• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Seniausio Nyderlandų Leideno universiteto Aukštojo mokslo departamento (ICLON) vadovas profesorius Martinas van de Venas tikina, kad jaunus dėstytojus reikia mokyti dėstyti, nes ugdymas nėra paprasčiausias žinių dalinimosi su studentais procesas.

Seniausio Nyderlandų Leideno universiteto Aukštojo mokslo departamento (ICLON) vadovas profesorius Martinas van de Venas tikina, kad jaunus dėstytojus reikia mokyti dėstyti, nes ugdymas nėra paprasčiausias žinių dalinimosi su studentais procesas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

M. Van de Veno teigimu, kompetentingas dėstytojas turėtų atitikti tris kriterijus: būtų savo srities ekspertu, išmanytų edukacijos procesus bei mokėtų sudominti studentus, nes svarbiausia yra kokybiškas ugdymas.

REKLAMA

Jauni dėstytojai – užsidegę ir aktyvūs

Vilniaus kolegijos Pedagogikos fakulteto dekanė Vaiva Juškienė taip pat kalba apie tai, kad šiais laikais dėstytojui neužtenka vien tik dalintis savo žiniomis, jis turi būti tam tikru vedliu.

„Kartais vyresniems dėstytojams sunkiau suprasti, kad nebegalima tik perteikti žinių, reikia būti vedliu, kuris padėtų ugdyti gebėjimą suprasti, išmokytų kelti problemas, ieškoti informacijos, sektų nuolat kintančias žinias“, sako V. Juškienė.

REKLAMA
REKLAMA

Pedagogikos fakulteto dekanė giria jaunus dėstytojus dėl jų gebėjimų lengviau surasti bendrą kalbą su studentais, jų nuolatinį aktyvumą, užsidegimą, norą siekti geresnių rezultatų.

„Jaunas dėstytojas –  žmogus, kuris iš tikrųjų arčiau mato ir jaučia jaunus žmones bei puikiai supranta kaip su jais dirbti, kad jiems būtų įdomu, kad jie neprarastų motyvacijos, o prireikus padėtų ją atrasti. Be to, jaunosios kartos dėstytojai moka daugiau užsienio kalbų, linkę labiau domėtis naujausia literatūra, pasauliniais dalykais“, tikina V. Juškienė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Klaipėdos universiteto Jūros technologijų ir gamtos mokslų fakulteto dekanė Rima Mickevičienė irgi patvirtina, kad dabar neužtenka vien perteikti žinias, reikia stengtis sudominti studentus.

„Darbdaviai dabar atvirai sako, kad neužtenka vien žinių ir profesinių gebėjimų, jie nori, kad darbuotojas būti komunikabilus, smalsus, nuoširdžiai norėtų mokytis ir nuolat tobulėti, siektų tikslų degančiomis akimis. Tiesa, kad jauni dėstytojai gali lengviau rasti bendrą kalbą su studentais, tačiau studentai vis tik labiausiai vertina tuos, kurie spinduliuoja noru mokyti, o tai gali būti ir vyresnės kartos dėstytojas“, sako R. Mickevičienė.

REKLAMA

Pasak V. Juškienės, jauno dėstytojo stiprybė ta, kad jis dar būna nepavargęs, nenuilsęs nuo nuolatinio darbo, nes pedagogo darbas trunka 24 valandas per parą. Tad jauni žmonės labai noriai stengiasi, patys ieško naujų dalykų, aktyviau dalyvauja mokymuose, lenkę stažuotis, mokosi papildomai, aišku, yra ir vyresnių dėstytojų, kurie lygiai tą patį daro, todėl nereiktų absoliutinti.

REKLAMA

Sunkiau pakelia nesėkmes

Vis dėlto, Pedagogikos fakulteto dekanės V. Juškienės nuomone, geriausia, kai kartu dirba skirtingu kartų dėstytojai, nes jaunoji kartą įkvepia pokyčius, o vyresnioji padeda savo patirtimi, moka išmintingai nuraminti ištikus nesėkmėms.

„Jaunam žmogui atrodo, kad gali kalnus nuversti, padaryti revoliuciją, pakeisti tai, kas vyko iki jo. Jie yra perfekcionistai, todėl stipriai nusimena jei kas nors nepavyksta iš pirmo karto, linkę labiau pasiduoti ištikus nesėkmei. Tad labai praverčia vyresnių dėstytojų patirtis, kurie sako, kad visko gyvenime būna ir nereikia taip stipriai jaudintis“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų