Mobiliosios sparčiųjų interneto žinučių programos (mobile instant messaging, MIM), veikiančios išmaniuosiuose telefonuose, gali visiškai išstumti iš rinkos SMS žinutes, teigiama bendrovės „J'son and Partners“ tyrimo išvadose. Pasak jos analitikų, mobiliojo ryšio operatoriams teks ieškoti būdų, kaip kompensuoti dėl išmaniųjų telefonų sumažėsiančias pajamas iš SMS žinučių.
MIM duomenų srautų generuojamas pajamos 2011 m. visame pasaulyje pasiekė 5,9 mlrd. JAV dolerių, arba maždaug 4 proc. visų rūšių mobiliųjų pranešimų (SMS, MMS, IM, el. pašto) uždirbtų pajamų. Pasaulinio MIM duomenų srauto apimtis išaugo iki 1,6 trilijonų pranešimų, arba 17 proc. visų mobiliųjų pranešimų metinio srauto, teigiama rinkos tyrimų bendrovės „Informa Telecoms & Media“ ataskaitoje.
2012 m. vartotojai visame pasaulyje išsiuntė jau 2,2 trilijonų MIM pranešimų, o tai sudaro 20 proc. visų mobiliųjų pranešimų srauto. Taigi, mobiliuoju internetu, kurio naudojimą vis labiau didina populiarėjantys išmanieji telefonai, siunčiamos MIM žinutės nors ir pamažu, bet užtikrintai keičia SMS žinutes. Kad pavyktų išvengti pajamų iš SMS mažėjimo pavojaus ar bent jau sumažinti tokio reiškinio pasekmes, mobiliojo ryšio operatoriai patys ima diegti nuosavas MIM paslaugas, keičia tarifus, o kai kuriais atvejais išvis blokuoja savo tinkluose mobiliąsias interneto žinučių programas.
Pavyzdžiui, JAV operatorės „Werizon Wireless“ ir „AT&T Mobility“ išvis atsisakė neriboto mobiliojo interneto srauto planų arba jį vienaip ar kitaip apribojo, tačiau tuo pat metu pasiūlė galimybę naudotis neribotu skaičiumi SMS žinučių.
Pasak „J'son and partners“ analitikų, ir SMS, ir MIM žinutės turi ir savo pranašumų, ir trūkumų. SMS paslauga išlieka populiari dėl savo prieinamumo, paprastumo, patikimumo ir mažos kainos. Tačiau SMS galimybės apsiriboja tik trumpais teksto pranešimais.
MIM paslaugos yra interaktyvios ir integruotos su kitomis interneto paslaugomis. Kadangi jų kaštai nėra akivaizdūs, daugelis vartotojų MIM laiko nemokamomis paslaugomis. Be to, jų funkcionalumas žymiai didesnis nei SMS. Kita vertus, norint naudotis MIM, būtinas nuolatinis interneto ryšys ir palyginti kokybiškas ryšio kanalas. O tai prieinama tik išmaniųjų telefonų savininkams.
Analitikai prognozuoja, kad SMS technologija išliks mobiliųjų pranešimų rinkos lydere bent iki 2015 metų, o tolimesnė jos ateitis priklausys nuo mobiliojo interneto spartos didėjimo, ryšio tinklų plėtros, išmaniųjų telefonų skverbties bei nuo mobiliojo ryšio operatorių paslaugų kainodaros.