Socialinių mokslų daktaro, psichologo Tomo Lagūnavičiaus teigimu, pirkimas susijęs su malonumo pojūčiu. Perkančiųjų per išpardavimus būseną jis lygina su medžiotojų, kai jie džiaugiasi ir didžiuojasi laimikiu.
„Pirkimo momentas suteikia džiaugsmą. Žmonės patiria moralinį pasitenkinimą, malonius pojūčius – pakeli naują daiktą, palieti, sklinda naujo drabužio ar batų kvapas, – situaciją vaizdžiai apibūdino pašnekovas. – Be to, pirkėją apima keistas jausmas – įsigydamas naują daiktą išpardavimo metu pigiau, jis mano apgavęs parduotuvę, pergudravęs kitus, mokėjusius daug daugiau... Žmogus jaučiasi esąs situacijos šeimininku“.
Perkant naktį apima visai nauji pojūčiai: - „Miestas jau miega, o viename dideliame prekybos centre – šurmulys, ore tvyro neįprasta atmosfera, rodos, kad vyksta šventė“.
Pasak T. Lagūnavičiaus, siūlomomis išpardavimų nuolaidomis stengiasi pasinaudoti gaunantieji vidutines ir žemesnes pajamas. Įsigijęs žinomų ženklų prekių už mažesnę kainą, žmogus tarsi gauna galimybę pakilti į aukštesnį socialinį sluoksnį. Elgesys priklauso ir nuo pažįstamų, draugų rato. „Jei mūsų aplinkos žmonės naudojasi proga pirkti pigiau, mes elgiamės taip pat. Taip ne tik taupomi pinigai, tačiau apima ir medžiotojo, gudruolio jausmas – aš apgavau prekybos centrą – sulaukiau išpardavimo...“
Psichologas atkreipia dėmesį, kad yra yra žmonių, turinčių nuolaidų žemėlapius. Jie parduotuvėse, pasižymi daiktus, kurios norėtų pirkti ir laukia išpardavimų. Batų pirkėjai visada sulaukia savo poros – avalynė dažniausiai nukainuojama 50 proc.
„Pastebėjome, kad vieni išparduotuvėse perka tik tai, kas pigiausia, kiti - ieško gerų kokybiškų prekių pigiau“, - sakė išparduotuvių prekybos centro „Bruklinas“ Šiauliuose vadovė Almena Dankienė. Apie 70 proc. prekybos centro ploto užima išparduotuvės, nuolat prekiaujančios žinomų prekių ženklų drabužiais ir avalyne pigiau. Per praėjusius metus pardavimų apimtys „Brukline“, skaičiuojamos vienam kv.m, išaugo 25 proc.