Šaltinis:
Automanas.lt
REKLAMA
Benzino kvapas, sportinių motociklų variklių simfonija ir minios žiūrovų Meno saloje (angl. Isle of Man) vėl priminė, kad daugiau nie šimto metų istoriją turinčios TT lenktynės – ne šiaip sau pasivažinėjimas, o prestižiškiausias motociklų sporto renginys pasaulyje.
Vilioja adrenalinas ir pavojus
Gegužės 24 – birželio 6 dienomis Meno sala pavirto į dviejų savaičių trukmės pavojingiausią žiedinių lenktynių motociklų olimpiadą.
„Isle of Man TT“ lenktynės pritraukia pačius drąsiausius ir greičiausius motociklų sporto asus iš viso pasaulio. Tai – pats pavojingiausias tokio tipo sporto renginys pasaulyje. Gali būti, kad tai pačios pavojingiausios lenktynės pasaulyje. Skaičiuojama, kad nuo varžybų pradžios šioje saloje žuvo daugiau nei 200 motociklininkų. Negana to, pastarieji metai taip pat pareikalavo aukų.
Lenktynių trasą sudaro 60,5 km ilgio viešojo naudojimo keliai aplink Meno salą – siauros miestelių gatvės bei užmiesčio keliai. Įdomu tai, kad kai kurios greitkeliu vadinamo dviejų eismo juostų pločio užmiesčio kelio vietos net ir paprastą dieną neturi jokių greičio apribojimų – kaip ir Vokietijos autobanuose, čia galima lėkti nors ir 300 km/h greičiu. Jei tik sugebi.
Dešimtys tūkstančių karštų pojūčių ir adrenalino fanų susirenka pažiūrėti šio renginio. Motociklininkai čia ne tik lekia saulės įkaitintu ar lietaus vandens nuplautu gatvės trasos paviršiumi, bet ir, tiesiogine prasme, skrieja oru. Sakoma, kad jei trasa būtų bent kiek saugesnė, lėtesnė ir nuobodesnė, TT lenktynės netektų savo auros. Visi čia atvykstantys žino – lenktyniauja dėl gero rezultato ir dėl savo gyvybės.
Elektrinių motociklų klasėje dominavo veteranas
TT lenktynių taisyklės nėra griežtos, todėl visais laikais čia susirenka daug motociklininkų. Jie pasidalina į klases, kuriose siekia pergalių. „SuperSport“ klasė – tai šių lenktynių altorius. Kiekvienas nori tapti nugalėtoju. Tačiau pastaraisiais metais daug greitų lenktynininkų susirenka į visiškai naują – elektra varomų motociklų „TT Zero“ klasę.
Garsus motociklininkas iš Didžiosios Britanijos, TT lenktynių legenda Johnas McGuinnessas iki šių metų net 20 kartą yra buvo nugalėjęs vienoje ar kitoje klasėje, o ant podiumo lipo daugiau nei keturiasdešimt kartų. Šiais metais jis parodė, kaip reikia valdyti elektrinį žvėrį.
60,5 km ilgio trasoje „TT Zero“ įskaitoje jis buvo nepavejamas. „Honda“ motociklu atstovaudamas „Mugen Shinden“ komandą jis užfiksavo vidutinį 187 km/h greitį ir nuo savo komandos draugo iš Naujosios Zelandijos, Bruce‘o Anstey‘aus atitrūko daugiau nei 23 sekundėmis. Bene ilgiausią pasaulyje lenktynių trasą talentingasis McGuinnessas apvažiavo per 19 minučių ir 17,3 sekundės.
Tai šiam sportininkui – ne tik rekordinis laikas šioje klasėje, bet ir 21-oji pergalė Meno saloje organizuojamose TT lenktynėse. Tiesa, Johnas prieš keletą savaičių buvo patyręs riešo traumą kitame festivalyje, todėl aukštų rezultatų prestižiškiausiose „SuperSport“ bei „Senior“ klasėse jis nepasiekė. Bet gali drąsiai didžiuotis turėdamas nepralenkiamojo statusą tarp ekologiškų motociklų pilotų.
„Esu laimingas, nors ir žinojau, kad važiuoti vos atsigavus po traumos bus labai sunku. Sulby mieste išvysčiau beveik 309 km/h greitį, o tai tokiam veteranui, kaip aš – tai geras pasiekimas. Džiaugiuosi, kaip viskas susiklostė šįkart. Manau, papulti tarp 6 greičiausių veteranų yra labai garbinga. Nekalbant apie pergalę „Zero“ klasėje, kuria labai džiaugiuosi.“, - teigė John‘as McGuinnessas.
Komanda, kuriai vadovauja grupės „Prodigy“ lyderis
TT lenktynėse buvo galima pastebėti ir muzikos žvaigždę – Keith‘ą Flintą. „Prodigy“ lyderis čia atvyko ne muzikinio pasirodymo atlikti, o vadovauti „Team Traction Control“ komandai. Pastarosios garbę gynė 28-erių britas Steve‘as Merceris su „Yamaha“ motociklu.
„Steve‘ą pažįstu jau keletą metų – jis šaunus vyrukas. Džiaugiuosi, kad savo entuziastingoje komandoje turime tokį stiprų vairuotoją“, – sakė „Prodigy“ lyderis, Keith‘as Flintas. Jis taip pat pridūrė, kad „Isle of Man TT“ lenktynininkai nusipelnė ypatingos pagarbos. „Tie lenktynininkai, kurie varžosi „Tourist Trophy“ varžybose yra tikrų tikriausi kovotojai“.
Steve‘as Merceris pirmosiose „SuperSport“ klasės varžybose finišavo septynioliktas, o antrosiose – 13-oje pozicijoje tarp 42 sportininkų.
Jau laukia kitų metų
Trejų metų pauzę nuo motociklų sporto padaręs Ianas Hutchinsonas net keletą kartų finišavo pirmajame dešimtuke. Kartu su juo už „Milwaukee Yamaha“ komandą važiuojantis Joshas Brookes‘as taip pat parodė padorius rezultatus.
„Ducati“ ambasadoriumi Meno saloje vadinamas Cal‘as Crutchlowas ir kartu su juo „MotoGP“ serijoje lenktyniavęs komandos draugas Bradley Smithas parado metu giedrą orą aptemdė iš padangų pasklidusiais dūmais. Ties finišu jie, kaitindami padangas, pakėlė tokius debesis, kokie Meno saloje susidaro tik per stiprias audras.
Nors ir šių metų „Tourist Trophy“ lenktynės pažymėtos skaudžiomis avarijomis, lenktynininkai jau skaičiuoja, kiek savaičių liko iki pavojingiausių ir labiausiai kraują kaitinančių 2015-ųjų renginio. „Kaip gaila, kad kitų varžybų reikės laukti apie 50 savaičių“, - priduria puikiai pasirodęs veteranas John‘as McGuinnessas.
Benzino kvapas, sportinių motociklų variklių simfonija ir minios žiūrovų Meno saloje (angl. Isle of Man) vėl priminė, kad daugiau nie šimto metų istoriją turinčios TT lenktynės – ne šiaip sau pasivažinėjimas, o prestižiškiausias motociklų sporto renginys pasaulyje.
Vilioja adrenalinas ir pavojus
Gegužės 24 – birželio 6 dienomis Meno sala pavirto į dviejų savaičių trukmės pavojingiausią žiedinių lenktynių motociklų olimpiadą.
„Isle of Man TT“ lenktynės pritraukia pačius drąsiausius ir greičiausius motociklų sporto asus iš viso pasaulio. Tai – pats pavojingiausias tokio tipo sporto renginys pasaulyje. Gali būti, kad tai pačios pavojingiausios lenktynės pasaulyje. Skaičiuojama, kad nuo varžybų pradžios šioje saloje žuvo daugiau nei 200 motociklininkų. Negana to, pastarieji metai taip pat pareikalavo aukų.
Lenktynių trasą sudaro 60,5 km ilgio viešojo naudojimo keliai aplink Meno salą – siauros miestelių gatvės bei užmiesčio keliai. Įdomu tai, kad kai kurios greitkeliu vadinamo dviejų eismo juostų pločio užmiesčio kelio vietos net ir paprastą dieną neturi jokių greičio apribojimų – kaip ir Vokietijos autobanuose, čia galima lėkti nors ir 300 km/h greičiu. Jei tik sugebi.
Dešimtys tūkstančių karštų pojūčių ir adrenalino fanų susirenka pažiūrėti šio renginio. Motociklininkai čia ne tik lekia saulės įkaitintu ar lietaus vandens nuplautu gatvės trasos paviršiumi, bet ir, tiesiogine prasme, skrieja oru. Sakoma, kad jei trasa būtų bent kiek saugesnė, lėtesnė ir nuobodesnė, TT lenktynės netektų savo auros. Visi čia atvykstantys žino – lenktyniauja dėl gero rezultato ir dėl savo gyvybės.
Elektrinių motociklų klasėje dominavo veteranas
TT lenktynių taisyklės nėra griežtos, todėl visais laikais čia susirenka daug motociklininkų. Jie pasidalina į klases, kuriose siekia pergalių. „SuperSport“ klasė – tai šių lenktynių altorius. Kiekvienas nori tapti nugalėtoju. Tačiau pastaraisiais metais daug greitų lenktynininkų susirenka į visiškai naują – elektra varomų motociklų „TT Zero“ klasę.
Garsus motociklininkas iš Didžiosios Britanijos, TT lenktynių legenda Johnas McGuinnessas iki šių metų net 20 kartą yra buvo nugalėjęs vienoje ar kitoje klasėje, o ant podiumo lipo daugiau nei keturiasdešimt kartų. Šiais metais jis parodė, kaip reikia valdyti elektrinį žvėrį.
60,5 km ilgio trasoje „TT Zero“ įskaitoje jis buvo nepavejamas. „Honda“ motociklu atstovaudamas „Mugen Shinden“ komandą jis užfiksavo vidutinį 187 km/h greitį ir nuo savo komandos draugo iš Naujosios Zelandijos, Bruce‘o Anstey‘aus atitrūko daugiau nei 23 sekundėmis. Bene ilgiausią pasaulyje lenktynių trasą talentingasis McGuinnessas apvažiavo per 19 minučių ir 17,3 sekundės.
Tai šiam sportininkui – ne tik rekordinis laikas šioje klasėje, bet ir 21-oji pergalė Meno saloje organizuojamose TT lenktynėse. Tiesa, Johnas prieš keletą savaičių buvo patyręs riešo traumą kitame festivalyje, todėl aukštų rezultatų prestižiškiausiose „SuperSport“ bei „Senior“ klasėse jis nepasiekė. Bet gali drąsiai didžiuotis turėdamas nepralenkiamojo statusą tarp ekologiškų motociklų pilotų.
„Esu laimingas, nors ir žinojau, kad važiuoti vos atsigavus po traumos bus labai sunku. Sulby mieste išvysčiau beveik 309 km/h greitį, o tai tokiam veteranui, kaip aš – tai geras pasiekimas. Džiaugiuosi, kaip viskas susiklostė šįkart. Manau, papulti tarp 6 greičiausių veteranų yra labai garbinga. Nekalbant apie pergalę „Zero“ klasėje, kuria labai džiaugiuosi.“, - teigė John‘as McGuinnessas.
Komanda, kuriai vadovauja grupės „Prodigy“ lyderis
TT lenktynėse buvo galima pastebėti ir muzikos žvaigždę – Keith‘ą Flintą. „Prodigy“ lyderis čia atvyko ne muzikinio pasirodymo atlikti, o vadovauti „Team Traction Control“ komandai. Pastarosios garbę gynė 28-erių britas Steve‘as Merceris su „Yamaha“ motociklu.
„Steve‘ą pažįstu jau keletą metų – jis šaunus vyrukas. Džiaugiuosi, kad savo entuziastingoje komandoje turime tokį stiprų vairuotoją“, – sakė „Prodigy“ lyderis, Keith‘as Flintas. Jis taip pat pridūrė, kad „Isle of Man TT“ lenktynininkai nusipelnė ypatingos pagarbos. „Tie lenktynininkai, kurie varžosi „Tourist Trophy“ varžybose yra tikrų tikriausi kovotojai“.
Steve‘as Merceris pirmosiose „SuperSport“ klasės varžybose finišavo septynioliktas, o antrosiose – 13-oje pozicijoje tarp 42 sportininkų.
Jau laukia kitų metų
Trejų metų pauzę nuo motociklų sporto padaręs Ianas Hutchinsonas net keletą kartų finišavo pirmajame dešimtuke. Kartu su juo už „Milwaukee Yamaha“ komandą važiuojantis Joshas Brookes‘as taip pat parodė padorius rezultatus.
„Ducati“ ambasadoriumi Meno saloje vadinamas Cal‘as Crutchlowas ir kartu su juo „MotoGP“ serijoje lenktyniavęs komandos draugas Bradley Smithas parado metu giedrą orą aptemdė iš padangų pasklidusiais dūmais. Ties finišu jie, kaitindami padangas, pakėlė tokius debesis, kokie Meno saloje susidaro tik per stiprias audras.
Nors ir šių metų „Tourist Trophy“ lenktynės pažymėtos skaudžiomis avarijomis, lenktynininkai jau skaičiuoja, kiek savaičių liko iki pavojingiausių ir labiausiai kraują kaitinančių 2015-ųjų renginio. „Kaip gaila, kad kitų varžybų reikės laukti apie 50 savaičių“, - priduria puikiai pasirodęs veteranas John‘as McGuinnessas.