• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Seimas antradienį svarstė susisiekimo ministro, liberalų lyderio Eligijaus Masiliulio atsakymus į klausimus, kuriuos jam pateikė 31 parlamentaras. Ministras turėjo aiškintis, kodėl, jam tapus žinybos vadovu, Liberalų Sąjūdį ūmai ėmė finansiškai remti kelininkų bendrovės. Už tyrimą atlikti raginusią rezoliuciją balsavo vos 35,  prieš buvo 47 parlamentarai.

REKLAMA
REKLAMA

Atsakymai įtikino ne visus


Atsakydamas į parlamentarų klausimus E. Masiulis pripažino, jog toks pinigų atėjimas „paskui valdžią“ tikrai įvyko, tačiau teigė sieksiąs, jog dėl to nei partija, nei ministerija nieko rėmėjams neįsipaeigotų.

REKLAMA

Parlamentarai, kurių neįtikino E. Masiulio atskymai, parengė rezoliucijos projektą, kurį Seime pristatė partijos Tvarka ir teisingumas atstovas Petras Gražulis.

Projekte buvo siūloma konstatuoti , jog paaiškinimai yra nepatenkinami. Projekte taip pat buvo siūloma inicijuoti tyrimą, kuris nustatytų, ar Susisiekimo ministras E. Masiulis nesukėlė viešų (Susisiekimo ministro) ir privačių (Lietuvos Respublikos liberalų sąjūžio pirmininko) interesų konfliktą. Taip pat reiklauta išsiaiškinti, ar atskiri Susisiekimo ministro E. Masiulio sprendimai, nulėmę partijos „Liberalų sąjūdis” finansavimo neskaidrumą, neturi korupcijos požymių. Atitinkamas išvadas siūlyta pavesti pateikti Seimo antikorupcijos komisijai.

REKLAMA
REKLAMA

Tai pačiai komisijai siūlyta įvertinti ar buvo užtikrintas konkursų sąžiningumas ir skaidrumas, pastaruoju metu, Susisiekimo ministerijai pavaldžiose įmonėse konkursus į vadovų pareigas laimint partijos “Liberalų sąjūdis” nariams bei ministro žemiečiams, bendramoksliams.

Parlamentarai suabejojo, ar ministerijos numatomas AB „Lietuvos geležinkeliai“ reorganizavimas išskaidant ją į tris savarankiškas įmones:  geležinkelių bėgių su infrastruktūra, keleivių pervežimo, tarptautinio krovinių pervežimo. Ekonomikos komitetui siūlyta įvertinti šiuos planus ir vėlesnio  pelningo tarptautinio krovinių pervežimų privatizavimo, atitikimą Nacionalinio saugumo ir Lietuvos valstybės interesams.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Socialdemokratas, buvęs susisiekimo ministras Zigmantas Balčytis E. Masiuliui priminė, kad būdamas opozicijoje, liberalas esą buvęs labai agresyvus ir vartojo aštrią retoriką. Jis taip pat suabejojo ar ministrui pavyks įgyvendinti duotus pažadus. „Kažkaip keistai pasakėte, kad nusišalinsite nuo sprendimų, kurios susijusios su šia parama. Tai bus nelengva, nes jų veikla labai daugiaplanė,“ – perspėjo Z. Balčytis, kuris ragino neskubėti ir su „Lietuvos geležinkelių“ reforma bei siūlė opozicijos paramą ir konsultacijas.

REKLAMA

Liberalcentristų lyderis Artūras Zuokas sakė, kad praktika, kuomet pinigai vaikšto paskui valdžią, yra ydinga bei siūlė grįžti prie idėjos visiškai atsisakyti finansavimo iš juridinių asmenų. Vietoje to, A. Zuokas siūlė leisti fiziniams asmenims leisti vieną procentą pajamų skirti kuriai nors partijai. Tokiam pasiūlymui nepritarė Darbo partijos atstovas K. Daukšys, teigdamas, jog geriau yra žinoti, kuri įmonė remia partiją ir numanyti, kodėl taip yra, nei sukurti situaciją, kuomet pinigai vaikščios pro kitas duris.Minėtas P. Gražulis ir jo frakcijos kolega Valentinas Mazuronis reiškė nusistebėjimą - kodėl pats savo parašu kreipimąsi sutviretinęs ministras vėliau atsisakė minties leisti patikrinti savo žinybą, bet tai negelbėjo.



Ministras: yra melagingų kaltinimų

REKLAMA

E. Masiulis parlamentarams sakė, kad jog atžvilgiu yra išsakoma ir melagingų teiginių. Ministras teigė, kad jokių manipuliacijų, rengiant konkursus į minėtas pareigas nebuvo, o kai kurie iš jų įvyko tuomet, kai E. Masiulis esą net nežinojo ministerijos adresu ir nesiruošė ministrauti.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

E. Masiulis taip pat stebėjosi, anot jo, lakia kolegų fantazija. Jo ironiją paskatino išvedžiojimai, esą neskaidrų paramos interesą galima įžvelgti dėl to, kad viena iš partiją parėmusių įmonių yra stambi medienos eksportuotoja, o mediena pervežiama geležinkeliais, kurių pervežimų tarifus reguliuoja ministerija. „Viskas, kas parduodama, yra vežama geležinkeliais, keliais, plukdoma laivais ir skraidinama lėktuvais,“ – taip , pasak ministro, galima apkaltinti visą verslą.

REKLAMA

Anot ministro, politikai savo paklausimais siunčia signalą, kad įmonės, kurios nenori būti nepagrįstai minimos panašiame kontekste, paramą dalintų neoficialiai.

Be to, pasak E. Masiulio, nei viena partiją parėmusi įmonė nėra laimėjusi jokio viešojo pirkimo. „Visi Susisiekimo ministerijos rengiami konkursai privalo vykti skaidriai,“ – dievagojosi ministras.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų