta
Viena priežačių, skatinančių susijungimą – ties bankroto riba balansavusi „American Airlines“. Vis dėlto, businessinsider.com duomenimis, bankroto procedūra kompanijai jau padėjo sumažinti skolą ir efektyviau valdyti bendrovę. Teigiama, kad vien per praėjusį ketvirtį „American Airlines“ uždirbo 357 mln. JAV dolerių (928 mln. litų) pelno.
Per pastaruosius 8 metus iš 9 didžiausių JAV oro linijų liko 5 – susijungimai JAV tapo ypatingai populiarūs. Vis dėlto turint omenyje oro linijų vadovų pasisakymus, galima suprasti Teisingumo departamento motyvaciją blokuoti dar vieną konsolidacijos etapą.