Rusijoje avariniu būdu nutupdyto lėktuvo pilotus keleiviai giria už profesionalumą, bet žiniasklaida cituoja neįvardijamus tyrėjus, kad kylant varikliai galėjo išsijungti dėl ekipažo klaidų.
Lėktuvui išriedėjus už tako žuvo du žmonės, per 80 sužeista.
Daugumai lėktuvo keleivių viskas baigėsi išgąsčiu arba sulaužytais šonkauliais, bet žuvo Dagestano vadovo brolis ir Rusijos Konstitucinio Teismo teisėjo motina. Iš dešimčių išvežtųjų į ligonines kelių būklė tebėra sunki.
Iš Vnukovo oro uosto pakilęs lėktuvas su daugiau kaip 150 žmonių pakilo į devynių kilometrų aukštį, kai išsijungė du iš trijų jo variklių, ir lakūnai nusprendė nutupdyti lainerį kitame Maskvos oro uoste, Domodedove, už beveik 80 kilometrų.
Anksčiau pranešta, kad leidžiantis išsijungė ir trečiasis variklis, dingo elektra, neveikė navigacinė sistema.
Blogiausia, kad debesys buvo žemiau kaip dviejų šimtų metrų aukštyje ir nors dispečeriai patarinėjo, įgula lėktuvą nutupdė greta tako. Jį perriedėjęs orlaivis nuslydo ant kalvelės ir sustojo visai prieš pat betoninę tvorą. Dar bent trys metrai, ir ilgam skrydžiui kuro pripildytas laineris būtų virtęs liepsnų kamuoliu.
Keleiviams įgula apie gedimą nesakė, tad nebuvo ir didelės panikos. Bet neišsiskleidė nė vienas iš avarinių trapų prie atsarginių išėjimų, ir kai kurie susižeidė evakuodamiesi.
Bet jau iššifravę savirašių juodųjų dėžių duomenis tyrėjai cituojami, kad nors pagrindinės versijos nėra, varikliai galėjo išsijungti dėl įgulos kaltės – kildami lakūnai esą galėjo pamiršti įjungti kuro siurblius ir į degalus galėjo patekti deguonies.
Lėktuvas pagamintas ne taip seniai, prieš aštuoniolika metų. Dagestano oro linijos tikina, kad jis pernai nuodugniai suremontuotas ir nuolat tikrinamas. Tai jau trečiasis Dagestano oro linijų lėktuvo avarinis nusileidimas per pustrečių metų.
Vidutinio nuotolio laineriai Tu-154 Sovietų Sąjungoje buvo itin populiarūs, bet dabar juos eksploatuoja vakarietiškų neišgalinčios išsinuomoti mažesnės oro linijos.
Sudužęs Lenkijos prezidento lėktuvas irgi buvo to paties tipo.