Visos jaunos įmonės, gyvuojančiuos nuo vienerių iki penkerių metų, kviečiamos diegti inovacijas versle ir tokiu būdu išgyventi krizės sąlygomis. Šį projektą įgyvendins Šiaurės miestelio inovacijų parkas (ŠMTP) kartu su Lietuvos Inovacijų centru (LIC) bei Technologijų ir inovacijų paramos verslui asociacija.
Įmonės, norinčios dalyvauti projekte, turi registruotis interneto svetainėje www.versloturnyras.lt ir pasirinkti jiems tinkamą laiką nemokamoms konsultacijoms.
„ Statistikos duomenimis, daugiau kaip 18 proc. Lietuvos žmonių yra bedarbiai. Dalis jų tikrai galėtų kurti savo verslą, tačiau nesiryžta, nes jiems trūksta žinių, vadybinių įgūdžių“, - sako ŠMTP direktorius Gediminas Pauliukevičius.
Jam pritaria ir LIC projektų vadovas Artūras Jakubavičius, pastebėdamas, jog problema kurti savą verslą dažnai nėra idėjų stoka, bet nesugebėjimas pristatyti bei pateikti savo idėjas.
„ Inovacija – tai komerciškai patrauklios idėjos pristatymas ir pritaikymas versle, - pripažįsta jis. – Inovatyvia įmone laikoma ta, kuri per trejus metus sugeba sukurti rinkai naują produktą arba patobulinti jau esamą“, - aiškina A. Jakubavičius.
„Šiame projekte pasitelkdami kompetentingiausius Lietuvoje ekspertus nemokamai suteiksime žinių bei patarimų visiems pradedantiems kurti inovatyvų verslą“, - projekto idėja pristato ŠMTP direktorius G. Pauliukevičius.
Projekte dalyvaujančioms įmonėms bus suteikiamos konsultacijos naujų įmonių steigimo ir verslo plėtros, šiuolaikiškų vadybos metodų diegimo, rinkos analizės ir naujų produktų rinkodaros bei intelektinės nuosavybės teisių klausimais.
Ūkio ministerijos Inovacijų ir žinių visuomenės departamento direktorius Almantas Danilevičius teigia, jog inovacijos šalyje labai svarbios, nes būtent jos yra viena verslo sėkmės pagrindinių priežasčių.
„Inovacijos jau seniai tapo pagrindiniu ekonominio augimo varikliu, leidžiančiu pasiekti aukštą verslo našumo ir pelningumo lygį“, - sako jis. Pasak pašnekovo, Lietuva pagal inovacinės veiklos rezultatus vis dar gerokai atsilieka nuo kitų Europos Sąjungos šalių, todėl būtina skatinti inovacijų diegimą versle.
„ 2004 - 2006 m. Lietuvoje inovacinę veiklą vykdė 18,4 proc. įmonių, o 2006-2008 m. jų buvo 28,8 proc. Tačiau mūsų tikslas, kad Lietuvoje bent pusė įmonių kurtų pridėtinę vertę taikydamos inovacijas savo versle“, - aiškino A. Danilevičius.
Projektas, kurio vertė 1 mln. litų, bus vykdomas 10 didžiausių Lietuvos miestų ir truks 7 mėnesius. Tikimasi per šį laikotarpį suteikti konsultacijas 115 įmonių bei padėti susikurti bent 4 naujoms įmonėms.