• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

1964 metais pasirodęs „Ford Mustang“ tapo tikru fenomenu. Jungtinių Valstijų kultūros ikona ir „Ford“ markės įvaizdžio formuotoju, tad vargu ar labai nustebsite išgirdė, jog būtent „Ford Mustang“, o ne bet kuris kitas sportiškas kupė gali didžiuotis savo rankose laikydamas „Populiariausias sportiškas kupė pasaulyje“ titulą. 
Vis dėlto, jeigu ne „Ford“ vadovų sprendimai, šiandien „Ford Mustang“ būtų visiškai kitoks automobilis ar netgi nebūtų minimas taip dažnai kaip dabar. Priešais jus – ankstyvoji „Ford Mustang“ koncepcija, kuri amerikietiškų automobilių gamintojos būstinėje buvo sukurta 1962 metais.

1964 metais pasirodęs „Ford Mustang“ tapo tikru fenomenu. Jungtinių Valstijų kultūros ikona ir „Ford“ markės įvaizdžio formuotoju, tad vargu ar labai nustebsite išgirdė, jog būtent „Ford Mustang“, o ne bet kuris kitas sportiškas kupė gali didžiuotis savo rankose laikydamas „Populiariausias sportiškas kupė pasaulyje“ titulą. 
Vis dėlto, jeigu ne „Ford“ vadovų sprendimai, šiandien „Ford Mustang“ būtų visiškai kitoks automobilis ar netgi nebūtų minimas taip dažnai kaip dabar. Priešais jus – ankstyvoji „Ford Mustang“ koncepcija, kuri amerikietiškų automobilių gamintojos būstinėje buvo sukurta 1962 metais.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

1962 metais pristatyta Ford Mustang koncepcija


Ne tik amerikietiškų, bet visos automobilių pramonės standartais tai buvo mažytis mašiniukas. Sportiško rodsterio ilgis siekė vos 3,9 metro, plotis – 1,5 metro, o aukštis siekė vos 996 milimetrus. Palyginimui, dabar gamyboje esančio „Ford Mustang“ ilgis siekia 4,7 metro, o plotis – 1,9 metro.
Įdomiausias faktas, kurį norėtųsi paminėti šnekučiuojantis apie šį automobilį – priekinės ir galinės pakabos konfigūracija bei pačio automobilio komponuotė. „Ford“ inžinieriai siekdami sukurti automobilį, kuris galėtų lygiuotis į europietiškus analogus, šiam mažyliui suteikė priekinę ir galinę nepriklausomą pakabą. Ši konfigūracija užtikrina aukštą važiavimo komfortą bei tuo pačiu metu išsaugo puikias vairavimo savybes.

REKLAMA

1962 metais pristatyta Ford Mustang koncepcija

Automobilio komponuotė taip pat buvo unikali. Jeigu dabar gaminamas „Ford Mustang“ visus džiugina klasikinės komponuotės privalumais, tai štai ši koncepcija turėjo variklį, sumontuotą per vidurį. Anuomet tai buvo ypatingai retas reiškinys, ypač Jungtinėse Valstijose.
Pagal pirminį sumanymą, „Ford“ siekė pasiūlyti dvi šio automobilio modifikacijas. Viena iš jų būtų tinkama naudoti bendro naudojimo keliuose, brūžinti asfaltą ar likti apdaužytam prekybos centro aikštelėje. Tuo tarpu antroji būtų skirta automobilių sporto varžyboms.

REKLAMA
REKLAMA

1962 metais pristatyta Ford Mustang koncepcija

Natūralu, jog tarp šių dviejų versijų būtų akivaizdūs skirtumai. Lenktynėms paruošta versija nebūtų turėjusi papildomos garso izoliacijos, minkštą bandelę primenančių sėdynių ar pakabos elementų, kurie leistų kėbului posūkyje išlaikyti absoliutų stabilumą. Ir galiausiai, lenktynėms skirta versija būtų naudojusi 110 arklio galių išvystantį variklį, o „Ford“ atstovybes duris varstantiems piliečiams skirta versija būtų turėjusi pasitenkinti 90 arklio galių išvystančia jėgaine.
Ne visiems prieinamose dirbtuvėse buvo suprojektuoti vos du šio automobilio egzemplioriai. Pirmasis prototipas buvo sukurtas tik siekiant pademonstruoti automobilio proporcijas, o antrasis prototipas buvo visapusiškai veikiantis ratuotis, kurio kėbulo dalys buvo pagamintos iš itin lengvo aliuminio.
Benziną nuosaikiai siurbčiojantis egzempliorius pirmą kartą visuomenei buvo pademonstruotas „Watkins Glen International“ lenktynių trasoje, kurioje tą dieną vyko tarptautinės automobilių sporto varžybos. Kone idealioje vietoje pasirodęs automobilis sulaukė nemažai teigimų atsiliepimų ir netgi raginimų pradėti serijinę gamybą, tačiau dėl mums nežinomų priežasčių „Ford“ nusprendė, jog toks automobilis nėra vertas keliauti ant konvejerio, į masinę gamybą.

GALERIJA


REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų