• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Italijos konkurencijos priežiūros institucija antradienį skyrė iš viso 200 mln. eurų siekiančią baudą „Amazon“ ir „Apple“ dėl technologijų milžinių taikytos verslo praktikos.

Italijos konkurencijos priežiūros institucija antradienį skyrė iš viso 200 mln. eurų siekiančią baudą „Amazon“ ir „Apple“ dėl technologijų milžinių taikytos verslo praktikos.

REKLAMA

Pasak reguliuotojos, ji įpareigojo „Apple“ sumokėti 134,5 mln. eurų, o elektroninės prekybos platformą „Amazon“ – 68,7 mln. eurų baudą už ES įstatymų pažeidimus, susijusius su „Apple“ ir „Beats“ produktų pardavėjų atžvilgiu taikytais veiksmais.

Europoje didžiųjų JAV technologijų įmonių atžvilgiu atliekamas jau ne vienas antimonopolinis tyrimas, kuriuos atidžiai stebi ir amerikiečių reguliavimo institucijos, siekiančios stiprinti technologijų pramonės kontrolę.

Pasak Italijos reguliuotojos, 2018 metais abi JAV įmonės susitarė ir „uždraudė oficialiems ir neoficialiems „Apple“ ir „Beats“ produktų perpardavėjams naudotis platforma „Amazon.it“. Tokiu būdu šioje prekyvietėje minėtus produktus galėjo pardavinėti tik „Amazon“ bei pardavėjai, pasirinkti taikant diskriminacinį požiūrį“.

REKLAMA
REKLAMA

Agentūros teigimu, taip buvo siekiama apriboti mažmenininkų skaičių ir tarptautinius pardavimus.

Šis susitarimas buvo nepalankus vartotojų galimybei rinktis norimą pardavėją, nes mažiausiai 70 proc. Italijoje pirktų elektronikos prekių buvo įsigyta iš „Amazon“.

REKLAMA

Priežiūros institucija pažymėjo, kad jos atliktas tyrimas patraukė „Vokietijos ir Ispanijos nacionalinių konkurencijos priežiūros institucijų, kurios taip pat pradėjo panašias procedūras, dėmesį“.

Manoma, kad jei prieš technologijų milžines galiausiai bus imtasi itin griežtų priemonių, tai gali lemti didžiausių platformų žlugimą susiskaidymą.

Šių įmonių verslo praktiką kritikuojantys stebėtojai Europos Sąjungoje ir Jungtinėse Valstijose siekia, kad „Apple“ ir „Google“ sušvelnintų jų internetinių programų prekyvietėse galiojančias taisykles, taip užtikrinant didesnę konkurenciją skaitmeninės reklamos rinkoje, kurioje dominuoja „Google“ ir „Facebook“, bei suteikiant pardavėjams–trečiosioms šalims geresnę prieigą prie „Amazon“ prekybos platformos.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų