Vienas skaitytojas pasiskundė, kad jau ne pirmą kartą parduotuvėje randa vizualiai sugedusių špinatų ir net ne vieną pakelį. Tačiau jie ir toliau guli lentynose greičiausiai todėl, kad neturi galiojimo termino.
Prekybos tinklo atstovė patikino, kad vaisiai ir daržovės yra nuolat tikrinami ir perrinkinėjami atsižvelgiant į jų išvaizdą. Vis tik ji pripažino, kad kartais gali pasitaikyti klaidų.
Pašnekovai primena, ką daryti radus ar nusipirkus nebetinkamą vartoti produktą ir kur tokiu atveju kreiptis.
Sugedę, bet pardavinėjami toliau
Kaunietis pasidalino, kad sausio pradžioje prekybos tinkle „Maxima“ rado akivaizdžiai sugedusių špinatų.
Anot jo, buvo mažiausiai trys pakeliai, kurių pagaminimo datos buvo dar iki Naujųjų, t. y. gruodžio 19 d. ir gruodžio 25 d.
Tačiau jie pardavinėjami ir toliau, praėjus 2 savaitėms nuo įpakavimo dienos.
„Špinatai tiek laiko negalioja. Ir, aišku, pardavinėjami be nuolaidos. Kitaip tariant, viduryje baltos dienos apgaudinėjami klientai.
Ir tai – ne pirmas kartas. Jau buvau nusipirkęs nevalgomo šlamšto. Tai žiūrėkit, ką perkat“, – įspėjo skaitytojas.
Galiojimo nurodyti neturi
„Maxima“ Komunikacijos ir korporatyvinių reikalų departamento vadovė Indrė Trakimaitė-Šeškuvienė padėkojo klientui už pasikreipimą ir informavo, kad prekybos tinklas vadovaujasi Lietuvos ir Europos Sąjungos (ES) reguliavimais.
Ji įvardijo, kad ant fasuotų, neplautų salotų pakuočių yra nurodoma jų pagaminimo data: „Špinatai, kaip ir didžioji dalis vaisių ir daržovių, galiojimo laiko neturi, taigi jų vizuali būklė yra itin svarbi.
Dėl to pagrindinis mūsų darbas siekiant užtikrinti, kad vaisiai ir daržovės būtų kokybiški – nuolatinis jų tikrinimas bei perrinkimas.“
Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba (VMVT) patvirtino, kad ES ir Lietuvos teisės aktuose nėra numatyta nurodyti neluptų, nesmulkintų arba panašiai neapdorotų šviežių daržovių minimalaus tinkamumo vartoti termino, nes jų išsilaikymas priklauso nuo produkto rūšies, prinokimo ir laikymo sąlygų, t. y. temperatūrinio režimo, drėgmės.
Kokiais špinatais draudžiama prekiauti?
VMVT primena, kad visi gamintojai privalo užtikrinti, jog rinkai tiekiami jų produktai būtų saugūs ir kokybiški.
Anot tarnybos, renkantis prekę reikėtų žinoti, kad yra draudžiama prekiauti špinatais, kurie turi akivaizdžių kokybės pažeidimų.
Svarbu, kad vartotojams siūlomi švieži špinatai būtų nepažeisti, nesugedę, nepradėję pūti, švarūs, be jokių matomų pašalinių medžiagų, kenkėjų nepažeistu minkštimu, be perteklinės išorinės drėgmės, pašalinio kvapo ir skonio.
„Patarimas vartotojui aptikus akivaizdžiai nekokybiškas prekes – jų nepirkti. Įtariant, kad prekiautojas parduoda nekokybiškas daržoves, pirkėjas pirmiausia turi pareigą kreiptis į tą prekybos tinklo parduotuvės administraciją.
Jeigu nepavyksta susitarti, vartotojas turi teisę kreiptis VMVT puslapyje nurodyta kontaktine informacija.“, – dėstė tarnybos atstovai.
Tikrina ir atrenka prekes, edukuoja darbuotojus
„Maxima“ atstovės aiškinimu, špinatai yra itin jautrūs temperatūrai ir drėgmei, tad reikalauja tam tikrų specifinių laikymo sąlygų.
Ji patikino, kad daržovių perrinkimo procesą dienos eigoje prekybos tinklas atlieka nuolatos, tačiau kartais pasitaiko žmogiškųjų klaidų.
„Dėl to kolegas papildomai edukuojame, kaip elgtis nustačius neatitiktis“, – komentavo I. Trakimaitė-Šeškuvienė.
Pasak pašnekovės, greitai gendančių prekių galiojimai yra tikrinami kiekvieną dieną, o ilgesnio galiojimo produktų patikrai yra vykdomas procesas, kuris leidžia sistemoje matyti besibaigiančio galiojimo prekes ir jas nukainoti:
„Taip pat bendrovėje užtikriname efektyvią kokybės kontrolę, ne rečiau kaip kartą per mėnesį kontroliuojame visas parduotuves, užtikrinant, kad jose būtų tik kokybiškos, tinkamais galiojimais prekės.“
Kreipiantis – būtinas pirkimo kvitas
„Maxima“ atstovė nurodė, kad įsigijus nekokybišką prekę klientas visada gali kreiptis į parduotuvės administraciją ar skambinti nemokama informacine linija 8 800 200 50 bei rašyti el. paštu [email protected].
„Už įsigytą kokybės neatitinkančią prekę klientui sumokėta suma bus grąžinta tik tuo atveju, kai bus pateiktas jos pirkimą įrodantis dokumentas. Tai yra privaloma.
Prekių kokybė mums yra vienas iš didžiausių prioritetų, todėl kiekvieną situaciją nagrinėjame individualiai, imamės reikiamų veiksmų, kad išsiaiškintume priežastis ir už nekokybišką prekę klientui grąžiname sumokėtus pinigus“, – kalbėjo I. Trakimaitė-Šeškuvienė.
VMVT nurodė, kad vartotojas turi teisę įsigyti tinkamos kokybės, saugius maisto produktus ar paslaugas.
Taip pat jis turi teisę gauti visapusišką ir teisingą informaciją apie produktus ar paslaugas bei savo teisių įgyvendinimo ar gynimo tvarką.
Nekokybiško maisto nusipirkę vartotojai turi teisę į pažeistų teisių gynimą ir į nuostolių atlyginimą.
Jei nusipirkote netinkamos kokybės ar nesaugų maisto produktą, turite teisę:
- reikalauti, kad prekė būtų pakeista į tokią pat tinkamos kokybės prekę;
- grąžinti prekę pardavėjui ir reikalauti grąžinti sumokėtus pinigus.
Pažymėtina, kad šiomis teisėmis vartotojas gali pasinaudoti, jei turi prekės pirkimo čekį, ir tol, kol nesibaigė prekės tinkamumo vartoti terminas. Netinkamos kokybės maisto prekės keičiamos ar grąžinamos prekės pirkimo vietoje.
Radote kažką netinkamo ar neįprasto parduotuvėje? Pasidalykite informacija ir nuotraukomis el. paštu [email protected].