Inovatoriams, siekiantiems įsitvirtinti Olimpo viršūnėje, neužtenka užimti jau esamą rinką, bet reikia kurti naują produktų kategoriją. Tačiau kyla natūralus klausimas: kaip sukurti naują produktą, kurio veikimą supras investuotojai ir vartotojai?
Norėdami, kad juos geriau suprastų vartotojai, naujus produktus gamintojai priskiria jau esančioms kategorijoms. Visgi, kaip rašo portalas qz.com, kartais jos yra per siauros.
Geriausiu atveju tokie produktai ir jų išradėjai yra nuvertinami. Kitais atvejais – ignoruojami. Taip yra todėl, kad daiktai, kuriuos yra sunku apibūdinti, sunkiai suprantami vartotojams.
Realiausias pavyzdys yra „Samsung Galaxy Note“ išmanusis telefonas. Tokiu jį pavadinti sunku dėl savo dydžio, tačiau jis nėra pakankamai didelis, kad būtų vadinamas planšetiniu kompiuteriu. Kritikams sunku jį palyginti su kitais konkurentais, pirkėjai klaidinasi arba išvis nekreipia dėmesio.
Išskiriant kitus pavyzdžius, svarbu paminėti „Segway“, kuris prieš 10 metų buvo apibūdinamas kaip geriausia ekologiška asmeninė transporto priemonė. Neabejotinai taip ir yra, nes šioje kategorijoje nėra daugiau konkurentų. Kitas sprendimas buvo pristatyti „Segway“ kaip alternatyvą, kuri pakeis vaikščiojimą. Bet iš esmės, tai neatsakė į klausimą, kas yra „Segway“.
Dabartinė situacija prieš keletą metų buvo apžvelgta Stenfordo universiteto mokslininkų. Šie tyrė elitinių prancūzų restoranų virtuves ir kaip jas paveikia „Michelin“ reitingai. Jie atskleidė, kad šefai, kurie nukrypdavo nuo tradicinių virtuvės taisyklių, gaūdavo mažiau žvaigždučių. Visgi, kai vėliau taip imdavo elgtis kiti virtuvės šefai, ši tendencija išnykdavo.
Atsakymas į šį klausimą yra dvejopas, nes skiriasi kompanijų prigimtis. Restoranas, pradėjęs drabužių parduotuvės veiklą atrodys mažų mažiausiai keistai, bet kai „Google“ pradėjo savo bepiločio automobilio kūrimą, tik pabrėžė savo kompanijos įvairiapusiškumą. Svarbiausia, kad kompanijai pavyktų tai pritraukti prie savo identiteto.
Inovatyvūs produktai dažniausiai ir būna tie, kurie pranoksta savo kategorijos apibūdinimą. Be abejo, tai klaidina klientus ir naujasis produktas tampa rizikingas. Kūrėjui svarbiausia suprasti, kas jis yra, o tik tuomet pagal tai apibūdinti savo produktą.