Nors praeiti metai „Fiat" grupės koncernui buvo nelabai sėkmingi, tačiau šio koncerno vadovas Sergio Marchionne net nenorėjo galvoti, jog reikėtų praleisti vieną didžiausių automobilių parodų pasaulyje.
Kitaip negu kiti automobilių gamintojai, „Fiat" ir jai priklausantys kiti gamintojai : „Alfa Romeo", „Maserati", „Lancia" ar „Ferrari" pasižymėjo vidutinišku stendų plotu ir maža gausybe premjerų.
Norėdami apžvelgti visą „Fiat" koncerno grupę, pradėkime reportažą pagal abėcėlę.
„Alfa Romeo"
2013 metų Ženevos automobilių parodoje, garsusis automobilių gamintojas - „Alfa Romeo", pristatė pasaulinę premjerą vardu „4C". Visiškai naujas, itin lengvas, galiniais varomais ratais aprūpintas automobilis yra markės atgimimo ženklas, kurio laukiame nuo pat „159" modelio laikų.
„Alfa Romeo" stende stovėję atstovai mus patikino, jog šį kartą viskas vyksta pagal planą ir naujų modelių šturmas prasidės jau šių metų pabaigoje, kitų metų pradžioje. O dabar pakalbėkime apie naują „Alfa Romeo" markės modelį, kuris pagaliau turi klaskinę komponuotę - galinius varomuosius ratus.
REKLAMA
REKLAMA
„4C" turi visiškai naują, 1,75 litro benzininį variklį, kuris buvo pagamintas iš aliuminio. 240 arklio galių ir 350 NM išvystantis agregatas yra suporuotas su ženkliai modernizuota „TCT" - dvigubos sankabos automatine pavarų dėže. Vos 895 kilogramus sveriantis automobilis iki 100 km/h gali įsibėgėti per 4,5 sekundės bei pasiekti maksimalų 250 km/h greitį.
Naująjį sportišką „4C" galima užsisakyti jau dabar, net ir Lietuvoje. Bazinis modelis kainuos nuo 60,000 eurų arba nuo maždaug 207,000 litų.
Be nuostabiai atrodančio „4C", „Alfa Romeo" savo stende taip pat demonstravo specialias „MiTo" ir „Giulietta" modifikacijas. Pirmoji ir mažiausiai dėmesio sulaukė - „MiTo SBK". Bendradarbiaujant su „MotoGP" lenktynių organizatoriais, „Alfa Romeo" pirkėjams nori pasiūlyti specialią „MiTo" versiją, kurioje bus šiek tiek daugiau galios ir šiek tiek daugiau bazinės įrangos.
Antrasis ir labiausiai merginų apsuptas modelis buvo „Giulietta". Ženevos automobilių parodos metu, „Alfa Romeo" demonstravo ne tik specialią „Veloce" versiją, bet ir pačią galingiausią ir sportiškiausią - „Quadrofoglio Verde", kuri yra aprūpinta senos kartos 1,75 litro benzininiu motoru, kuris išvysto 235 arklio galias.
Naujoji „Veloce" versija taps pačiu brangiausiu „Giulietta" įrangos lygiu.
„Abarth"
Sportiškoji „Fiat" divizija buvo vienas iš tų stendų, kuris sulaukdavo labai mažai dėmesio. Nors „Abarth" stengėsi gelbėtis su keliomis, specialiomis „Fiat 500" versijomis, tačiau pastangos iš tikro buvo bevertės.
„Fiat"
Praeitais metais šios kompanijos pavadinimas skambėjo ne vieną ir ne du kartus. Ne dėl to, jog pristato naujus produktus, bet dažniausiai dėl to, jog kompaniją krečia finansinę krizė. Dėl itin sumenkusios paklausos Pietų Europoje ir ypač gimtojoje Italijoje, „Fiat" stengiasi iš paskutiniųjų ir išsigelbėti.
Šiuometinėje automobilių parodoje, daugelis tikėjosi, jog galės išvysti serijinei gamybai paruoštą „Fiat 500X" visureigį, kuris metų eigoje prisijungtų prie augančios „Fiat 500" modelių šeimos. Visgi daugeliui teko nusivilti, nes pakankamai dideliame stende, „Fiat" demonstravo naująjį „500L", metų pradžioje atnaujintą „Punto", pravažumu pasižyminčią „Panda 4x4" ir gausia bazine įranga galinčiu pasigirti „Freemont".
Negelbėjo „Fiat" stendo net ir tas, jog pakankamai dailios merginos stengėsi šypsotis visiems praeinantiems.
„Ferrari"
Būsime atviri, „Ferrari" yra vienas iš tų gamintojų, kuris priverčia dilgčioti odą ir jaudintis, kaip per pirmą pasimatymą. Su nekantrumu laukėme naujojo super automobilio debiuto nuo kurio jau antra diena neatplešia akių daugybę šios markės gerbėjų ir šiaip smalsuolių. Apie naująjį
„La'Ferrari" galite paskaityti ČIA.
Taip pat šios markės stende galėjome išvysti „FF", „F12 Berlinetta" ir „458". Gaila, jog tokie egzotiški, agresyvus ir seksualūs automobiliai nesulaukė jokio dėmesio, nes visų akys buvo nukreiptos į „
La'Ferrari".
„Lancia"
Dar vienas automobilių gamintojas, kuris atrodo grimzta užmarštin. Kompanijos stende galėjome išvysti stilingą „Ypsilon" mažylį, ne ką mažiau ekstravagantišką „Delta" ir giminingos kompanijos „Chrysler" perdarytus produktus - „Voyager", „Flavia" ir „Thema". Nors šie trys modeliai turi analogus Amerikoje, tačiau „Lancia" inžinieriai stengėsi iš visų jėgų, kad šie produktai atitiktų europiečių skonį.
Iš dalies jiems pavyko. Nors stilistiškai jie dideliu žingsniu atsilieka nuo „Ypsilon" ir „Delta", tačiau puikiai turėtų užpildyti spragas. Mums didžiausią įspūdį paliko „Flavia" kabrioletas ir „Thema", šiuo metu JAV pardavinėjamas, kaip „Chrysler 300". Nors mafijoziškas įvaizdis išliko, tačiau automobilis dabar atrodo elegantiškiau, prabangiau ir ne prasčiau negu alternatyvos iš Vokietijos. Nors mūsų šalyje šis modelis nesiūlomas, tačiau rekomenduotume „Fiat" koncerno atstovams tuo pasirūpinti kuo greičiau, nes prabanga, komfortas ir stilius už kainą, kurios prašo „Lancia", dažnai kartu nevaikšto.
Kitas modelis, kuris mus sužavėjo - „Flavia". Pakankamai garsų vardą turintis modelis siūlomas tik su vienu, 2,4 litro benzininiu agregatu, kuris išvysto 170 arklio galių ir 220 NM sukimo momentą. Nors techninės charakteristikos net nėra arti europietiškų konkurentų, tačiau „Lancia" atstovai mus bandė įtikinti, jog „Flavia" nėra sportiškas automobilis. Jis skirtas komfortiškai nukeliauti iš taško A į tašką B. Jeigu esate būtent tokio tipo žmogus, kuris ieško tokio tipo automobilio, „Flavia" turėtų tikti puikiai.
Bene aktualiausia naujiena mūsų šaliai yra „Voyager" minivenas. Didelis, pakankamai kampuotas, tačiau gausybę vietos ir žaisliukų turintis automobilis nuo šiol bus siūlomas su moderniu ir ekonomišku 2,8 litro dyzeliniu agregatu, kuris išvysto 178 arklio galias ir 360 NM sukimo momentą.
Pasak gamintojo, modelis su šiuo varikliu vidutiniškai turėtų suvartoti vos 7,8 litro degalų šimtui kilometrų. Žinant, jog ši šeimos tanketė yra sunkesnė ir techniškai senesnė negu visi konkurentai, tai yra įspūdingas rezultatas.
„Maserati"
„Fiat" koncernas bene daugiausiai vilčių deda būtent į šią markę. Ženevos automobilių parodos metu, daugybę dėmesio buvo skirta naujos kartos „Quattroporte", kurį skubėjo apžiūrėti beveik visi. Ilgesnis, platesnis, tačiau lengvesnis už savo pirmtaką automobilis turėtų būti populiarus vis dar augančiose rinkose, kaip Rusija ar Kinija.
Ir iš tiesų „Maserati" atstovai neklydo, nes aplink automobilį nuolatos buriavosi įvairaus plauko Azijiečiai ir Rytų Europos pirkėjai, net keletas lietuvių, kurie nuodugniai apžiūrinėjo naująjį „Quattroporte".
Naujos kartos modelis bus siūlomas tik su automatine pavarų dėže, su galinių arba visų keturių varomųjų ratų sistema bei dviem varikliais, kurių galia ir cilindrų skaičius svyruos nuo 6 iki 8 ir nuo 404 iki 530 arklio galių.
REKLAMA