Pasirodo, praėjusio amžiaus 6-ąjį dešimtmetį, per Šaltąjį karą, Pentagonas itin slaptai vykdė viršgarsinio kovinio lėktuvo, labai panašaus į tariamas skraidančiąsias lėkštes, projektą. JAV nacionalinio archyvo Nacionalinio išslaptinimo centro (NDC) neseniai paskelbti dokumentai liudija, kad Jungtinių Valstijų karinės oro pajėgos 1956 metais pasirašė sutartį su Kanados bendrove „Avro Aircraft Limited“, pagal kurią ši turėjo pagaminti disko formos karinį lėktuvą, gebantį vertikaliai kilti ir leistis.
„Projektas 1794“ (nuotr. Gamintojo)
Šis lėktuvas turėjo pasiekti maždaug 4 000 km/h maksimalų greitį, 4 kartus viršijantį garso greitį, pakilti į 30 kilometrų aukštį, o jo skrydžio nuotolis privalėjo siekti bent 1 600 kilometrų.
„Projektas 1794“ (nuotr. Gamintojo)
Pasak „Huffington Post“, tuo metu, kai JAV karinės oro pajėgos užsakė tyrimų projektą „Blue Book“, kuris neigė visuomenei didelį nerimą kėlusių neatpažintų skraidančių objektų (NSO) egzistavimą, slapta buvo vykdomas „Projektas 1794“, skirtas karinei skraidančiajai lėkštei sukurti.
„Projektas 1794“ (nuotr. Gamintojo)
Tarp JAV nacionalinio archyvo išslaptintų „Projekto 1794“ dokumentų yra keli detalūs šio orlaivio brėžiniai. Sprendžiant iš jų, būsimoji „skraidančioji lėkštė“ buvo įsivaizduojama kaip visiškai realus reaktyvinių variklių trauką naudojantis orlaivis, kurio projektavimo darbai buvo pasiekę bent pirmojo etapo ribą. Archyvo atstovų teigimu, šio orlaivio išvaizda stebėtinai panaši į 1956–1957 m. JAV fantastiniuose filmuose rodytų skraidančiųjų lėkščių.
„Projektas 1794“ (nuotr. Gamintojo)
Pranešama, kad pirminė „Projekto 1794“ kaina (18–24 mėnesių trukmės darbams) buvo 3 168 000 JAV dolerių. Tai atitinka 26,6 mln. dolerių pagal dabartinę dolerio vertę.
Yra žinoma, kad „Avro Aircraft Limited“ aeronautikos inžinieriai buvo pagaminę skraidančiosios lėkštės prototipo, pavadinto „Avrocar“ modelį, bet jo techninės galimybės neatitiko lūkesčių, ir 1961 m. „Projektas 1794“ buvo nutrauktas.
Šiame vaizdo siužete galima pamatyti pirminius „Avrocar“ bandymus