Tačiau ir tai – dar ne lubos. Jonas Gricevičius ir Tadas Dulskis pasišovė visus nustebinti su „Lincoln Continental“ limuzinu, kurio ratus suka net 8,2 litro darbo tūrio benzininis variklis.
Ko gero vienu aspektu jie jau tikrai nustebino visus, nes vargu bau ar rasis dar didesnio litražo jėgos agregatas? Ir kas po to išdrįs teigti, jog taupūs suvalkiečiai gaili pinigų benzinui?
Įspūdinga debiutanto kolekcija
Ralyje debiutuos ir garsiausias „Senų vežimų“ klubo narys, „Kubilkiemio“ muziejaus savininkas Kęstutis Kubilius, kurio kolekcijoje, sunkiai telpančioje po muziejaus stogu, net po 100 istorinių automobilių ir motociklų.
„O viskas prasidėjo nuo pirmojo čekiško motociklo „Jawa“ , kurį prieš 40 metų, tada dar neturėdamas nė 30-ties, įsigijau už 100 rublių, - turtingos kolekcijos atsiradimo peripetijas prisimena K. Kubilius. - Galima sakyti, nuo jo prasidėjo ir visi mano džiaugsmai bei vargai. Vėliau įsigijau kitą motociklą, po to – dar vieną. Taip pamažu jų daugėjo, kol pamačiau, kad turiu jau pusšimtį...“
Marijampoliečio nuomone, istorinę techniką kartas nuo karto būtina užvesti, ne tik nepamiršti nuvalyti dulkių. O dar geriau – tokie išbandymai, kaip šis ralis.
Pasak Kęstučio, jo istorinė technika kartu su kitų klubo narių turimais automobiliais ar motociklais dažnai rieda šalies keliais, o jam ir klubiečiams malonumą teikia ne tik ilgi vakarai restauracinėse dirbtuvėse, bet ir kelionės kartu su bendraminčiais.
Anksčiau K. Kubilius labiau domėjosi sovietine technika, tačiau kai jo kolekcijoje atsirado beveik visi buvusioje Tarybų Sąjungoje gaminti modeliai, marijampolietis persiorientavo į vakarus. Dabar jis vis dažniau audžia svajonę į kolekciją surinkti bent po vieną dviratę ar keturratę transporto priemonę iš kiekvienos pasaulio šalies, kuri juos gamina arba gamino.
K. Kubilius ralyje dalyvaus ne su pirmąją jo kolekcijos „Jawa“, o kartu su Dalia Sinkevičiūte vairuos amerikietišką „Buick-Le Sabre“ su 5,7 litro benzininiu varikliu.
Ir dar vienas amerikietiškas automobilis, į kurį tiesiog būtina atkreipti dėmesį. Tai 12 cilindrų 5,4 litro darbo tūrio variklį turintis ir 194 kW galią išvystantis, vos 88 tūkstančius kilometrų nuvažiavęs „Jaguar XJS Convertible“. Iš JAV pargabentas prieš dvejus metus, kur su apdegusiu varikliu ir kitomis pažeistomis detalėmis dūlėjo nenaudojamas nuo 2010-ųjų.
Šis vilniečio Juozo Čiblio kabrioletas – tai dar vienas pavyzdys, ką sugeba nagingų Lietuvos meistrų rankos, ir padegėlį paverčiančios gražuoliu.
Teigė gaminę liaudžiai
Ralio trasomis riedės ir gana reto – 350-638 modelio - „Jawa“, kurią vairuos Saulius Kirstukas su Danguole Simanauskiene.
Istorinių automobilių ir motociklų ralio trasomis važiuos ne tik brangūs ir ištaigingi amerikietiški ir kitų valstybių eksponatai, bet ir automobiliai, kuriuos gaminusių šalių valdžia trimitavo juos skirianti liaudžiai.
To pavyzdys – zapukai, zaziukai, kupriukai ir kitais malonybiniais vardais vadinti rusiški ZAZ markės keturrarčiai, kurie šiandien, išlaikę originalumą, tapo nemenka istorine vertybe.
1968 metų gamybos ZAZ 965 (kupriuką), kurio ratus suka vos 887 kubinių centimetrų darbo tūrio variklis, vairuos UAB „Vilduja“ atstovai Tadas Vitkevičius ir Feliks Krivickij.
Tų pačių metų gamybos ir tos pačios Oldtimer klasės ZAZ‘ą, tik jau ne kupriuką, o 966 modelio, vairuos ir nuolatiniai „Saugaus rato“ rengiamų istorinių ralių dalyviai Andrejus ir Viačeslavas Trusovai, iš nebūties savo rankomis jį kėlę net dvejus metus, tačiau dabar žinovų teismui pateikiantys visomis pilnai originaliomis restauruoto automobilio detalėmis ir mazgais tviskantį ir gerai važiuojantį keturratį.
Dar vienas retas rusiškos technikos eksponatas – 1959 m gamybos sunkvežimis GAZ 93. Beje, net ketveriais metais senesnis, nei su juo visą 200 km ilgio trasą pasišovęs įveikti Romas Juška ir jam talkinsiantis Karolis Klapatauskas.