• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Labai sudėtinga ir visiems puikiai žinoma, iš miesto gatvės transformuota Monte Karle esanti lenktynių trasa  tapo neatsiejamas „Formulės 1“ akcentas jau nuo 1955 metų. Tais metai vyko plačiai nuskambėjusios kvapą gniaužiančios „F-1“ lenktynės, po kurių daugelis vairuotojų pradėjo baimintis šios trasos.
„Formulė 1“ nuo viso kito automobilių sporto skiriasi savo prabanga ir technologinio progreso didingumu. Šie dalykai ypatingai aiškiai atsiskleidžia per „Monako“ didžiojo prizo lenktynes. Tai lenktynės vykstančios ne specialiuose trasose,o paprastose gatvėse. Milžinišku greičiu, bendro naudojimo gatvėmis lekiantys bolidai prikausto visų dėmesį, net per televiziją stebint šias lenktynes apima jaudulys. Nenuostabu, kad Monako Didžiojo Prizo lenktynes yra svarbiausios ir sunkiausios „F-1“ sezone.

1955-Monaco-Grand-Prix1
1955 monaco gp - lancia team
Pačios Monako „GP“ lenktynės vyksta ankščiau, negu prasidėjo „Formulė 1“ . Monte Karle automobilių lenktynės vyksta nuo 1897, o Monte Karlo ralis nuo 1911 metų. Monako „GP“ prasidėjo 1929 metais, tuo metu gyventojai smarkiai priešinosi lenktynėms jų mieste, tačiau buvo įsteigtas fondas kompensuoti gyventojams patiriamus nepatogumus ir ši problema išsisprendė.

5121431803_71009abea8_o
Pirmaisiais lenktynių metais šioje trasoje dominavo vien „Bugatti“ automobiliai, tai buvo šio gamintojo aukso amžius. Bet dar iki antrojo Pasaulinio Karo pradžios lyderių automobiliais spėjo tapti „Mercedes–Benz“, kurie tapo Europos čempionato („F-1“ pirmatakas) lyderiais. O „Bugatti“ pasitraukė į „LeMans“ lenktynes, kuri vėl juos lydėjo sėkmė. Tačiau prasidėjus Antrajam Pasauliniam Karui visas automobilių sportas buvo nutrauktas, o konfliktui nurimus, 1950 metais Monako „GP“ jau buvo vienas iš steigiamojo „F-1“ pasaulio čempionato etapų, kur čempionu tapo Chuanas Migelis Fangijo su „Mercedes-Benz".

Juan-Manuel-Fangio-1955-Monaco-Grand-Prix
Veliau, kelis metus, čia nevyko „F-1“ lenktynės, bet galiausiai nuo 1955 metų „Formulė 1“ ir Monako didžiojo prizo lenktynės, iki dabar yra neatsiejamos vienos nuo kito. Tais metais iš 24 dalyvių finišą pasiekė mažiau nei pusė, lenktynes užbaigė 9 vairuotojai. Buvę lenktynių favoritai iš „Mercedes“ komandos Chuanas Migelis Fangijo ir Stirlingas Mosas turėjo pasitraukti iš varžybų dėl mechaninių gedimų. Fangijui sugedo pavarų dėžė, o Mosui dėl gedimo sustojo variklis. Tuo pasinaudojęs Albertas Askaris išsiveržė į lyderius, tačiau neilgai jam teko važiuoti pirmam, viename iš posūkių jis nesuvaldė automobilio ir padarė garsiąja avariją – skrydį į jachtų prieplauką. Po smūgio pilotas išgyveno be didesnių susižeidimų ir parplaukė į krantą. Deja lenktynininkas nuo likimo toli nepabėgo, praėjus keturioms dienoms po avarijos jis žuvo bandydamas „Ferrari“ bolidą Monzos trasoje Italijoje. Lyderiams pasitraukus iš varžybų, pirmam finišą pavyko kirsti Mauricijui Tritignantui su „Ferrari 625“, tai buvo pirmoji jo pergalė karjeroje.

Labai sudėtinga ir visiems puikiai žinoma, iš miesto gatvės transformuota Monte Karle esanti lenktynių trasa  tapo neatsiejamas „Formulės 1“ akcentas jau nuo 1955 metų. Tais metai vyko plačiai nuskambėjusios kvapą gniaužiančios „F-1“ lenktynės, po kurių daugelis vairuotojų pradėjo baimintis šios trasos.
„Formulė 1“ nuo viso kito automobilių sporto skiriasi savo prabanga ir technologinio progreso didingumu. Šie dalykai ypatingai aiškiai atsiskleidžia per „Monako“ didžiojo prizo lenktynes. Tai lenktynės vykstančios ne specialiuose trasose,o paprastose gatvėse. Milžinišku greičiu, bendro naudojimo gatvėmis lekiantys bolidai prikausto visų dėmesį, net per televiziją stebint šias lenktynes apima jaudulys. Nenuostabu, kad Monako Didžiojo Prizo lenktynes yra svarbiausios ir sunkiausios „F-1“ sezone.

1955-Monaco-Grand-Prix1
1955 monaco gp - lancia team
Pačios Monako „GP“ lenktynės vyksta ankščiau, negu prasidėjo „Formulė 1“ . Monte Karle automobilių lenktynės vyksta nuo 1897, o Monte Karlo ralis nuo 1911 metų. Monako „GP“ prasidėjo 1929 metais, tuo metu gyventojai smarkiai priešinosi lenktynėms jų mieste, tačiau buvo įsteigtas fondas kompensuoti gyventojams patiriamus nepatogumus ir ši problema išsisprendė.

5121431803_71009abea8_o
Pirmaisiais lenktynių metais šioje trasoje dominavo vien „Bugatti“ automobiliai, tai buvo šio gamintojo aukso amžius. Bet dar iki antrojo Pasaulinio Karo pradžios lyderių automobiliais spėjo tapti „Mercedes–Benz“, kurie tapo Europos čempionato („F-1“ pirmatakas) lyderiais. O „Bugatti“ pasitraukė į „LeMans“ lenktynes, kuri vėl juos lydėjo sėkmė. Tačiau prasidėjus Antrajam Pasauliniam Karui visas automobilių sportas buvo nutrauktas, o konfliktui nurimus, 1950 metais Monako „GP“ jau buvo vienas iš steigiamojo „F-1“ pasaulio čempionato etapų, kur čempionu tapo Chuanas Migelis Fangijo su „Mercedes-Benz".

Juan-Manuel-Fangio-1955-Monaco-Grand-Prix
Veliau, kelis metus, čia nevyko „F-1“ lenktynės, bet galiausiai nuo 1955 metų „Formulė 1“ ir Monako didžiojo prizo lenktynės, iki dabar yra neatsiejamos vienos nuo kito. Tais metais iš 24 dalyvių finišą pasiekė mažiau nei pusė, lenktynes užbaigė 9 vairuotojai. Buvę lenktynių favoritai iš „Mercedes“ komandos Chuanas Migelis Fangijo ir Stirlingas Mosas turėjo pasitraukti iš varžybų dėl mechaninių gedimų. Fangijui sugedo pavarų dėžė, o Mosui dėl gedimo sustojo variklis. Tuo pasinaudojęs Albertas Askaris išsiveržė į lyderius, tačiau neilgai jam teko važiuoti pirmam, viename iš posūkių jis nesuvaldė automobilio ir padarė garsiąja avariją – skrydį į jachtų prieplauką. Po smūgio pilotas išgyveno be didesnių susižeidimų ir parplaukė į krantą. Deja lenktynininkas nuo likimo toli nepabėgo, praėjus keturioms dienoms po avarijos jis žuvo bandydamas „Ferrari“ bolidą Monzos trasoje Italijoje. Lyderiams pasitraukus iš varžybų, pirmam finišą pavyko kirsti Mauricijui Tritignantui su „Ferrari 625“, tai buvo pirmoji jo pergalė karjeroje.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA



url
Monako didžiojo prizo lenktynės yra pačios trumpiausios iš visų „Formulės 1“ etapų, jos yra 260.5 kilometrų ilgio. Nors FIA aiškiai deklaruoja, kad minimali lenktynių distancija turi būti 305 kilometrai, šiuo atveju buvo pritaikytai speciali išimtis Monako trasai. Kadangi tai 2 kilometrų ilgio miesto gatvės ruožas , kuriame gausu kelio nelyginimų, iš arti stebinčių žiūrovų ir nenumatytų siurprizų. O trasoje esantys tuneliai verčia pilotus, lenkiant dideliu greičiu akimirką važiuoti aklai, kol akys prisitaiko prie šviesos (arba tamsos). Šios unikalios sąlygos ir paverčia „Monako GP“ viena sudėtingiausių lenktynių trasų. Čia sunku prognozuoti, kas pirmas finišuos, kadangi neretai čempionato lyderiai nebūna tarp pirmųjų kirtusių finišo liniją. Tą puikiai įrodė ši trasa jau nuo pirmųjų čia vykusių „F-1“ lenktynių. Tačiau nors tai ir pavojinga trasa, kurioje susižeidė ne vienas sportininkas, joje yra žuvęs tik vienas lenktynininkas. 1967 metais per Didžiojo Prizo lenktynes Lorenzas Bandinis išvažiavęs iš tunelio didelio greičiu rėžėsi į trasoje esančius atitvarus, po smūgio automobilis užsiliepsnojo ir vyras nuo sužeidimų mirė.




Monaco_Grand_Prix
Šeštajame praėjusio amžiaus dešimtmetyje Grehemas Hilas po rekordinių penkių pergalių „Monako GP“, kurių net trys buvo iš eilės, pelnė „Mr. Monaco“ (ponas Monakas) pravardę. Šio rekordo niekas nesugebėjo pagerinti iki pat 1993 metų, tais metais Ayrtonas Senna laimėjo šeštąjį kartą Monako Didžiojo Prizo lenktynėse ir nuo to laiko niekas nepagerino šio rekordo. Michaelis Šumacheris, nors ir Monake laimėjo daugiau nei bet kuris kitas dabartinis lenktynininkas, jis vis tiek turi „tik" 5 pergales savo sąskaitoje. O Sebastianas Vetelis šiuo metu turi viena pergalę Monake.

christijanalbers_midlandf1-toyota_monte-carlo_2006
Jeigu „Formulės 1“ čempionatas būtų tortas, tai Monako Didžiojo Prizo lenktynės būtų vyšnaitės esančios ant viršaus. Monte Karlo trasa pilna greitų posūkių, sienų ir tunelių, kuriuose itin garsiai skamba aukštasūkiai bolidų varikliai, išryškina būtent tas lenktynių savybes, kurių neina pastebėti vykstant lenktynėms įprastoje trasoje. O prieplaukoje besibūriuojančios prabangios jachtos, miesto fone matomi prabangūs viešbučiai ir dideli piniginiai statymai parodo, kai tai aukščiausios prabos automobilių sportas.
Nors dabar „Formulėje 1“ važiuoja labai rimtai į šį sportą žiūrintys talentingi pilotai, Monako lenktynės vis tiek išlieka pačiu sudėtingiausiu ir nenuspėjamiausių „F-1“ sezono etapų.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų