Gegužės 6-26 d. neseniai įsteigtoje Rygos miesto parodų salėje „Rygos meno erdvė“ rodoma jaunų Lietuvos menininkų paroda „Krentant į triušio olą: susitikimai su žinomybe vol. II“, kurią organizavo Nacionalinės dailės galerijos Informacijos centras, o kuravo Dovilė Tumpytė.
Tai yra antrasis šio projekto pristatymas. „Krentant į triušio olą: susitikimai su žinomybe“ pirmą kartą buvo specialiai sukurtas nekomercinei projektų erdvei „Rael Artel galerija“ (2008 m. kovo 12 – balandžio 12 d.) Tartu, Estijoje. Dalis projekte dalyvavusių menininkų kūrė garso ir vaizdo instaliacijas konkrečiai labirintinei galerijos erdvei, o greta buvo eksponuoti videomeno kūriniai, piešiniai, koliažai, fotografijos. Rygos meno erdvėje devyni menininkai – Akvilė Anglickaitė, Eglė Budvytytė, Liudvikas Buklys, Kipras Dubauskas, Antanas Gerlikas, menininkų grupė „Yggagga“, Žilvinas Landzbergas, Robertas Narkus ir PB8 – baltojo kubo erdvę transformavo į įsivaizduojamos tikrovės permąstymo lauką.
Parodos „Krentant į triušio olą: susitikimai su žinomybe“ idėją inspiravo daugelio vaikystėje skaityta Lewiso Carrollo knyga „Alisos nuotykiai stebuklų šalyje“, kurioje Alisa seka paskui stebuklingą baltąjį triušį į jo olą ir patenka į neįprastos logikos pasaulį, kuriame gyvena keisti personažai. Be to, parodos koncepcijai įtaką padarė ir pseudomokslinės dokumentikos filmas „Koks čia triukšmas?!: Krentant triušio ola“, pasakojantis apie ryšius tarp kvantinės mechanikos, neurobiologijos, sąmonės ir kasdieniškos tikrovės. Taip gimė noras kalbėti apie fantazijų iškreiptą ir nepažinumo kupiną realybę, ir į įprastą aplinką pažvelgti iš kitokios perspektyvos.
Parodoje „Krentant į triušio olą: susitikimai su žinomybe“ tikrovės konstruojamos ir reflektuojamos tarsi į jas būtų žvelgiama Alisos akimis – atveriant semantinį chaosą ir logikos žaidimus. Ar žmogaus sąmonė daugina tikroves, ar tikrovės daugina žmogaus sąmonę? Šis retorinis klausimas – vienas parodoje eksponuojamų kūrinių patyrimo/perskaitymo būdų.
Parodą lydi ir katalogas anglų bei latvių kalbomis „Down the Rabbit Hole: Meeting the Familiar vol. II“, kurį išleido latvių leidykla „Citrons“.
Ekspozicijos vaizdas
Robertas Narkus, „Nukritęs“, fotografijos (kairėje); PB8, „Kolektyvinis instrumentas Nr.2“, interaktyvi garso instaliacija (dešinėje)
PB8, „Kolektyvinis instrumentas Nr.2“
Ekspozicijos vaizdas
Akvilė Anglickaitė, „Tinside Lido“, video (kairėje); Liudvikas Buklys, „Ten“, instaliacija (dešinėje)
Žilvinas Landzbergas, „Yra vėliau nei tu manai“, instaliacijos fragmentas
Eglė Budvytytė, „Sekta“, video (dešinėje); „Yggagga“, „Yggoggo“, koliažai (kairėje)
„Yggagga“, „Yggoggo“, koliažai; „b-diena“, animacija
Akvilė Anglickaitė, „Tinside Lido“, video (kairėje); Antanas Gerlikas, „Nutikimai“, instaliacija (dešinėje)
Antanas Gerlikas, „Nutikimai“, instaliacijos fragmentas
Kipras Dubauskas, „10 suklestėjimo sėkmių“, instaliacijos fragmentas