Bokšte buvo maždaug 14 žmonių, kai kurie jų įkrito į šaltą vandenį, o kiti įstrigo lifte, taip pat nukritusiame į jūrą, pranešė žiniasklaida.
Viena aukų, kaip pranešama, yra 30 metų Daniele Fratantonio (Danielė Fratantonijas), dirbęs pakrančių apsaugos valdymo centre. Dviejų kitų žuvusiųjų tapatybė dar nenustatyta.
Gelbėtojai naktį per karštligišką paiešką nardė į tamsius uosto – vieno judriausių Italijoje – vandenis, ieškodami maždaug šešių ar septynių dingusių žmonių. Dar keturi žmonės per tą nelaimingą atsitikimą buvo sunkiai sužeisti.
Gelbėtojai pasitelkė šunis, išdresuotus ieškoti žmonių žemės drebėjimų zonose, kad patikrintų, ar gyvųjų nėra nuolaužose aplink bokštą.
Dingusiųjų skaičius nėra aiškus, nes nelaimė įvyko keičiantis pamainai tame didžiuliame metaliniame bokšte, kuris pasviro 45 laipsnių kampu, o galiausiai iš dalies sugriuvo.
Manoma, kad trys žmonės įstrigo lifte, kurį narai po vandeniu bandė pasiekti ir atidaryti, pranešė Genujos dienraštis „Il Secolo XIX“.
„Išgirdau baisų trenksmą ir puoliau iš savo būdelės, – laikraščiui „La Repubblica“ pasakojo naktinis uosto sargas Roberto (Robertas). – Tai buvo neįtikimas vaizdas: valdymo bokštas grėsmingai sviro."
Auštant po griuvėsiais skambėti pradėjęs mobilusis telefonas suteikė vilčių, kad dar galima rasti gyvųjų, tačiau gelbėtojams nespėjus susekti jo buvimo vietos, aparatas liovėsi skambėjęs.
Genujoje įsikūrusios kompanijos „Messina Line“, kuriai priklauso minimas laivas „Jolly Nero“, darbuotojas patvirtino, kad laivui išplaukiant iš uosto įvyko nelaimingas atsitikimas, bet nurodė, kad nelaimės priežastys nėra aiškios.
„Oro sąlygos buvo tobulos, nebuvo jokio vėjo, neplaukė jokie kiti laivai. Tokio dydžio laivas neturėjo daryti to manevro“, – žurnalistams sakė uosto administracijos vadovas Luigi Merlo (Luidžas Merlas).
Nelaimė, įvykusi maždaug pusvalandis po vidurnakčio (1 val. 30 min. Lietuvos laiku), išgąsdino italus, dar neatsigavusius po „Costa Concordia“ tragedijos, kai tam kruiziniam laivui vieną 2012-ųjų sausio naktį apvirtus prie Džilijo salos žuvo 32 žmonės. Balandžio 15-ąją šalyje prasidėjo kaltinimų šešiems šios katastrofos įtariamiesiems nagrinėjimas teisme.
Maždaug 3 val. 30 min. (4 val. 30 min. Lietuvos laiku) „Jolly Nero“ buvo patrauktas iš avarijos vietos, kur buvo susirinkę dešimtys ugniagesių, sakė vienas AFP fotografas.
Genujos meras Marco Doria (Markas Dorija) sakė, kad italai gedi po šio „labai rimto nelaimingo atsitikimo, sukrėtusio visą miestą.“
Į Neapolį turėjęs plaukti italų konteinerinis laivas „Jolly Nero“ yra beveik 200 m ilgio ir 30 m pločio, jo registro talpa yra daugiau kaip 40 500 registro tonų.
Laivo savininkas Stefano Messina (Stefanas Mesina), kuris netrukus po nelaimės atvyko į uostą, kalbėdamas su žurnalistais vos tramdė ašaras: „Mes sukrėsti. Anksčiau nieko panašaus nėra atsitikę, mes apimti nevilties.“
Šio Italijos šiaurės vakaruose esančio miesto prokurorai pradėjo tyrimą, o policija izoliavo „Jolly Nero“ ir apklausai sulaikė jo kapitoną.
„Remiantis iki šiol paaiškėjusiomis negausiomis detalėmis, tas manevras buvo nesuvokiamas ir gali būti paaiškinamas tik mechaniniu gedimu“, – rašo „Il Secolo XIX“.
Laikraštis taip pat citavo laivo kapitono žodžius: „Du varikliai, regis, sugedo, ir mes praradome laivo valdymą.“