Televiziniai realybės šou ir įspūdingi Holivudo filmai žiūrovų dėmesiu gali mėgautis daugelyje pasaulio šalių, bet Italijoje prie mažojo ekrano beveik tiek pat žiūrovų, kiek ir futbolo rungtynės, sutraukia religiniai filmai.
Kaip praneša Italijos žiniasklaida, praėjusį savaitgalį prie ekranų dešimt milijonų žiūrovų, arba 35 proc. visų šalies namų ūkių, auditoriją surinko televizijos filmas apie šventosios Marijos Goreti (Maria Goretti) gyvenimą. Tai pasakojimas apie lygiai prieš šimtą metų gyvenusią dorą vienuolikmetę mergaitę, kuri nesileido išprievartaujama vyresnio pažįstamo vaikino ir už tai buvo žiauriai jo nužudyta. Katalikų Bažnyčia šv. Mariją Goreti laiko skaistumo ir vienu gražiausių dvasinės stiprybės simbolių.
Daugelyje šalių populiarios TV programos, pavyzdžiui, realybės šou "Big Brother", žiūrovų dėmesio nestokoja ir Italijoje, bet auditorija neprilygsta religiniams filmams.
Kartais šie skaičiai sociologams kelia nuostabą, nes apklausos rodo, jog pastaraisiais metais vis mažiau italų lankosi bažnyčioje, nors katalikais save tebelaiko 98 proc. šalies gyventojų.
Suvokdamos, kad šie filmai - tikros reklamos "aukso kasyklos", TV stotys jau rengiasi kurti filmus apie popiežiaus Jono Pauliaus II ir Motinos Teresės gyvenimą.
Paties didžiausio pasisekimo sulaukusį religinį TV filmą - apie "geruoju popiežiumi" vadintą Joną XXIII, kurio vaidmenį sukūrė aktorius Edas Asneras - praėjusių metų balandį žiūrėjo daugiau nei 50 proc. Italijos gyventojų.
"Reuters"-BNS