Susisiekimo ministerija pirmą kartą paskelbė ir apdovanojo geriausias Lietuvos vairavimo mokyklas. Tokiais rinkimais siekiama atkreipti dėmesį į vairavimo mokyklų veiklos kokybę ir skatinti jas tobulinti savo darbą.
Geriausia Lietuvos vairavimo mokykla pripažinta „Autokryptis“ (Marijampolė), geriausia Vilniaus apskrities vairavimo mokykla – A. Žukausko personalinis vairuotojų ruošimo centras „VRC“, Telšių apskrityje geriausia išrinkta „Romziga“, Kauno apskrityje – „ARV-Auto“, Šiaulių apskrityje – Šiaulių darbo rinkos mokymo centras, Panevėžio apskrityje – „Vairolita“, Klaipėdos apskrityje – „Kerulis ir partneriai“, Utenos apskrityje – „Bareikio vairavimo mokykla“, Alytaus apskrityje – Alytaus technikos mokykla, Tauragės apskrityje – „Biceda“, Marijampolės apskrityje – „Autokryptis“.
Geriausiomis vairavimo mokyklomis, kurios rengia neįgaliuosius, išrinkta Lietuvos žmonių su stuburo pažeidimais asociacija ir „Mealda“ (rengia kurčiuosius).
„Stengsimės, kad rinkimai taptų kasmetiniai. Tai būtų motyvacija visoms šalyje veikiančioms vairavimo mokykloms pasiekti kuo geresnių rezultatų“, – įteikęs apdovanojimus sakė susisiekimo ministras Eligijus Masiulis.
2010 m. nugalėtojai buvo renkami pagal formulę, kurią sukūrė Susisiekimo ministerijos, Lietuvos automobilių kelių direkcijos, Vyriausiojo policijos komisariato, Nacionalinio automobilių klubo bei Vilniaus Gedimino technikos universiteto atstovai. Pagrindiniai vertinimo rodikliai – teorinio ir vairavimo egzamino išlaikymo procentas „Regitroje“, taip pat per metus mokytų mokinių skaičius. Vertintas ir naudojamo automobilių parko amžius, ar mokykla turi savo aikštelę.
Susisiekimo ministerija šių metų rugsėjį atnaujino vairuotojų rengimo tvarką. Praktinio vairavimo valandų skaičius buvo padidintas nuo 20-ies iki 30-ies, teorijos mokymo valandų skaičius sumažintas nuo 60-ies iki 40-ies.
„Pagrindinis motyvas, paskatinęs priimti naujas taisykles – daugiametė eismo įvykių statistika, kuri rodo, jog eismo įvykių kaltininkais dažniausiai būna iki 2 metų vairavimo stažą turintys vairuotojai. Tokie vairuotojai sukelia maždaug 1,8 karto daugiau eismo įvykių. Turime pasirūpinti, kad į gatves išvažiuotų gerai parengti vairuotojai ir jų nebereikėtų „perauklėti“ po 2 metų“, – sakė E. Masiulis.
Lietuvoje veikia apie 350 vairavimo mokyklų. Valstybės įmonės „Regitra“ duomenimis, iš pirmo karto B kategorijos valstybinį praktinį vairavimo egzaminą išlaiko vos 38 proc. būsimųjų vairuotojų.