„Google Analytics“ neabejotinai yra dažniausiai naudojama priemonė internetinių svetainių lankomumui analizuoti. Ją sukūrė „Urchin Software Corporation“, kurią 2005-ųjų metų balandį įsigijo „Google“ korporacija. Po šio įsigijimo įrankis tapo nemokamas – juo naudotis gali visi svetainių turėtojai.
Įrankis nuolat atnaujinamas. Per pastaruosius metus ne tik atsirado naujų techninių funkcijų, bet kardinaliai pasikeitė ir įrankio išvaizda. „Google Analytics“ sėkmę galima paaiškinti tuo, kad juo patogu naudotis, tačiau labiau įgudę ir smalsesni vartotojai gali pasirinkti sudėtingesnę versiją.
„Google Analytics“ paskyros sukūrimas ir aktyvavimas
Norint pradėti naudotis „Google Analytics“ teikiamomis paslaugomis, būtina turėti „Google“ profilį. Tarkim, jog tokį turite. Tokiu atveju einame į „Google Analytics“ svetainę (nuoroda), spaudžiame „Prisijungti“ („Sign In“), o vėliau „Užsiregistruoti“ („Sign Up“).
Kitame žingsnyje jums reikės užpildyti pagrindinę informaciją: paskyros pavadinimas, svetainės adresas (URL), laiko zonos ir pan. Užpildžius šią informaciją ir sutikus su sąlygomis, belieka integruoti automatiškai sugeneruotą sukurtą kodą į savo svetainę.
Pastarasis žingsnis būtinas, nes būtent jo dėka „Google Analytics“ gauna informaciją apie svetainės vartotojus ir „sekdami“ (angl. tracking) juos gali pateikti vertingos informacijos. Nukopijuokite antroje sekcijoje „Paste this code on your site“ esantį kodą ir įterpkite į pagrindinį index.php puslapį, tarp
žymų.Išsaugoję atnaujintą puslapį, įkeliame jį į serverį, o „Google Analytics“ svetainėje spaudžiame „Išsaugoti“ („Save“). Štai ir viskas! Svetainė jau turi ryšį su „Google Analytics“. Dabar belieka sulaukti kitos dienos, kada bus pateikti pirmieji duomenys apie vartotojus.
E. Juozapaitis