Į tokią situaciją pakliuvusi skaitytoja neslėpė pasipiktinimo – prekės iš lietuviškos parduotuvės teko laukti tiek pat ar net ilgiau, nei užsisakius ją iš užsienio.
Apie terminą nebuvo jokių žinių, o užsakymas, pasak pirkėjos, buvo „vykdomas“ ištisą mėnesį. Gal tai būtų trukę ir ilgiau, jei ji nebūtų išreiškusi pasipiktinimo gyvai, dėl ko prekė staiga atsirado.
Prekybininkai teigia patys nežinantys, kada tiekėjai pristatys užsakytą prekę ir teisinasi, kad pirkėjams nurodo tik „preliminarų“ prekės pristatymo terminą.
3 savaites – jokių žinių
Vilnietė Ieva (tikras vardas ir pavardė – redakcijai žinomi) tv3.lt portalui pasiskundė parduotuvės Varle.lt „neatsakingumu ir komunikacijos trūkumu“.
Pirkėja papasakojo, kad balandžio 18 d. lizingu užsisakė 506,22 euro kainuojantį telefoną, už kurį 10 mėn. turės mokėti po 50,63 euro kas mėnesį.
„Dieną, kai užsisakiau ir padariau pirmą mokėjimą, buvo parašyta, kad užsakymo laiko reikia teirautis. Vėliau tą pačią dieną gavau žinutę, kad užsakymas jau yra vykdomas.
Turėjau išvykti į kelionę, maniau, kad per porą savaičių tikrai tą telefoną gausiu, juk parduotuvė – ne užsienyje, o Lietuvoje“, – rašė mergina.
Vis tik nuo tos dienos daugiau nei tris savaites jokių žinių iš parduotuvės ji negavo.
„Pradėjau skambinėti vadybininkams, bet jie vis kartojo: oi, nieko nežinome, nežinome, kas čia atsitiko, kai bus daugiau informacijos, perskambinsime. Bet jokio skambučio negavau.
Į kelionę teko vykti su vos veikiančiu senu telefonu. Grįžau, bet žinių vis dar nebuvo. Neiškenčiau, tai nuvykau gyvai į parduotuvę aiškintis, bet ir ten nieko nepešiau – nieks nieko neva nežino“, – piktinosi skaitytoja.
Vis tik po apsilankymo parduotuvėje, vakare, Ieva iš parduotuvės gavo žinutę, kad prekę galės atsiimti kitą dieną:
„Visą mėnesį – jokių žinių. Bet nuvykus gyvai telefonas stebuklingai atsirado. Ar normalu, kad gavau prekę tik tada, kai jau antrą įmoką turėjau daryti? Pinigus ima, bet net pranešti bent apie preliminarų pristatymo laiką negali.“
Pristatymo datų nežino ir pati parduotuvė
Pati parduotuvė portalui aiškino, taip: „Kadangi prekių nesandėliuojame, jas užsakome iš tiekėjų ir prie kiekvienos prekės nurodome, kad užsakymo laikas – preliminarus. Ne visada pavyksta užtikrinti sklandžią visų procesų eigą.“
Minėtu atveju, anot „Varle.lt“, klientė užsakė išankstinio užsakymo prekę, prie kurios užsakant iškarto buvo nurodytas terminas „teirautis“.
„Užsakius išankstinio užsakymo prekę, tikslios pristatymo datos nežinome, jos negalime patikslinti iki tol, kol prekės neatvyks“, – komentavo atstovai.
Jie patikino, kad klientei paskambinus į skambučių centrą ši informacija buvo suteikta.
Taip pat klientei esą buvo siunčiami pranešimai apie užsakymo eigą. O, kai prekė atvyko, pirkėja buvo informuota taip pat.
Vis tik pačios „Varle.lt“ atsiųstoje nuotraukoje su pranešimais pirkėjai galima matyti, kad apie eigą nebuvo jokių žinių beveik mėnesį.
O paskutinė žinutė (gegužės 13 d.) apie perkeltą laiką buvo atsiųsta tik po klientės apsilankymo parduotuvėje gyvai.
Ar tokį užsakymą galima atšaukti?
Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (VVTAT) aiškinimu, jei pardavėjas nėra nurodęs pristatymo termino, jis turi internetu pirktą prekę pristatyti ne vėliau nei po 30 dienų.
„Jeigu pardavėjas yra aiškiai nurodęs pristatymo terminą, jis to įsipareigojimo privalo ir laikytis, nes vien ši informacija vartotojui gali būti svarbi priimant sprendimą dėl pirkimo.
Kartais pardavėjai nurodo ne konkrečią dieną, kada bus pristatyta prekė, bet intervalą, arba pažymi, kad tai yra preliminarus terminas. Todėl prieš perkant vartotojui yra labai svarbu įsigilinti į nurodytas sąlygas“, – komentavo tarnyba.
Anot jos, jei pardavėjas nesilaiko savo paties pateiktoje informacijoje numatytų sąlygų dėl įvairių priežasčių, jis privalo tinkamai apie tai informuoti vartotoją.
O vartotojas, jei jam netinka kitas pasiūlytas pristatymo terminas, turėtų raštu kreiptis į pardavėją ir išdėstyti savo reikalavimą.
Pvz., nurodyti papildomą pristatymo terminą arba, jei terminas jam buvo esminė sąlyga – nutraukti pirkimo–pardavimo sutartį.
„Jei klientui netinka pristatymo terminas ar persigalvojo dėl užsakymo, visada gali mus apie tai informuoti ir užsakymą atšaukti.
Atšaukus užsakymą pinigai yra grąžinami, net jei tai yra lizingo sutartis. Atsiprašome visos komandos vardu, jei klientės poreikiai ir lūkesčiai buvo neišpildyti“, – atsakyme portalui tv3.lt rašė „Varle.lt“.
Skundų dėl „Varle.lt“ sulaukia
VVTAT nurodė, kad visais atvejais, jei vartotojas mano, kad jo teisės buvo pažeistos, jis turi raštu kreiptis į pardavėją:
„Jei problemos nepavyksta išspręsti arba pardavėjas per 14 dienų vartotojui neatsako, vartotojas turi teisę kreiptis į VVTAT dėl ginčo sprendimo ne teismo tvarka.“
Atstovai nurodė, kad tarnyba sulaukia vartotojų prašymų dėl platformoje „Varle.lt“ įsigytų prekių.
Tačiau jos nebūtinai yra iš parduotuvės administratoriaus, bet iš įvairių joje prekybą vykdančių subjektų.
VVTAT atskleidė, kad sandoriai, dėl kurių skundžiamasi, yra sudaryti su įvairiais minėtoje platformoje prekybą vykdančiais pardavėjais: „Dažniausiai pasitaikantys klausimai – prekių atsisakymas, sutarties nutraukimas.“