Monako didžiojo prizo lenktynės yra pačios trumpiausios iš visų „Formulės 1“ etapų, jos yra 260.5 kilometrų ilgio. Nors FIA aiškiai deklaruoja, kad minimali lenktynių distancija turi būti 305 kilometrai, šiuo atveju buvo pritaikytai speciali išimtis Monako trasai. Kadangi tai 2 kilometrų ilgio miesto gatvės ruožas , kuriame gausu kelio nelyginimų, iš arti stebinčių žiūrovų ir nenumatytų siurprizų. O trasoje esantys tuneliai verčia pilotus, lenkiant dideliu greičiu akimirką važiuoti aklai, kol akys prisitaiko prie šviesos (arba tamsos). Šios unikalios sąlygos ir paverčia „Monako GP“ viena sudėtingiausių lenktynių trasų. Čia sunku prognozuoti, kas pirmas finišuos, kadangi neretai čempionato lyderiai nebūna tarp pirmųjų kirtusių finišo liniją. Tą puikiai įrodė ši trasa jau nuo pirmųjų čia vykusių „F-1“ lenktynių. Tačiau nors tai ir pavojinga trasa, kurioje susižeidė ne vienas sportininkas, joje yra žuvęs tik vienas lenktynininkas. 1967 metais per Didžiojo Prizo lenktynes Lorenzas Bandinis išvažiavęs iš tunelio didelio greičiu rėžėsi į trasoje esančius atitvarus, po smūgio automobilis užsiliepsnojo ir vyras nuo sužeidimų mirė.
Šeštajame praėjusio amžiaus dešimtmetyje Grehemas Hilas po rekordinių penkių pergalių „Monako GP“, kurių net trys buvo iš eilės, pelnė „Mr. Monaco“ (ponas Monakas) pravardę. Šio rekordo niekas nesugebėjo pagerinti iki pat 1993 metų, tais metais Ayrtonas Senna laimėjo šeštąjį kartą Monako Didžiojo Prizo lenktynėse ir nuo to laiko niekas nepagerino šio rekordo. Michaelis Šumacheris, nors ir Monake laimėjo daugiau nei bet kuris kitas dabartinis lenktynininkas, jis vis tiek turi „tik" 5 pergales savo sąskaitoje. O Sebastianas Vetelis šiuo metu turi viena pergalę Monake.
Jeigu „Formulės 1“ čempionatas būtų tortas, tai Monako Didžiojo Prizo lenktynės būtų vyšnaitės esančios ant viršaus. Monte Karlo trasa pilna greitų posūkių, sienų ir tunelių, kuriuose itin garsiai skamba aukštasūkiai bolidų varikliai, išryškina būtent tas lenktynių savybes, kurių neina pastebėti vykstant lenktynėms įprastoje trasoje. O prieplaukoje besibūriuojančios prabangios jachtos, miesto fone matomi prabangūs viešbučiai ir dideli piniginiai statymai parodo, kai tai aukščiausios prabos automobilių sportas.
Nors dabar „Formulėje 1“ važiuoja labai rimtai į šį sportą žiūrintys talentingi pilotai, Monako lenktynės vis tiek išlieka pačiu sudėtingiausiu ir nenuspėjamiausių „F-1“ sezono etapų.