Lietuvos saugios laivybos administraciją (LSLA) pasiekė gera žinia - ji laimėjo ginčą dėl mūsų šalies laivo sulaikymo. Dabar jo savininkas turi teisę kreiptis į Italijos teismą dėl patirtų nuostolių atlyginimo.
Anot „Vakarų ekspreso“, vienintelis Klaipėdoje viekiančios UAB „Passat“ laivas „Stropus“, plaukiojantis su Lietuvos vėliava ir gabenantis generalinius krovinius, buvo sulaikytas pernai lapkričio 9 d. Italijos Gaetos uoste. Jį tikrinę Italijos inspektoriai turėjo nemažai pastabų, rado įvairių pažeidimų, pavyzdžiui, kad neveikia pagalbinis variklis, kad įgulos komplektavimas neatitinka STCW konvencijos reikalavimų. Vienus trūkumus reikėjo pašalinti iki laivo išplaukimo iš uosto, kitiems buvo duotas 3 mėnesių laikotarpis.
Pasak „Passat“ atstovų, bendrovės administracija, nusprendusi, kad laivas neteisėtai sulaikytas, dar tą pačią dieną kreipėsi į LSLA. Pastaroji labai operatyviai įsikišo į šį ginčą, ir laivui „Stropus“, prastovėjusiam kelias dienas uoste, lapkričio 14 d. buvo leista išplaukti.
LSLA pateikė apeliaciją dėl laivo sulaikymo nepagrįstumo Italijos uosto kontrolės institucijai, tačiau ji skundą atmetė. Tada LSLA kreipėsi į Paryžiaus memorandumo (Paryžiaus MOU) sekretoriatą prašydama išnagrinėti ginčą dėl laivo sulaikymo. Pastarasis pripažino, kad laivas „Stropus“ buvo sulaikytas be pagrįstos priežasties.
LSLA atstovų teigimu, dabar „Passat“ administracija, jeigu nori, gali kreiptis į Italijos teismą, kad bendrovei būtų atlyginti nuostoliai, kuriuos ji patyrė dėl laivo stovėjimo uoste kelias dienas. „Passat“ atstovai „Vakarų ekspresui“ sakė, jog dabar skaičiuojami nuostoliai ir dar nenuspręsta, ar ji kreipsis į teismą, ar ne dėl kompensacijos.
LSLA ginčus dėl laivų, plaukiojančių su Lietuvos valstybės vėliava, sulaikymo laimi ne pirmą kartą. 2003 m. laimėtas ginčas dėl laivo „Sumanus“ sulaikymo Ispanijos Valencijos uoste, o 2005 m. - dėl laivo „Audrė“ sulaikymo Ispanijos Pasaches uoste.
Šiuo metu su Lietuvos vėliava plaukioja 67 prekybiniai ir 66 žvejybos laivai.
Dalia Bikauskaitė