„Tyrimo duomenys rodo, kad Lietuvoje jau vyrauja vakarietiškos apsipirkimo tendencijos, kur pirkti internetu ir taip taupyti savo laiką bei kartu detaliau susipažinti su visais rinkos pasiūlymais, jau tapo įprasta praktika. Įdomu tai, kad, anot tyrimo, įprastose parduotuvėse kol kas dažniau laiką leidžia ir buitinę techniką renkasi moterys, vyrai šiuo atžvilgiu labiau vertina būtent internetinių parduotuvių siūlomus patogumus“, – sakė „Elektromarkt.lt“ komercijos direktorius Vitalij Tarasevič.
Vienas svarbiausių kriterijų, apsiperkant internetu ir įprastai, yra kaina – net 73 proc. apklaustųjų nurodė, kad jiems svarbiausia, jog parduotuvėje kainos būtų vienos mažiausių rinkoje.
„Pabrėžčiau tai, kad lankantis fizinėse parduotuvėse vis dėlto išlieka didelė tikimybė negauti geriausios kainos už konkrečią prekę pasiūlymo. Natūralu, kad net fiziškai sunkiai įmanoma per trumpą laiką aplankyti keliasdešimt parduotuvių ir padaryti kainų analizę didesniam pirkiniui. Internete itin lengva palyginti kainą tarp visų rinkos konkurentų, tai gali užtrukti mažiau nei minutę, o vėliau, atlikus kainų analizę, jau galima gilintis į tai, kokios yra prekės techninės charakteristikos ar pasidomėti, ką papildomai siūlo prekės pardavėjas“, - pasakojo V. Tarasevič.
Remiantis tyrimo duomenimis, kaina nėra vienintelis kriterijus, kuriuo vadovaujasi pirkėjai Lietuvoje.
Apklausos rezultatai rodo, kad Lietuvos internetinių parduotuvių klientas yra racionalus, mokantis ir galintis įvertinti rinkos kainas ir pasverti skirtingų parduotuvių pliusus ir minusus. Maždaug 59 proc. respondentų svarbus nemokamas pristatymas, 52 proc. gyventojų – patogus puslapis, kur lengva rasti, palyginti norimą prekę“, – teigė V. Tarasevič.
Tačiau tyrimo duomenys taip pat rodo, kad kylant Lietuvos pragyvenimo lygiui žmonėms nebeužtenka mažos kainos. Kaip ir visame pasaulyje, Lietuvoje gyventojai vis daugiau dėmesio skiria aptarnavimo kokybei, prekės ženklo patikimumui. Trečdalis (34 proc.) respondentų kaip svarbiausią internetinės parduotuvės pasirinkimo kriterijų spontaniškai paminėjo atsiėmimo galimybes ar nemokamą pristatymą. Apie 32 proc. apklaustųjų įvardijo reputaciją, patikimumą ar žinomumą.
Anot eksperto, įdomu tai, kad lietuviai didelį dėmesį skiria ir tam, kaip operatyviai prekę, kurią nusipirko internete – gali patys vėliau pasiimti fizinėje parduotuvėje, o su tokia užduotimi gali susidoroti tik gerai logistikos ir fizinių parduotuvių tinklą valdantys buitinės technikos tinklai.
Lietuvos gyventojų pirkimo internete elgsenos tyrimą 2016 metų gruodžio mėnesį „Elektromarkt“ užsakymu atliko bendrovė „Spinter tyrimai“. Tyrimo metu buvo apklausti 508 18–55 metų Lietuvos gyventojai.